Ga naar inhoud


op cd zenders blokvorming astra 19 en astra 23


wiltop

Aanbevolen berichten


  • Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi allen,

 

Hier ook af en toe glitches en wel op de tvv maar ook op de cd kanalen en dan de ene en nu weer een andere zender gister blokken op Discovery hd en zondag op  meerdere kanalen op tvv en cd zowel hd als sd zenders lijkt op een codering probleem.

 

Probleem komt namelijk voor met diverse schotel opstellingen zowel vaste als ook twee draaibare systemen dus zeer onwaarschijnlijk dat al deze 4 schotels plotseling fout zouden staan of dat alle 4 ook nog eens verschillende lnb's van universeel single en twin tot quattro stuk zouden zijn.

 

Zou mij dus niks verbazen als ze weer een aan het klooien zijn bij m7 misschien zelfs wel weer met bepaalde kaartnr reeksen.

 

Groetjes.....................

aangepast door Terradon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu Planeta HD weg is, is er een uitstekende nieuwe ongecodeerde zender gekomen om te controleren of de schotel goed staat uitgericht op de Astra 23,5, namelijk:

BNT World op 12.207V, DVB-S2 8PSK, 27.500 Fec 5/6


Deze is blijkbaar nog moeilijker te ontvangen dan Planeta HD.

Ontvang je deze zender prima, dan zullen de glitches inderdaad een decoderingsprobleem zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje,

 

Net ff een scan gedaan op 12207 v 27500 18 kanalen gevonden op deze transponder...zit BNT world nu te kijken  zo te horen een rus.

 

Perfect beeld zonder blokken ......

 

Dit gedaan met mediacenter met digital divices dvbs2 tuner schotel Philips Gregorian 90 cm lnb Invacom 031 quattro aan een Zehnder ms 960 multischalter .

 

 

Zal zo ook even een scan doen met mijn Vantage ......eerst ff eten

 

Groetjes.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi de vrouw is nog bezig met de pataten dus ,

 

 

Met Vantage 8000 tuner 1 en 1.20 mtr echostar en invacom 031 twin  signal 88% signal quality 94 op world BTN strak plaatje dus.

 

Zelfde ontvanger tuner2 en  1.00 mtr Visiosat met MTI high line signal 89% signal quality 89 op world BTN.

 

Denk dat we kunnen concluderen dat er aan mijn installatie weinig mis is :D  :D  :D  Beide schotels draaibaar de Visiosat met diseqc stab 120 en de Echostar met Motec en actuator, dit alles is onveranderd en draait al meer dan 2 jaar zo.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,

 

na wat langer kijken hoorde ik idd dat Rus net anders is maar ging beetje uit van dat cyrillisch

schrift wat ik zag .

Zal er echter niet vaak naar gaan kijken want verstaan doe ik het niet maar is wel weer een makkelijke frec om uit te richten.

 

 

Groetjes.....................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar om even op de glitches terug te komen met name op de frequentie 12129 27500 dvbs2 verticaal en dan  de mepeg4 (sd) van tvv vertonen af en toe blokken  de HD van tvv op 12188 en 11856 heb ik geen last.

 

Discovery HD op11856 27500 dvbs2 verticaal net even getest met twee schermen tegelijk aan en met dezelfde(oranje seca 3) kaart op smartwi...dan vertoont  mijn mediacenter blokken maar de Vantage dus niet. de mediacenter heeft een Aston 1.07 software 2.26 als cam en de Vantage werkt met de ingebouwde cardreaders .....

Zal de tvv kanalen zo ook even simultaan bekijken als ik ff tijd heb, nu even blik op de weg.

 

 

Groetjes............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen weer blokvorming en hikkers op RTL4HD...maar eens verder gaan zoeken. Ik zie dat de DM800 telkens heel kort(0,5sec) zijn lock verliest. Het SNR=94% Signaal=14,3dB, daar lijkt het niet aan te liggen. Gelijktijdig op de andere ontvanger (VU solo2) die op de zelfde schotel zit gewoon door loopt. Er wordt gebruik gemaakt lnb`s en diseqc switches met meerdere uitgangen.  Ik ga vanavond eens wat ompluggen, kijken of het "probleem" zich dan verplaatst. Misschien is het een defect in de DM800 tuner die toch al erg kritisch is.

 

Ik ben erg benieuwd mensen die glitches ervaren, de ontvangers ook de "lock" verliezen. Dit is te vinden in het zenderzoek menu.

aangepast door jacquesb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu Planeta HD weg is, is er een uitstekende nieuwe ongecodeerde zender gekomen om te controleren of de schotel goed staat uitgericht op de Astra 23,5, namelijk:

BNT World op 12.207V, DVB-S2 8PSK, 27.500 Fec 5/6

Deze is blijkbaar nog moeilijker te ontvangen dan Planeta HD.

Ontvang je deze zender prima, dan zullen de glitches inderdaad een decoderingsprobleem zijn.

 

Als dit zo is.

Ik heb hierop een ontvangst van 16.2 db (of 99 %)

Schotel zal dan wel goed afgesteld staan zeker?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kabeltje87

 

Staar je niet blind op die 16,2dB of 99% want er zijn misschien best andere transponders die minder hebben.

Waar het om gaat bij deze zender is dat deze een behoorlijk goed signaal nodig heeft, een stuk meer dan andere zenders die bijv. met DVB-S QPSK en een lage FEC gebruiken.

Je zult dus merken dat bij een niet goed uitgerichte schotel of slecht afgestelde lnb of bij slecht weer, deze zenders als eerste wegvalt. Als je deze zender bij een beetje slecht weer al niet meer kunt ontvangen, weet je dus dat het signaal van de Astra 23,5 zwak binnen komt.


Ik heb al van mensen gehoord die de zender Planeta HD bij goed weer gewoon konden ontvangen met hun Multytenne (bij bewolkt weer niet) en die nu BNT World ook met goed weer niet ontvangen.

Het is dus een zender die niet als zwak gemeten wordt maar als eerste wegvalt bij onvoldoende signaal.

Je kunt dus zonder te meten met deze zender al ervaren of de signaalkwaliteit van je installatie voldoende of onvoldoende is voor de Astra 23,5.

Valt deze zender regelmatig weg, dan is de kans groot dat zenders als Eurosport HD en History HD met DVB-S2 8PSK FEC 3/4 ook af en toe niet te ontvangen zijn.

 

Wil je slecht weer nabootsen, pak dan een papieren zakdoekje, knip er een stuk van 7x7cm vanaf, maak dit nat en hang het tegen de voorzijde van de lnb. De signaalkwaliteit zakt dan ongeveer 20%.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mojo...het zou geen invloed mogen hebben...ze zitten op aparte uitgangen die elkaar niet "zien" (in theorie).

In theorie niet maar dan moeten het wel goede geïsoleerde switchen zijn.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...