Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Zelfs om mijn VU+ Uno HD zit ie gewoon in het hoofdmenu onder plug-ins 

blijkbaar voorgeinstalleerd met de image want ik heb hem niet als plug-in gedownload.

Geplaatst:

enigma2-plugin-systemplugins-hdmicec_3.999git20130503b-r9.0_mips32el.ipk maar eens geïnstalleerd maar probleem blijft dat ook die na installatie nergens te vinden is.

Geplaatst:

Ik heb zo een klein vermoeden dat je hetzelfde probleem hebt als DeBeek.

Hij staat wel op de box (daarom zie je hem niet in de download lijsten) maar hij wordt niet ondersteund.

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst: (aangepast)

De ontwikkelingen rondom de nieuwe software van Dream Multimedia lijkt wel een doorgebroken dam. Na de oplevering van OE 1.6 was het tijden lang heel stil, maar met de release van de beta versie OE 2.0 komen er veel updates, verbeteringen en vernieuwingen.

Bij de update van 2 juni hebben de ontwikkelaars bij DMM de HDMI-CEC functionaliteit toegevoegd. Voor kenners van audio- en videojargon een bekend begrip, maar bij Dutch Dreambox moesten we ons ook even verdiepen welk gegeven paard we voorgeschoteld kregen.

http://www.***in_censuur_vanwege_website-promotie***.nl/?p=3293

Wel vreemd dat een simpel boxje als de Max Digital XP 1000 het wel heeft en een orginele en recente Dream niet.

Of heeft dat met de chipset te maken ???

aangepast door Snoopy
Geplaatst:

HDMI cec is aangezet in het closed source gedeelte? Dus pli heeft het dan niet? Voor de dmm, want op de andere boxen zit het gewoon standaard aanwezig

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Ik heb een 800se (met Pli 3.0), en weet zeker dat hij standaard is geïnstalleerd!

Ik heb hem dan ook bewust UIT gezet, want het werkte wel, maar deed ook "rare" dingen.

Ik zal straks eens kijken waar, wat en hoe en het dan hier plaatsen.

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Geplaatst: (aangepast)

Ik kan hem dus nu wel de-installeren en daarna installeren vanuit het plug-ins menu.

Maar daarna vind ik hem niet weer in de menu's. Wel in het geheugen van de box.

Ik draai nu me de meest recente versie van PLi 3.0

aangepast door Snoopy
Geplaatst:

Ik kan hem dus nu wel de-installeren en daarna installeren vanuit het plug-ins menu.

Maar daarna vind ik hem niet weer in de menu's. Wel in het geheugen van de box.

Ik draai nu me de meest recente versie van PLi 3.0

zoals al eerder vermeld, jouw box ondersteund geen hdmi-cec

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Geplaatst:

zoals al eerder vermeld, jouw box ondersteund geen hdmi-cec

grtz Philip

Waarom staat hij dan bij mij gewoon onder MENU---> APLICATIES ?

Ik kan daar van alles instellen en hij werkt ook gewoon?

Kweetnie

Geplaatst:

@kweetnie  nu kan ik ff niet meer volgen. TS kan de applicatie downloaden maar ziet hem niet onder menu-applicaties

wat normaal het gevolg is van een box die geen hdmi-cec ondersteund. jij ziet hem wel, raar.

@Snoopy    heb jij na het downloaden van de plugin de box wel herstart(niet enkel enigma)?

grtz Philip

Geplaatst:

@kweetnie  nu kan ik ff niet meer volgen. TS kan de applicatie downloaden maar ziet hem niet onder menu-applicaties

wat normaal het gevolg is van een box die geen hdmi-cec ondersteund. jij ziet hem wel, raar.

@Snoopy    heb jij na het downloaden van de plugin de box wel herstart(niet enkel enigma)?

grtz Philip

Ik heb hem niet gedownload; Zat standaard ingebakken in Pli 3.0.

Kweetnie

Geplaatst:

Ik heb m ook gewoon op de SE met PLi3.

Vreemd genoeg gaat mijn TV wel aan, maar schakelt deze naar de ingebouwde tuner ipv naar de SE input.

Switch TV to correct input staat aan.

Gtz. Martje B

Geplaatst:

Ik heb m ook gewoon op de SE met PLi3.

Vreemd genoeg gaat mijn TV wel aan, maar schakelt deze naar de ingebouwde tuner ipv naar de SE input.

Switch TV to correct input staat aan.

Sommige tv's zijn eigenwijs en gaan altijd naar de door hun ingestelde tuner/port/zender.

Ze negeren dan het hdmi-cec singaal om naar juiste input te gaan.

Wat je kan doen is 1 kijken of het in het standaard menu kan aanpassen. 2 zoeken op google, je tv model invoeren en hdmi-cec correct input erachter plakken. 3 zoeken naar een hotel mode voor je tv en daar eventueel aanpassen. Met nummer 3 verschrikkelijk goed oppassen... Je kan vaak ook je afstandsbediening uitzetten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...