Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sorry voor een wat wijd topic maar door een overload aan werk het laatste jaar ben ik niet helemaal meer op de hoogte en ik lees veel conflicterende adviezen. Heb van een aantal firma's genoeg onzin gehoord om in huilen uit te barsten. Ik hoop dus dat een vriendelijke ziel hier me wat advies kan geven.

Ik heb door een korte onachtzaamheid (biertje en een tractor, niet vragen...) mijn satelliet parkje plat weten te krijgen. Sinds vandaag draait de twoway sat internet verbinding weer maar de rest moet ik nieuw kopen. Ik wil Astra (19, 23, 28) voornamelijk voor CD en BBC ontvangen. Budget is rond de 400/500 euro.

• Schotel (ik zit diep in Frankrijk dus wat reserve is een goed idee)
  • 3 LNB's (meer zit niet in de verwachting)
  • Multiswitch (3 quatro + tnt input en 9 output). 

Omdat ik zelf veel weg ben moet het allemaal betrouwbaar zijn, het nieuwste van het nieuwste is dus wellicht niet het best). Alle kabels in huis (500 meter....) zijn van top kwaliteit, alle verbindingen zijn mooie waterdichte compression connectors. 

Kan iemand me wat advies geven over wat ik het beste kan aanschaffen? Bij voorbaat dank. 

Geplaatst: (aangepast)

Laat ik beginnen met de schotel.

Zoals je misschien weet is de lancering Astra 2E is gepland voor 19 juli. Op deze satelliet komen vanaf na de zomer de Engelse zenders zoals de BBC, ITV, Channel 4 enz. Deze satelliet heeft een veel gerichtere spotbeam dan de huidige tijdelijke Astra 1N en is vergelijkbaar met de Astra 2F die al sinds eind vorig jaar in gebruik is.

Ik heb voor de Dordogne het een en ander geraadpleegd en ik adviseer je daar een schotel te nemen zoals bijv. een Triax 88. Met deze schotel kun je tevens lnb’s gebruiken met een kop van 60mm die bij slecht weer het beste presteren.

Je kunt natuurlijk overwegen een schotel te nemen die stabieler is zoals een Visiosat SMC 100 V2 van 92cm breed en 102cm hoog maar ik weet niet of die binnen je budget past. Ook is het niet gemakkelijk om daar de 3 lnb’s op te plaatsen voor de Astra 1, 2 en 3.

aangepast door Sprietje
  • Moderator
Geplaatst:

Ik gebruik in de Dordogne een T-90 Wavefrontier, en ben niet de enige die deze schotel daar tot tevredenheid geplaatst heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Wat betreft de multiswitch zou je kunnen nemen een EMP-Centauri MS13/12PIU-6 voor 3lnb’s een terristrische ingang en 12 uitgangen, zie: http://www.emp-centauri.cz/products.php?id_kateg=5&id_pkateg=13&id=244

Maar als je later misschien nog wilt uitbreiden met een vierde lnb voor bijv. de Hotbird, dan zou ik een switch nemen voor 4 lnb’s, bijv. de Multiswitch MS17/12PIU-6 V10, zie: http://www.emp-centauri.cz/products.php?id_kateg=5&id_pkateg=14&id=250

In prijs maakt dat niet zo veel uit. De EMP-Centauri MS13/12PIU-6 zie ik in Duitsland voor ongeveer 150 euro staan, de Multiswitch MS17/12PIU-6 V10 voor ongeveer 170 euro.

Een T90 is een stabielere schotel dan een Triax 88 en ook makkelijker uit te breiden.

Als je een T90 neemt, dan kun je ook de Inverto Black Ultra Quattro nemen, zie;

http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=86&PHPSESSID=b96aa56f5090f8c5286195719eeaa037

De behuizing is aan de achterzijde 71mm breed maar dat is in de Dordogne geen probleem. Dan blijven de lnb’s nog ruim van elkaar staan.

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen