Ga naar inhoud


sony mini hifi set mhc-2600


intrax

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Van mijn prachtige sony hifi mini setje (zie foto bijlage) uit 1991 heeft de cd-speler de geest gegeven. Nadere inspectie leerde dat een paar elco's waren uitgelopen o.a. c101 (10.000 uF) schijnt hier een notoire boosdoener te zijn. Alle verdachte elco's heb ik netjes vervangen en de uitgelopen elctrolyt van het bordje verwijderd met ipa (isopropylalcohol), maar nog steeds 'no-joy'.

 

Heeft iemand nog een tip voor mij of zit er nu de elco worm in het bordje ?

 

De cassetespeler doet het ook niet meer, maar ik vermoed, dat hiervan alleen de capstan riemen moeten worden vervangen...

 

Ik ben nog niet bereid dit setje naar de afvalhoop te brengen als het nog is te redden... de versterker en tuner doen het nog perfekt !

 

Er wordt toch al zoveel weggegooid in deze wereld...iedere hulp is welkom...

 

post-67802-0-30158100-1370625456_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoek de zekeringen op (F van Fuse)

Ja bedankt, heb ik gedaan. Er zit 1 zekering in het versterker deel en die is ok. Er staat ook spanning op de flatcable, want als ik het cassettedeel op dezelfde aansluiting zet doet die het gewoon, de cd-speler echter niet.

 

Het zal dan toch wel fout zitten in de cd-speler dacht ik zo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pin-2 en pin-4 zouden volgens schema system-control-2 power lines zijn, maar daarop meet ik geen enkele spanning. De zekering heb ik eruit gehaald en doorgemeten en die is ok. De cd-speler bevat ook een transformator boardje... iemand nog een idee ?...ik puzzel verder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch echt zulke componenten even doormeten om er zeker van te zijn of ze echt kapot zijn.

Die 2SB1122S is waarschijnlijk equivalent aan een BD138 of BD140. (PNP)

Maar nogmaals...meet de transistor door. Dat bespaard je een hoop geloop en teleurstellingen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...