Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

modificatie:

Bedankt voor upload !

Kleine correctie:

C101 = 10.000 uF

Q101 = 2SB1122S

C101 additional capacitor (see: HFP0367.PDF) = 0,1 uF

• 3 weken later...
Geplaatst:

Heb 2 zekeringen gevonden in het versterker deel (ta-hy2600) F402 en F403. (type: soc 4000).

Beiden meten oneindige weerstand dus waarschijnlijk euvel gevonden...

Uw opmerkingen ?

Projekt gaat verder...

Ik heb de 2 zekeringen vervangen en de versterker ta-h2600 leek weer ok, maar nog steeds geen spanning bij aansluiten van de cd-speler (cdp-h3600).

Om verder te zoeken ben ik spanning gaan meten op de system-control-2 bus.

Nu komt de versterker plotseling niet meer in de stand-by mode als ik de ac aansluit en licht het equalizer display volledig op.

Kan ik dat resetten ?

Is er iemand die mij hiermee verder kan helpen ? De moed begint mij een beetje in de schoenen te zakken....

• Moderator
Geplaatst:

Projekt gaat verder...

Om verder te zoeken ben ik spanning gaan meten op de system-control-2 bus.

Spanning?

Als het goed is staan er data signalen op de bus, eenen en nullen, te meten met een data analyser of oscilloscoop.

Geen sluiting gemaakt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ja, ceesv daar staat spanning op, wisselspanning zelfs..

en geen data alleen analoog audio en 2 schakellijnen..

Die setjes werden de laatste jaren niet meer gerepareerd door Sony,

bijna geen parts meer, lekkende elco's enz  de meeste gingen in de grijze container..

Geplaatst:

Inderdaad er zijn 2x ac lijnen op de system-control-2 bus, daarmee worden de losse componenten van stroom voorzien...

Heeft iemand met verstand van deze dingen nog een goeie tip ?

Geplaatst:

Yep.

In de kliko..

Set is uit 1991,   elco's gaan lekken, printsporen worden door elcozuur weggevreten en ga zo maar door.

dit proberen te repareren is verkeerde zuinigheid..

Heb de hele serie gerepareerd van mhc-1600 tot 6600, allemaal de zelfde ellende lekkende elco's...

Geplaatst:

Yep.

In de kliko..

Set is uit 1991,   elco's gaan lekken, printsporen worden door elcozuur weggevreten en ga zo maar door.

dit proberen te repareren is verkeerde zuinigheid..

Heb de hele serie gerepareerd van mhc-1600 tot 6600, allemaal de zelfde ellende lekkende elco's...

Ok ik begrijp uw punt, maar alleen de cd-speler was kapot door een lekkende elko. op de andere borden zien de elko's er nog prima uit en waren er verder geen problemen. Dus als het een klein probleempje is wat niet te moeilijk te verhelpen is...

De lekkende elco's in de cd-speler dacht ik vervangen te hebben, maar de cd-speler kreeg geen spanning. Daarnaar zoekende leverde mij de kapotte fuses op in de versterker. Nadat ik deze had vervangen nog geen stroom op de cd-speler. Dus meten ac lines op de control-2 kabel met als resultaat, dat nu de versterker een probleem heeft.

Das gewoon een beetje pech hebben he ?

Geplaatst:

Hallo meneer kliko...

Heb nog 2x fuse gevonden kaputt op transformer-b board F911 en F912...

Zouden die er iets mee te maken hebben ?

Weggooien kan altijd nog... wat is 'verkeerde' zuinigheid... als het mij lukt wint in ieder geval ons milieu...

alle kleine beetjes helpen !

Wie van de 'professionals' hier heeft nog een tip voor mij ?

Geplaatst: (aangepast)

Na vervanging van F911 en F912 werkt de versterker weer naar behoren..

Joehoe nog geen klikoe !

Nu ben ik bang om de system-control-2 kabel weer op de cd-speler aan te sluiten, want misschien ben ik dan weer de fuses in de versterker kwijt.. (wat een klote ontwerp trouwens van Tsony!)

Iemand een tip hoe nu de cd-speler te testen...

graag uw 'professionele' kommentaar...

aangepast door intrax
Geplaatst:

Als je een variac hebt dan kun je op een lagere spanning starten

Je kunt ook overwegen om een lamp in serie te zetten

of domweg proberen... geluk is met de  ....

gr. Erik

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...