Sprietje Geplaatst: 8 juni 2013 Geplaatst: 8 juni 2013 (aangepast) Beste gors De elevatie van de schotel is niet het eerste waar ik aan denk. @ik-wil-tv-kijken ontvangt zowel de Astra 19,2 als 23,5 met o.a. Ned.1 HD, Ned 2 HD maar niets is natuurlijk uit te sluiten. Ik vraag me wel af of de duo-lnb op de juiste schuinte is ingesteld volgens de lijn van CanalDigitaal, zie blz. 4 van dit PDF-document: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/heruitrichten-schotelantenne.pdf Ook is het niet het beste dat de kop van de Astra 19,2 in de klem zit, beter is de kop van de Astra 23,5 zoals ook in bovenstaande CanalDigitaal instructie is aangegeven. Als je de duo-lnb met de kop van de Astra 23,5 in de klem gaat zetten, moet wel de schotel iets naar het oosten gedraaid worden en de elevatie 1 graad zakken. 8 juni 2013 aangepast door Sprietje
Eduard07 Geplaatst: 8 juni 2013 Geplaatst: 8 juni 2013 (aangepast) @ik-wil-tv-kijken, welke schotelmaat heb je, trouwens? Heb je de f-connectoren van de Astra3-coax nog even goed gecontroleerd? Als er een beetje vocht bij is gekomen, kan dat ook gevolgen hebben voor het polariseren. 8 juni 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 8 juni 2013 Geplaatst: 8 juni 2013 @ik-wil-tv-kijken geeft in bericht 10 aan dat hij 100% signaal heeft op zowel de horizontale als verticale transponders van de Astra 19,2.
ik-wil-tv-kijken Geplaatst: 8 juni 2013 Auteur Geplaatst: 8 juni 2013 Ik heb een 85 cm schotel en ook een lnb met de pootjes wat verder uit elkaar als een 64 cm schotel. ik heb ook nog een duo lnb liggen voor een 64 cm schotel. heeft het zin om daar even me te testen.
Eduard07 Geplaatst: 8 juni 2013 Geplaatst: 8 juni 2013 @ik-wil-tv-kijken geeft in bericht 10 aan dat hij 100% signaal heeft op zowel de horizontale als verticale transponders van de Astra 19,2. Maar regelmatig benadrukken we in dit forum dat percentages en dB's per ontvanger verschillen en geen objectief beeld geven. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gerrit1967 Geplaatst: 8 juni 2013 Geplaatst: 8 juni 2013 zet de ontvanger op een kanal wat het wel doet ned1 hd bv, ga naar het menu enga naar handmatig zoeken, zet netwerk zoeken op ja en laten zoeken, misschien dat dit helpt
Sprietje Geplaatst: 8 juni 2013 Geplaatst: 8 juni 2013 Beste Ik-wil-tv-kijken Je hebt dus een duo-lnb voor een 60cm-schotel op een 85cm schotel staan. Dat kan natuurlijk nooit goed gaan.Bovendien heb je nog een duo-lnb voor een 85cm-schotel liggen. Waarom staat die dan niet op die 85cm-schotel? Maar zou je eens even de breedte en hoogte van de schotel op willen meten? Welk merk is het?
ik-wil-tv-kijken Geplaatst: 8 juni 2013 Auteur Geplaatst: 8 juni 2013 Beste Ik-wil-tv-kijken Je hebt dus een duo-lnb voor een 60cm-schotel op een 85cm schotel staan. Dat kan natuurlijk nooit goed gaan. Bovendien heb je nog een duo-lnb voor een 85cm-schotel liggen. Waarom staat die dan niet op die 85cm-schotel? Maar zou je eens even de breedte en hoogte van de schotel op willen meten? Welk merk is het? Je hebt niet goed gelezen wat ik had geschreven in bericht 19. volgens mij is diegene die er op zit voor 85 cm. degene die ik op de plank heb liggen is voor een 64. deze heb ik ooit van iemand gekregen die zijn sateliet heeft opgeruimd. Ik heb een ronde schotel van 85 cm. een merk staat hier niet op.
Sprietje Geplaatst: 8 juni 2013 Geplaatst: 8 juni 2013 (aangepast) Als je een ronde schotel hebt van 85cm, dan moeten de twee lnb’s hart op hart 53mm van elkaar staan . PS. Iemand heeft zijn schotel opgeruimd. De satelliet hangt nog steeds in de ruimte. 8 juni 2013 aangepast door Sprietje
Eduard07 Geplaatst: 9 juni 2013 Geplaatst: 9 juni 2013 .. PS. Iemand heeft zijn schotel opgeruimd. De satelliet hangt nog steeds in de ruimte. Ik-wil-tv-kijken heeft geen beeld op Astra 3, dus concludeert hij dat de satelliet is opgeruimd. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
ik-wil-tv-kijken Geplaatst: 9 juni 2013 Auteur Geplaatst: 9 juni 2013 Ik-wil-tv-kijken heeft geen beeld op Astra 3, dus concludeert hij dat de satelliet is opgeruimd. vier-russen
Eduard07 Geplaatst: 9 juni 2013 Geplaatst: 9 juni 2013 vier-russen De Russen krijgen natuurlijk weer de schuld. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 9 juni 2013 Moderator Geplaatst: 9 juni 2013 We dwalen een beetje af..............................................van het het onderwerp Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 9 juni 2013 Geplaatst: 9 juni 2013 We dwalen een beetje af..............................................van het het onderwerp Nu en dan een beetje kan toch geen kwaad? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
ik-wil-tv-kijken Geplaatst: 9 juni 2013 Auteur Geplaatst: 9 juni 2013 Ik heb vanmorgen nog even zitten stoeien om de LNB op de 23.5 kop te monteren, maar hierbij moest ik mijn schotel zo ver draaien dat de schotel tegen de muur aan komt. De schotel is destijds gehangen toen we alleen nog maar 19.2 gebruikten. Wat mij verder opviel is dat er een boom staat die inmiddels een beetje groter is geworden en natuurlijk blaadjes heeft gekregen. Deze boom staat voor de 23.5 een beetje in de weg. voor de 19.2 is de boom geen probleem. via de website http://www.dishpointer.com/ heb ik opgezocht dat dit inderdaad het geval is. Ik denk dat ik de schotel moet gaan verplaatsen. (of we moeten de sateliet een beetje opschuiven )
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen