Gast catw Geplaatst: 9 juni 2013 Geplaatst: 9 juni 2013 Ik denk dat ik de schotel moet gaan verplaatsen. (of we moeten de sateliet een beetje opschuiven Is het met een snoeischaar of kettingzaag richting boom gaan om die in te korten geen beter alternatief.
ik-wil-tv-kijken Geplaatst: 9 juni 2013 Auteur Geplaatst: 9 juni 2013 Ik denk dat ik de schotel moet gaan verplaatsen. (of we moeten de sateliet een beetje opschuiven Is het met een snoeischaar of kettingzaag richting boom gaan om die in te korten geen beter alternatief. Dat zou ik wel willen maar de boom is van de gemeente, en ik denk dat ik dan een groter probleem heb.
Eduard07 Geplaatst: 9 juni 2013 Geplaatst: 9 juni 2013 Dat zou ik wel willen maar de boom is van de gemeente, en ik denk dat ik dan een groter probleem heb. Dan is te verwachten dat het probleem in de toekomst letterlijk en figuurlijk groter gaat worden en is verplaatsing naar een plek met vrij zicht op het zuiden met het oog op de (boom)toekomst ook een definitieve oplossing. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 9 juni 2013 Geplaatst: 9 juni 2013 Ik-wil-tv-kijken schrijft: “Ik heb vanmorgen nog even zitten stoeien om de LNB op de 23.5 kop te monteren, maar hierbij moest ik mijn schotel zo ver draaien dat de schotel tegen de muur aan komt.”Als je de schotel van de Astra 19,2 naar de Astra 23,5 moet verdraaien, is dat minder dan 2mm verdraaiing op de mast, zie de bijgevoegde tabel.
ik-wil-tv-kijken Geplaatst: 16 juni 2013 Auteur Geplaatst: 16 juni 2013 Beste allemaal, De zaak is opgelost. Ik heb gisteren de schotel verplaatst, de lnb gemonteerd op het pootje van de 23.5 en geconstateerd dat ik nog steeds geen signaal had op de transponder van Ned3 HD. Vervolgens een nieuwe LNB gekocht en gemonteerd. resultaat: meteen signaal op de transponder van Ned3 HD. Ik wil jullie bedanken voor de geboden hulp.
Vinkeplas Geplaatst: 23 juni 2013 Geplaatst: 23 juni 2013 Ook ik heb problemen met de ontvangst van HD zenders vooral de Nederlandstaligen. Gisteravond 22-6 tijdens de uitzending vanaf de Hofvijver was het bar. Ruim een uur geen ontvangst. Oke, het regende behoorlijk, maar daar had ik gedurende 14 jaar met mijn Astraschotel geen problemen mee! Op een forum had iemand de oplossing om de scartkabel los te koppelen en zijn probleem was opgelost? Is dit juist, heeft iemand daar ervaring mee. Voor de goede orde, ik heb een splinter nieuwe installatie 14 dag terug aangeschaft via Canal+. Gr. Vinkeplas
Sprietje Geplaatst: 23 juni 2013 Geplaatst: 23 juni 2013 Welkom op dit forum Het verhaal van die scart-kabel lijkt me onzinnig. Wil je HD-kwaliteit bekijken, dan zul je dat via de HDMI-kabel moeten doen. De scartkabel is eigenlijk overbodig tenzij je die wilt gebruiken om teletekst via de teletekst decoder van de TV te bekijken.Verder is het geen Canal+ maar CanalDigitaal.Mag ik aannemen dat je een 64cm-schotel hebt met een duo-lnb?Is die ook door een monteur geïnstalleerd?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen