Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dit begrijp ik echt niet meer.... Alles werkte... Maar om up to date te blijven deed ik een update...

Ik lees de HD zenderlijst in, dit bij mij thuis, met een dubbele LNB en ik controleer, alle posten werken.

Ik plaats de M7 SAT801 in de MH. Hier moet ik ofwel naar astra1 ofwel naar astra 3 uitrichten, afhankelijk van naar welke zenders ik wil kijken. Als ik uitricht op astra 1, signaal 80%, kan ik één, canvas, vtm, vier en 2be niet ontvangen wegens slecht signaal. Maar BVN, ned1, ned2, ned3 (deze laatste ook gecodeerd bij tvv) perfecte ontvangst, 80% signaal. Ook radio1 en 2 , eigenlijk vrij te ontvangen, kan ik niet ontvangen wegens slecht signaal....

Andere vrije radiozenders kan ik perfect ontvangen met 80% ontvangst.... Vroeger, geen probleem.

Ik kan wel één enz... HD ontvangen via astra 3, maar het is bij astra1 dat ik dus sommige zenders niet kan ontvangen, andere wel.

Ik stel wel vast dat de laatste waarde in de zenderlijst, een breuk vb: 1/2 of 3/5... Niet overeen komt met de waarden op de M7, maar ik kan deze niet wijzigen.

Iemand een idee ????

Dank bij voorbaat!!

Geplaatst:

- Alle posten werken?

= Thuis werkt alles na het inlezen van de kanalenlijst.

- Ik plaats de M7 SAT801 in de MH?

= Ik plaats de decoder in sleurhut of camper

- een breuk vb: 1/2 of 3/5?

= Daar zal wel de fec mee bedoeld worden.

Duidelijk toch ...

Vult u rustig aan !!!

Geplaatst:

Goede morgen,

Heb je het daarna nog eens "thuis" geprobeerd? (lukt het daar nog?)

-misschien nog eens de HD-zenderlijst inladen? In theorie zouden de instellingen v/d transponders dan toch moeten juist zijn.

succes

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Tja met die vertaling erbij wordt het een stuk duidelijker.

Thuis heb je een duo-lnb en heb je dus in het menu van de ontvanger ingesteld:

Diseqc 1.0

Astra 19,2 op 1 of A

Astra 23,5 op 2 of B

In je Mobil Home heb je een draaibare schotel met 1 lnb.
Als je de M7 SAT801 nog steeds op diseqc 1.0 hebt staan, heb je een probleem.
Je zult de instellingen van je ontvanger dus weer moeten veranderen in geen diseqc 1.0

Geplaatst:

daar dacht ik ook even aan; maar ned 1, 2, 3 gaan wel...?

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Ik heb dat reeds gedaan, maar geen verschil.

Inderdaad ik kan ned1, 2 en 3 perfect ontvangen.

Ik heb de M7 ook al eens terug in huis aangesloten, kan zonder problemen alles ontvangen.

De TV-zenders vier, vijf en 2be die ik via astra1 niet kan ontvangen vind ik niet zo erg. Ik kan deze tijdelijk via astra3 op 404 en volgende ontvangen. Wat ik wel jammer vind is dat ik VRT radio1 niet kan ontvangen.

Geplaatst:

@sprietje: U zegt geen 1,0 , welke dan wel? Is het om het even?

Ik heb een automatische schotel Alden Orbitter, ik richt die eerst uit en dan zet ik mijn M7 aan. Op dat ogenblik staat de schotel dus stil (vast), of beredeneer ik het verkeerd?

Alles heeft perfect gewerkt tot voor de software-update.

Bij alle zenders waar ik problemen heb is het telkens de PEC (1/2, 3/5....) die niet overeenkomt met de waarde die ik lees op de uitgeprinte zenderlijst. Bij een vorige decoder, toen nog in mpeg2, kon ik zelf die PEC aanpassen en telkens was het probleem opgelost. Ik vind niet hoe ik die hier bij deze M7 zou kunnen aanpassen. Ik denk, mocht ik dat vinden, dat ook hier de problemen zouden van de baan zijn.

• Moderator
Geplaatst:

Heeft die Alden Orbitter niet een eigen speciale ontvanger waarmee de schotel automatisch uitgericht wordt?

Je zal dan met die ontvanger moeten afstemmen op Astra 3 en dan de M7 aansluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ja inderdaad, de alden heeft een eigen unit, zo een halve maan SCS. Die richt de schotel uit.

De M7 moet daar niets voor doen en kan, volgens mij, de schotel en LNB als een vaste schotel beschouwen.

Zo werk ik er reeds 5 jaren mee zonder problemen.

• Moderator
Geplaatst:

Je zal die originele ontvanger aangesloten moeten laten op de schotel, en via een doorlus of splitter de M7 aansluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen