Ga naar inhoud


Topfield 7700HSCI probleem -


daveDV

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

ik hoop dat iemand hier mij kan helpen met het volgende, ik heb sinds een kleine week geen beeld meer op de meerderheid van de zenders.


Ik gebruik al jaren zonder problemen de TF7700HSCI, maar sinds kort krijg ik op vrijwel alle zenders van mij Canal Digitaal pakket de melding

''GEEN OF GECODEERDE UITZENDING!"


BVN en enkele regionale omroepen doen het wel gewoon en ook op enkele buitenlanders heb ik perfect beeld. Aan de stond van de schotel (duo lnb) ligt het niet.

Na contact met de CD helpdesk en het doorlopen van de standaard dingen (ontvangen 30 sec uit, signaal opnieuw sturen, zenders opnieuw zoeken) adviseerden ze me de kaart te proberen in een gecertificeerde ontvanger zodat de kaart de update zou krijgen en deze het weer moest doen in mijn Topfield.
Ik heb de kaart geprobeerd in een Rebox en deze er 2 dagen in laten zitten, werkte prima en heb toen ook het signaal opnieuw laten sturen.

Als ik de kaart echter weer in de TF doe is het nog steeds het zelfde verhaal. Ook de standaard dingen weer gedaan, maar geen resultaat.

 

Zie ik nog iets over het hoofd? Heb ik een update gemist of moet ik firmware updaten?
Ik zit klem, hopelijk heeft iemand advies voor me wat te doen.

 

 

Voor de volledigheid:

 

Menu > Installatie > Ontvangerstatus

- Systeem ID - 23022

- Loader versie - L1.02

- Device versie - v2.1.3

- Firmware versie - TF-HSCE 7.01.10

 

 

 

 

alvast dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je al geprobeerd om de CI module in het andere slot te plaatsen ?

 

Wordt de module herkend in het menu ?  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al geprobeerd om de CI module in het andere slot te plaatsen ?

 

Wordt de module herkend in het menu ?  

 

 

Ik heb beide slots geprobeerd,

als ik in menu ga naar > Informatie > Common Interface Module

zie bij het slot waar de CIM inzit

: PowerCam_HD v2.0.3

 

Als ik dat slot selecteer krijg ik een menu met de opties:

 

- Smarcard & pin

- CAS

- VP:08618

- Download status

- CSP disabled

 

Dit is ook bij beide slots gelijk.

 

In welke slot de CIM ook zit, nog altijd geen beeld :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou eens kunnen controleren of de juiste encryptie is ingesteld. Vanuit het menu dat je beschrijft moet je naar "CAS" gaan en daar moet "Mosaic S" op "ON" staan, alle andere kunnen het beste op "OFF" staan. Mosaic S staat voor Mediaguard.

aangepast door Frans3

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop nu tegen wat anders aan,

als ik nu naar het CIM menu ga zijn staat bij beide slots geen cim

Bij de tweede waar de CIM inzit staat : Niet geinstalleerd.

 

Als ik de CIM eruit haal en weer invoer wordt hij wel weergegeven, echter als ik dan het tweede slot selecteer

start de Topfield opnieuw op, alsof ik met de afstandsbediening de kast uitzet.

 


De ene keer dat ik wel door kwam in het CAS menu zag ik dat alles op ON stond, toen ik er 1 wilde wijzigen in off

kreeg ik weer een reboot.

 

 

Ik ga nu heel erg neigen naar hardware falen, zou dit aan de topfield of aan de module liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat de module defect is, maar dat is zo moeilijk te beoordelen. Je zou eigenlijk de module in een andere receiver moeten testen. Is er bij jou in de buurt een dealer waar dat kan?

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

De module's passen in elke receiver die daar een voorziening voor heeft, dus testen maar!

 

De module en de kaart werken in de Rebox, probleemloos.......

 

In de Topfield nog steeds hetzelfde probleem, alleen de gratis te ontvangen zenders werken, verder niets.

 

Moet dan toch het probleem in de receiver zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...