Ga naar inhoud


Coolstream Neo 2, krijg de bijgeleverde wifistick niet werkend


mavano

Aanbevolen berichten

Hallo, ik had phillips hd twin tuner onvanger. Deze heb ik vervangen voor een coolstream neo 2.

Omdat ik ook internetradio wilde.

De coolstream neo 2 leek precies wat ik zocht.

Echter merk nu wel dat het geen plug en play machine is.

 

Met een kabel werkt de coolstream wel met internet. Maar de bijgeleverde wifistick werkt niet.

Ik vraag me dan ook af. waar moet ik welke gevens invullen. bv van mijn modem. Ik kan wel ip nummers ingeven. Maar nergens staat welke router.

 

 

 

aangepast door Michel
graag de volgende keer zelf je onderwerp wat duidelijker maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De Coolstream is een hele "lastige" machine en zeker niet plug en play.

Alleen de kaart werkend krijgen is niet eenvoudig mede omdat de originele software geen emu's meeleverd.

 

Misschien is de reloaded versie wat voor jou: via cool-stream.to

Op een usb stick zetten en dan de Coolstream updaten. De emu's waaronder oscam worden dan meteen mee geladen.

 

Voor de wifi stick zit er dan ook de juiste driver bij. Bij Instellingen, netwerk instellen en juiste wachtwoord opgeven.

 

In hun Flex-menu (blauwe knop) kan je de kaart instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor je reactie,

Ben inmiddels al zover, dat ik gisteren net voordat ik jou reactei zag, de coolie gereset heb naar zijn fabrieks instellingen.

Dom dom, nu doet hij dus niet veel meer.

Heb alleen de duitse vrije kanalen.

Ik ga maar eens kijken op dat forum, en het bestandje zoeken.

Kijken of ik er nog muziek in krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef het op.

bij het inlezen van de zenders loopt de neo2 vast. Panic-reboot.

Ik heb het nu wel 20 keer gedaan.

Reciever 1 als master

reciever 2 als twin

of unused het maakt allemaal niks uit.

Bij het inlezen van de kanalen loopt hij vast.

inmiddels mijn oude phillips maar weer aangesloten

Hij gaat de doos in en terug.

Ik weet niet wat ik verkeerd doe, zie de logica er ook niet meer van.

als iemand mij nog kan helpen? oke dan haal ik hem weer uit de doos.

 

gr. een ontevreden neo gebruiker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekkere ontvanger hè.

 

De winkel zal er waarschijnlijk al een emu op geïnstalleerd hebben en die heb jij er nu weer afgehaald met de reset.

 

Eenvoudigste oplossing, maar nog een hele weg te gaan, is om een reloaded image er op te zetten omdat daar een emu pakket wordt nageladen (moet je wel op OK drukken).

Download de image als img bestand ( http://www.cool-stream.to/index.php?page=Thread&threadID=6578&pageNo=1) en zet die op een usb stick (let wel niet alle usb sticks worden herkend). Voor in de ontvanger en dan in het menu naar 4.onderhoud -  3.software Update - lokaal updaten -  verkenner \tmp - bovenste kiezen (dus hogere directory) - kies directory media - nu zie je als het goed is je usb stick staan - zoek bestand en ga er op staan met de keuze balk en druk op OK.

 

Updaten gaat nu vanzelf lopen.  Ergens vraagt hij nog een keer (na Opstarten) om emu pakket te laden druk dan op OK.

 

Ontvanger start dan met duits kanaal. Geen probleem:  druk op blauwe knop (flex menu)  - 1.flex menu - Emu en cardserver menu - kartenleser. Stel daar je Canal Digitaal kaart in.

Opnieuw opstarten en met de juiste kaart heb je nu beeld. Wel nog even de kanalen inlezen met de fastscan (Menu-onderhoud-kanalen zoeken- 4 Fastscan.

 

Lijkt ingewikkeld maar moet lukken.

Mooie ontvanger, perfect beeld, maar niet voor de gewone kijker. (veel te ingewikkeld) En als het werkt -  afblijven dan hè.

aangepast door tracker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, fijn dat je reageerd. ik had hem alweer bijna in de doos gedaan.

Inderdaad, ik was wel zeer tevreden over het beeld en geluid.

 

Ik heb een bestand 212b8 gedowload. img bestand. is wat het bestand wat je bedoelde?

Ik had hem al op een stick gezet, maar ik denk dat ik hem niet goed gezocht heb.

met jou uitleg zal ik het morgen even uitproberen.

 

Waar moeten de recievers opstaan?

Master, unused, twinn. Ik wil hem gebruiken als twin, maar of dat handig is?

Ik wil wel andere zender opnemen dan kijken.

Alleen als ik de 1 op master zet en de andere op twin loopt hij vast.(panic) (reboot) ectr.

Ik had de master op astra 19 en 23.5 staan. Zit daar soms het conflikt?

 

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overleden?

De ontvanger is altijd weer te reanimeren hoor.

 

Ontvanger is in te stellen als twin. Daarna de satellieten opgeven die je kunt ontvangen met je schotel met juiste disceq ingang.

 

Het bestand img dat je hebt gedownload is de standaard image en moet die hebben uit mijn link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja , als jij alleen het opstart lampje  en tekst boot kernel in het scherm niet overleden noemd.

Meer muziek zit er niet in.

Ik ben best wel technisch als service technicus monteur. Maar hij is voor mij toch echt overleden.

ik heb gedaan wat je geschreven had.

De mensen bij ***geen-reclame*** hadden het over een resceu bestand voor de emu's.

ook gedaan. hierna de zenders weer ingeladen. met Master en twinn. Volgens ***geen-reclame*** moesten die nu weer op undi.... nog iets dus staan.

Kortom er klopt iets niet, en de logica is weg.

Als hij steeds vast loopt met de nieuwezenders zoeken. En in het boekje staat al niet duidelijk waar de recivers op moeten staan, hoe moet ik het dan nog weten.

Ook jij schrijft nu weer dat ze als twinn moeten staan. Logisch zou ik ook zeggen. Maar dan loopt hij dus vast.(panic reboot ectr)

 

Als ik nu de stekker er in doe doet hij niks meer dussssss.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Importeur van Coolstream uit Groningen heeft gisteren bekend gemaakt dat er een nieuwe Beta-versie software voor de Coolstream Neo HD 1 PVR, de Neo2 en de ZEE beschikbaar is.


Ga naar hun website bij Product ondersteuning / Downloads en kies het ontvangertype.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje,

ik heb ***geen-reclame*** gebeld vandaag. mijn ontvanger doet dus niets meer dan Boot Kernel aangeven in het scherm.

Hun zeggen dat ik de rescue img op een usb stick moet zetten en die in de usppoort moet stoppen.

Ik zie dus niks op mijn tv. weet niet wat hij doet.

Hij staat nu een half uur aan. het ledje knippert van de stick. voor de rest gebeurt er nog niks.

Ik wacht af.

Pas dan kan ik de nieuwe software update er op zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje bedankt.

 

Ik heb nog nooit een ontvanger zo vaak uit de doos gehaald om al jullie ideeen uit te proberen.

Gaan we weer. mijn vriendin word er al gestoord van, en begrijpt mijn eeuwige geduld niet.

Dank voor de bijlage.

Maar er verschijnt CST- U boot - Coolstream - BOOT KERNEL. That's it. geen rood ledje of lampje.

En mijn usb led gaat kniperen. om de seconde.

Meer gebeurd er niet. Hoelang duurd zo iets?

 

Gezien jullie verhalen is het niet mogelijk dat hij stuk is of gaat.

Echter als ik Google, kom ik op duitse sites uit, waar het ook wel mee gebeurt is.

Mijn duits is niet zo heel goed, maar er volgens mij nogal wat programeer werk aan te pas komen om dit te kunnen verhelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals jij tobt met de ontvanger is helemaal coolstream eigen.

Hij blijft hangen op de boot kernel en dat betekent dat je zowel de kernel als de image er opnieuw op moet zetten.

 

Zelf heb ik nog nooit geprobeerd dat rechtstreeks vanaf usb stick en aan/uit knop te doen. Zelf werk ik met een windows programma (NXPHDLoaderNeo.exe) en is de pc middels een seriële kabel verbonden met de coolstream, ondertussen zit dan de usb stick in de coolstream aan de voorzijde.

Dan kan je de kernel eerst laden en daarna de image.

 

Als je uiteindelijk weet hoe het werkt, dan wordt je al een stuk relaxter. Op je stick moet wel de kernel (kernel.img) en de image (sysroot.img) apart staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tracker,

 

dank voor je reactie. ben er al wel een beetje achter waar het heen gaat met de linux ontvanger.

Hij ligt in Groningen.

Er af en toe een update opzetten vind ik wel leuk. Maar zover wil ik er niet induiken om beeld en geluid te krijgen.

dat de bestandjes er weer los op moeten staan is weer nieuw voor mij. had ik mischien ook nog wel gedaan. 

 

Maar volgens a sat moest ik na de powerschakelaar dan de standbyknop drukken. En dan verscheen er iets met usbload.

En dat is nooit in beeld geweest. Plus dat deze ontvanger al voor alle problemen, regelmatig in de (Panic) toen ik het netwerk aan het installeren was. Met de kabel werkte hij wel. Maar aan die kant van mijn huis ligt normaal geen kabel, dus wifi was de uitkomst.

 

Dat ik er dan met een netwerkkabel en een proggie in moest om het een en ander ergens te programmeren, had ik wel bedacht

Want een linux ontvanger krijg je altijd aan de praat. Las ik ergens.

Maar dat gaat voor mijn (kennis) nu nog te ver.

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...