Ga naar inhoud


Hotbird


Patje315

Aanbevolen berichten

Wat moet ik invullen:

 
Sateliet              Hotbird
Zender zoeken  Snel/traag
Hoodfrequentie  ?
Polarisatie          ?
Symbol rate        ?
FEC                      ?
 
Bedankt voor een antwoord
 
Patrick         
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Patje315


Tja, wat moet ik invullen?
Dat ligt er maar aan wat je wilt.
Wil je alle zenders van de Hotbird inscannen of alleen maar een bepaalde transponder? Ik neem aan alle zenders maar wat ik dan mis in je keuzes is alle zenders of alleen FTA-zenders (ongecodeerd). Dit laatste verdient de voorkeur want dan krijg je alleen zenders die je ook daadwerkelijk bekijken kan.


Snel/traag: Wat dit precies inhoudt is een beetje afhankelijk van het merk ontvanger.
Snel wil vaak zeggen de CanalDigitaal / TvVlaanderen-volgorde
Traag wil vaak zeggen, een blindscan waarbij hij alle mogelijke transponders gaat afspeuren op zenders. Dit kan wel 30-60 minuten duren maar het kan ook een andere betekenis hebben, bijv. dat hij alle transponders gaat afzoeken op zenders die bij de ontvanger bekend zijn. Dit houdt in dat als de gegevens in de tuner wat verouderd zijn, hij bijvoorbeeld recent gebruikte transponderfrequenties niet kent en daar dus ook geen zenders op zoekt.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Patje315

Tja, wat moet ik invullen?

Dat ligt er maar aan wat je wilt.

Wil je alle zenders van de Hotbird inscannen of alleen maar een bepaalde transponder? Ik neem aan alle zenders maar wat ik dan mis in je keuzes is alle zenders of alleen FTA-zenders (ongecodeerd). Dit laatste verdient de voorkeur want dan krijg je alleen zenders die je ook daadwerkelijk bekijken kan.

Snel/traag: Wat dit precies inhoudt is een beetje afhankelijk van het merk ontvanger.

Snel wil vaak zeggen de CanalDigitaal / TvVlaanderen-volgorde

Traag wil vaak zeggen, een blindscan waarbij hij alle mogelijke transponders gaat afspeuren op zenders. Dit kan wel 30-60 minuten duren maar het kan ook een andere betekenis hebben, bijv. dat hij alle transponders gaat afzoeken op zenders die bij de ontvanger bekend zijn. Dit houdt in dat als de gegevens in de tuner wat verouderd zijn, hij bijvoorbeeld recent gebruikte transponderfrequenties niet kent en daar dus ook geen zenders op zoekt.

Ik ben een leek in dezez zaken ik denk dat het de ongecodeerde zenders is, daar ik anders werk met een kaart van TV Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

patje, met welke ontvanger werk je, bij een aantal staat de keuze voor je ingevuld, bij de TVV decoders bijvoorbeeld, anders kan je op Google Lyngsat  invoeren.

Dan kan je daar de gegevens van een zender die je zou willen bekijken vinden en invoeren in jouw ontvanger en dan eens laten scannen. BVN zou je bijvoorbeeld kunnen gebruiken. Dan kan je zien of jouw schotel en disecq enz goed staan En dan zoals Sprietje schrijft de blindscan, freescan of hoe men het ook noemt laten uitvoeren op de FTA zenders. Eventueel selecteer je ook nog alle FTA of alleen TV en/of radio en/of data.

Zoals Sprietje schrijft zal je eventueel alleen zenders terugvinden die vroeger- op het moment dat jouw ontvanger zijn laatste zenderupdate gekregen heeft - bestonden. De rest kan je dat overnemen van bijvoorbeeld lyngsat of een zenderlijst invoeren van iemand met een gelijkaardige ontvanger; op dit forum kan je er zo vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...