Ga naar inhoud


USA spioneert iedereen


pukje

Aanbevolen berichten

Echt nieuws is het niet maar een bevestiging wat vermoed werd

 

http://www.nu.nl/algemeen/3496367/naam-van-klokkenluider-internetspionage-vs-onthuld.html

 

Is het nog wel vestandig om verder te gaan met de internet claud gedachte

office 365 is b.v. zo iets heel goedkoop office aanbieden maar alle

data (e-mail,doc's.xls enz enz) staat op een server in de usa en

dus open op de straat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is de reden waarom ik helemaal niets "in de wolken" wil doen. Daar waarschuwen ze al lang voor in de Zweedse media... alles wat via de usa loopt wordt daar onderschept en je weet niet wat er met je data gebeurt.

Het regime daar is wat mij betreft niet betrouwbaar. Nooit doen dus!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja...regime..? Dat gaat mij persoonlijk wat te ver.

Als je het over een regime hebt dan denk ik eerder aan Noord Korea, China, Rusland, Syrië & Co. Om er een paar te noemen.

Nadat 9-11 gebeurd is kan ik me best voorstellen dat America overgevoelig is geworden en niets zal laten doorslippen om zo´n terror attack af te wenden.

Dus je moet wel differentieren.

 

Het gaat mij ook te wat ver wat daar op het moment uitgelekt is. Maar om America als regime af te stempelen..? Ik ga er altijd graag heen en voel me er prima thuis.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles van iedereen willen weten is algemeen goed geworden.

Wij weten niet wat achter de schermen allemaal gespioneerd wordt.

 

b.v. een paar jaar geleden heeft het bundes kriminalambt in duitsland een spyware

gemaakt die direct een windows pc van een verdachte kan besmetten en alles

openbaar maakt voor hun.

 

cyber oorlog tussen usa en china (elkaar bespioneren)

 

PC's besmetten van die atoom installatie van iran

 

enz enz enz 

 

Zonder dat jullie denken dat ik paranoide ben ,ze weten altijd waar ik ben

gsm staat aan provider weet altijd mijn lokatie

Om de x kilometer wordt mijn auto nummerbord op de snelwegen gescanned

En ze zullen wel meer dingen actief hebben.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Via Google Street View lopen ze langs je woning, kijken in je tuin en naar je voordeur.

En dan vooral je ¨interessante¨ prive info op Hyves, Facebook etc zetten. Deze gegevens zijn ook nog grotendeels voor iedereen toegankelijk.

Vervolgens nog even zoeken op je naam en men komt van alles tegen waar je ergens in publicaties staat vermeld of waar je bij bent aangesloten.

Dus als je ergens solliciteert, dan kijkt men gewoon even naar al deze info. En is het vreemd dat je dan niet voor een gesprek wordt uitgenodigd ?

Verder wordt je auto van camera naar camera gevolgd. In winkel- en stads centra ben je al vrijwel continue in beeld. Je pinpas gebruik ligt open.

GSM volgt de gebruiker continu en dan wordt je telefoon en internet verkeer ook nog op grote schaal onderzocht en in het buitenland vastgelegd.

 

Microsoft kijkt vrijwel dagelijks in je computer. Waarna is nooit duidelijk gemaakt.


Er is (was) toch een Wet op bescherming van de Privacy in Nederland. Welke privacy is er nog over voor de burger ?

 

Groet,

 

 

Bram





 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo overmoedig "Het zal me echt een worst zijn."

 

Dadelijk sta je met de credit kaart om te betalen en is het nummer geblokkeerd 

omdat een klojo jou limiet opgenomen heeft.

 

Dadelijk schrijf je een offerte op je pc en later blijkt dat je concurrent net even gunstiger is

omdat je concurrent jou offerte al gezien heeft.

 

Dadelijk belt een vreemde met jou telefoon nummer een klant van jou en maakt ruzie

zodat je jou klant kwijt bent.

 

Criminele/oplichters gevolgen kunnen hierdoor niet uitblijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je borst maar nat. Over een poosje is alles gelogged. Elke stap die iemand neemt, zijn DNA, werk, contacten, betalingen etc.

 

Of denk je dat Google en Fabeook het hebben uitgevonden om user data te verkopen? Ik denk dat VISA hier al veel langer mee bezig is.

 

Persoonlijk boeit het mij ook helemaal niets zolang overheden meekijken.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De amerikanen doen het zichzelf aan, het is dat hier geen olie te halen is, anders vlogen hier de kogels net zo hard rond als in irak en die kanten

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De amerikanen doen het zichzelf aan, het is dat hier geen olie te halen is, anders vlogen hier de kogels net zo hard rond als in irak en die kanten

Denk je nu werkelijk dat alleen de amerikanen dat doen?

china en rusland onderschat ik ook niet de (ex)communistische landen staan

er bekend voor dat ze alles ook over de burger willen weten (stasie ddr)

Laatst vernomen dat Rusland zelfs alle pasagier gegevens willen hebben voor vliegtuigen die

alleen over rusland vliegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... of je het in de usa een "regime " wil noemen of niet...  ik vind het een stelletje huichelaars daar... ze hadden commentaar op de DDR dat die mensen afluisterden en gegevens bijhielden... ze doen in de usa precies hetzelfde, alleen "meer" en "groter" zoals alles daar...  Mij zie je ook niet op dubieuze sites als hyves, facebook etc. Nee... never, nooit. Als je wil dat le leven geruineerd wordt,  moet je daar vooral een account aanmaken.

Ik ben ooit 1x in de usa geweest, lang voor ze de oorlog tegen Servie begonnen... en de mensen daar waren uiteraard best vriendelijk en relaxed... maar ik voelde me er niet echt thuis. Ik voelde me altijd meer op mijn gemak in de DDR als je dan toch wil vergelijken... ik ga er niet heen.

Ik zou niet in de usa willen wonen. De lui zijn echt paranoia....  zelf bombarderen ze de hele wereld plat, maar 'ach en oohh'  als er een vliegtuigje in een torentje op hun grondgebied vliegt.... wie kaatst kan de bal verwachten is toch een uitdrukking... niet?

Let wel even op: ik keur geweld helemaal niet goed, zeker niet, maar als er een stelletje oorlogsvoerders op deze wereld rondloopt zijn dat toch echt wel de amerikanen! En ze weten nu eindelijk ook al een paar jaar dat ze niet onoverwinbaar zijn.

 

Om terug naar het spioneren te gaan... ja, ik weet dat alles getraceerd wordt. Ik gebruik dan ook diverse telefoons uit diverse landen, en heb ook diverse betaal/credit kaarten, ook uit een aantal landen... Op die manier is het altijd moeilijker om iemand te traceren, omdat er internationale verzoeken ingediend moeten worden om het totale plaatje te kunnen zien.

Het zijn volgens mij echt de amerikanen die verkeerd bezig zijn met hun controlegedrag. Ze denken echt dat ze 'beter' zijn dan de rest van de wereld... en dat zijn ze volgens mij echt niet. Zolang iedereen zich netjes aan die zgn amerikaanse normen en waarden houdt, is alles prima, maar oh wee als je er je eigen normen op na houdt...

 

Ik blijf erbij... een gewaarschuwd mens telt voor 2. Denk na voordat je 'iets' op een server neerzet die op het grondgebied van de usa staat.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En jullie denken dat Nederland hier niet aan meedoet?.

 

Helaas hoort NL, o.a. tot de ergste die aan "telefoon afluisteren" doet, ja, we staan zelfs in de top 3.

Dan zal het op ander vlak wel het zelfde zijn.

Wordt wakker uit jullie naïviteit.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard doet nederland dat ook... en vergeet zweden niet... hele schandalen over de FRA (Försvarets radioanstalt) zijn aan het licht gekomen! Dit is nu precies hetzelfde, maar blijkbaar op veel grotere schaal...

Het is niet omdat andere landen het ook doen dat het 'goed' is volgens mij.

Ik ben benieuwd wanneer de klokkenluider vermoord gevonden zal worden... hopelijk kan hij ergens verdwijnen zodat ze hem niet te pakken krijgen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...