zeist Geplaatst: 13 juni 2013 Auteur Geplaatst: 13 juni 2013 ik weet niet wat je bedoel met af haken krijg van iederen te horen dat veel site moet door lezen doen je is ook weeer niet Leg jij het mijn dan maar uit als je wil ik begin net wil graag pli erop zetten op een dreambox 500s GR Piet ik ga maar weer eens site en lezen hier over,
Loui (K) Geplaatst: 13 juni 2013 Geplaatst: 13 juni 2013 Mijn vraag is welke type DM500 heb je, de oude DM500S met Enigma1 of de nieuwe DM500HD met Enigma2? Daar zit namelijk nog een heel groot verschil tussen die 2. En dat heeft ook invloed op welke firmware je gaat gebruiken. Kijk even op de achterkant naar het type.
Greatone Geplaatst: 13 juni 2013 Geplaatst: 13 juni 2013 ik weet niet wat je bedoel met af haken krijg van iederen te horen dat veel site moet door lezen doen je is ook weeer niet Leg jij het mijn dan maar uit als je wil Je humor is ver te zoeken helaas...... En ik reageerde niet op jou, maar op de post van djpetit..... * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
zeist Geplaatst: 14 juni 2013 Auteur Geplaatst: 14 juni 2013 De oude denk ik er staat op de box DM500-s en volgens staat er Enigma1 op. staat geen type op de achterkant. wel een sticker op de onderkant met S/N 4A112016001877S 00 09 34 3B 3D 4D misschien had daar iets aan.
Loui (K) Geplaatst: 14 juni 2013 Geplaatst: 14 juni 2013 De oude denk ik er staat op de box DM500-s en volgens staat er Enigma1 op. staat geen type op de achterkant. wel een sticker op de onderkant met S/N 4A112016001877S 00 09 34 3B 3D 4D misschien had daar iets aan. Oke dan zal je niet echt veel aan deze ontvanger hebben,dit is eerlijk mijn mening dat komt omdat alle nederlandse zenders over gaan naar Mpeg 4 en dat kan deze ontvanger niet aan. Tuurlijk zal men zeggen dat er ook normaal uit gezonden wordt en dat is ook zo. Maar dan houd de firmware op daar is verder ook geen ontwikkeling meer in. Al met al blijf je dan met een oud ding zitten. Als je dan toch met deze hobby wil beginnen neem dan een nieuwere versie b.v.b een DM500HD of een DM800SE om maar wat te noemen daarmee kun je alle kanten op wat jij in het begin van dit onderwerp over begon. En daar is nu heel veel extra's bij gekomen aan plugins. Ik zou hier maar eens over na denken. Maar blijf je bij je DM500S dan helpen we je zeker verder.
zeist Geplaatst: 14 juni 2013 Auteur Geplaatst: 14 juni 2013 Oke maar ik dacht ik beging maar met oude zodat er dan ook weinig aan kapot kan maken er op leren hoe de software erop zet en dan de zenders zodat ik dat goed kan en dan naar een nieuwe box toe.
Loui (K) Geplaatst: 14 juni 2013 Geplaatst: 14 juni 2013 Op een nieuwe box gaat het makkelijker dan een oude, om te beginnen kun je als je de box aan je internetmodem koppelt toegang krijgen via je webbrowser door het ipadres van je box in te typen. Zo kun je op die manier ook nieuwe software (Firmware) laden zonder problemen. En als je de juiste firmware wat bij de box hoort gebruikt kan er weinig mis gaan, en zul je ook veel meer plezier van je hobby hebben. En ja natuurlijk kan er wel eens wat mis gaan, nou dan begin je gewoon overnieuw.
zeist Geplaatst: 16 juni 2013 Auteur Geplaatst: 16 juni 2013 Oke wat voor decoder moet ik hebben dan om dat te gaan doen zodat ik op internet kan kan kijken.
Loui (K) Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 Internet surfen zal moeilijk gaan, het kan wel maar is erg traag. Maar er zijn verschillende boxen die dat kunnen waaronder de Dreamboxen, Vu types en de Extrent series. Ik zelf heb een DM8000HD-PVR werkt prima veel mogelijk heden. maar een DM800SE is ook een prima keuze,bijna de zelfde mogelijkheden dan de DM8000 maar is dan geen twin tuner. maar dat zijn dan de duurdere boxen. Zo heb je ook de VU+ die kan bijna het zelfde maar is veel goedkoper om maar wat te noemen. de keuze is aan jou.
zeist Geplaatst: 16 juni 2013 Auteur Geplaatst: 16 juni 2013 Dankje wel maar het is wel moeilijk hoor ik dit voor het eerste doen ik ga even op internet kijken hoe duur ze zijn je hoord nog van me bedankt al vast gr pvz
mebo870 Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 Op internet wel opletten, daar krioelt het van de namaak, als het te mooi is om waar te zijn, is het een clonebox. The key to happiness. Stay away from idiots
Loui (K) Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 Ga zeker naar een goede satboer of internet winkel die bekent is met sat apparatuur. Dit is zeker een aanrader.
quattro Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 Hoe kun je iemand nou adviseren om gelijk een dure box aan te schaffen??? Eerst eens lekker klooien met die 500. Wat heeft hij eraan om een hoop geld te spenderen aan een ontvanger waarvan later blijkt dat hij er niks van snapt? Sluit eerst die 500 maar eens aan op een netwerk, zet er een image op en zorg dat je beeld krijgt. Je loopt dan vanzelf wel tegen de beperkingen aan (bijvoorbeeld geen HD zenders), maar als je de hobby leuk vind kun je dan alsnog een duurdere ontvanger aanschaffen. Nog een tipje, je begon gelijk over cardsharing. Heb je een kaartje met abbo? Anders zou ik eerst BVN maar eens proberen VU+ Solo2, VTI Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W
zeist Geplaatst: 19 juni 2013 Auteur Geplaatst: 19 juni 2013 Even een vraagje misschien een stom maar wat houd BVN nou in dan
blackeyes Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 (aangepast) bvn betekend het beste van vlaanderen en nederland en is daarmee de de nederlandse tv zender inhet buitenland 19 juni 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen