Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al het een en ander doorgespit om Ziggo te kunnen kijken op mijn Vu+ UNO, maar heb toch nog wat vragen.

Inmiddels 7 jaar geleden heb ik de kabel opgezegd omdat ik een schotel had, de grap is alleen dat ze het nooit afgesloten hebben, (Analoog werkt het nog steeds, (is voor de tijd van Setup box) dus nog steeds Ziggo, echter ik kijk alleen Satelliet, maar nu leek het mij mooi om eens een beetje te experimenteren, dus wil ik graag met mijn Vu+ kabel kijken.

Allereerst heb ik een andere tuner nodig DVB T/C, deze moet ik aanschaffen, maar wat heb ik nog meer nodig? Hierover heb ik wat vragen.

Ik kijk nu via de VU+ naar satellieten met Open PLI, verder CCCAM 2.2.1 alles werkt perfect, nu wil ik Ziggo gaan kijken, moet ik daarvoor andere Firmware hebben? of hoef ik daar niks aan te veranderen, zou prettig zijn om af en toe te switchen tussen DVB-S2 en DVB T/C zonder steeds van alles te veranderen, buiten natuurlijk het wisselen van de tuners.

-Wat moet er nog meer worden gewijzigd in de configuratie, Tuner? CCCAM? zoja wat precies?

-Is een smartcard noodzakelijk, zoja welk type smartcard van Ziggo? die uit tuners die met scartkabel aan je TV hingen ( 1e generatie ) of zo een van de nieuwe/laatste HD-generatie?

-Verder las ik dat "Voor Ziggo moet je nog CAMKEY en CAMDATA in de CCcam.cfg zetten" waar kan ik die vinden/krijgen en waar in de CCCAM zet ik dat, misschien iemand een voorbeeld?

- Waar moet ik nog meer rekening mee houden?

Ik zag in de programmalijst al een overzicht met Ziggo-kanalen staan, dus dat scheelt weer ! ;)

Is er iemand die mij hiermee verder kan helpen?

Alvast bedankt !

Groeten, Maarten

Geplaatst:

Ik kan je wllicht weer een klein beetje verder helpen. Hier in Harderwijk maken we gebruik van de 'Ziggo' stream.

Sommige kanalen zijn FTA, sommige niet. Voor de niet-FTA kanalen ga je een kaartje nodig hebben. Welke van de twee durf ik je niet te zeggen, hier hebben we maar één type kaart.

Er zal inderdaad info in de cfg moeten. Welke HEX key exact is afhankelijk van de eerste vier getallen van het serienummer van je kaartje.

Er is hier online zeker het eea te vinden, maar voor kaartjes beginnend met 4107 en 4012 kan ik je een werkende config geven. Stuur me even een berichtje als je één van beide serienummers hebt!

..:: VU+ Ultimo w/ 3*DVB-C/T & WD 2TB ::.. | ..:: Humax iHDR5050C w/ WD 500GB ::.. | ..:: Synology DS1512+ w/ 5*Seatgate 3TB @ RAID6 (9TB effectively) ::..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...