Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de Fritz 7330 en deze vindt niet de nieuwe firmware. AVM heeft inmiddels

bevestigd dat dat vaker voorkomt en stelt voor om de box handmatig te updaten.

Nu heeft men het op de Duitse site over de Fritzbox Fon Wlan 7330.

Voorts is er een Duitse en een internationale versie van de box.

Hoe weet ik nu welke box ik precies heb om de juiste FW te uploaden?

Dit is in ieder geval mijn typeplaatje;

post-36489-0-52682100-1370898974_thumb.jpg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

• Moderator
Geplaatst:

Heeft Duitsland geen ADSL annex b en Nederland Annex a?

In je Internet menu staat bij verbinding welke Annex je hebt.

Voor Nederland zal je de internationale versie nodig hebben naar mijn idee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Zit er trouwens een CD in de doos?

Daarop staat mogelijk een recovery programma, die het modem terug zet naar de fabrieksinstellingen, waarna je hem vermoedelijk weer kunt upgraden.

Ik heb pas geleden mijzelf buiten gesloten, waarna ik met behulp van het recovery programma weer toegang kreeg tot de box.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Helder, ik heb de internationale versie gezien, ik ben even uit de lucht . . . . .

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Geplaatst:

Dat komt inderdaad vaker voor, dat een nieuwe firmware niet automatisch gevonden wordt.
Ik heb het zelf al diverse malen bij een bepaalde firmware versie van de 7270 meegemaakt.
Je kunt de firmware zonder problemen zelf erin flashen.
Verder kun je, als het helemaal mis zou gaan, de box altijd herstellen via de firmware recovery tool.
Die kun je het beste van te voren downloaden zodat je die al hebt als je hem nodig zou hebben.

Of je een Duitse of internationale versie van de box hebt kun je als volgt onderscheiden:
In Nederland wordt de internationale versie verkocht (marktplaats is een ander verhaal), in Duitsland wordt de Duitse versie verkocht.
De Duitse versie heeft aan de zijkant 1 (of 2) Duitse telefoonconnectors, de internationale versie een afdekplaatje.
De Duitse versie heeft een firmware die alleen in de Duitse taal is.
De internationale versie kun je op de talen Duits, Engels, Spaans, Frans, Italiaans zetten.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

Ik ben weer in de lucht, iedereen bedankt voor de input.

De nieuwigheden zien er goed uit. Toch was het weer even pfffff. . . .

blijft altijd een beetje tricky maar het ging vanzelf.

Geplaatst:

De fritz is niet tricky met firmware hier nog nooit last gehad met hun firmware en handmatig doet hij hetzelfde als automatisch.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Wel Cobus, ik ben ooit begonnen met een 7170 (als eerste in een lange reeks) en ik meen me nu te herinneren dat die, net als bij Con, ook wel eens een nieuwe firmware niet uit zichzelf signaleerde....

En ik heb bewondering voor de expertise van AVM maar ze zijn, qua firmware, heus niet heilig hoor!

Heb in de loop der tijd meer dan genoeg probleempjes meegemaakt; AVM presteerde het zelfs daags na een release opnieuw een herziene firmware uit te brengen.

De eerste internationale 7270 functioneerde aanvankelijk zelfs in het geheel niet met Telfort's-ADSL!

Dus...ik kan me Con's gevoel maar al te goed voorstellen.

Gelukkig dat het goed is gegaan

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Ben ook al vanaf de 7170 bij de FritzBox. Kende ze al uit Duitsland. Ben er zeer tevreden mee. Heel stabiel en valt eigenlijk nooit uit. Probleem was de WiFi. Deze kan niet overweg met overlappende kanalen. Als je een schoon kanaal hebt geen enkel probleem. Heb inmiddels de 7360 en die loopt op 75Mbit. Gekoppeld aan mijn DreamBox en de NAS. Ben er gelukkig mee. Wel valt op dat de Duitse updates sneller komen dan de internationale. Zit soms echt maanden tussen! En als je internationale firmware hebt ziet de FritBox natuurlijk geen update (want die is Germanees)

• Moderator
Geplaatst:

In Duitsland kan je zelfs Beta software laden voor de officiële release.

Ik denk dat dit ermee te maken heeft, dat men eerst software op de thuismarkt wil releasen, waardoor het eenvoudiger is om terugkoppeling te krijgen en alle schoonheidsfoutjes eruit te halen.

Geplaatst:

Er bestaan tools die je internationale fritz kan omdopen in een duitse

Dan kan je de laatste en labor versies erop zetten.

Er was wel iets dat de duitse HW/software alleen anexB kan 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen