Ga naar inhoud


afstellen satellietschotel


derray

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

Ik wou ook dat de zomer begon, maar ben bang dat daar mijn satellietproblemen niet zijn opgelost.

Wat betreft de juiste schotel, het is een triax schotel gekocht bij een tv-vlaanderen verdeler.  Als dit de foute schotel is, dan moet ongeveer de helft van België dezelfde problemen hebben.

Wat betreft het uitrichten op Astra 19, dit zou willen zeggen dat ik 300 Duitse posten kan krijgen en een paar Nederlandse, maar de Vlaamse, waar ik uiteindelijk voor betaal niet.  Ook niet echt een oplossing.  Dan beter TV Vlaanderen buitengooien.....

Deze week vertelde een kennis me dat het verliezen van de ontvangst van Astra 23 en het terug opnieuw ontvangen na het terug in en uittrekken van de antennekabel er wel eens op kon wijzen dat ik inderdaad de ganse tijd op Astra 19 zit te gapen 'zoals Sat4all Freak al aangaf) en dat bij het overschakelen op Astra 23 deze toch de ontvangst van de 19 weergeeft.  Als ik dan de antenne in en uitschakel komt de tester op tv terug op beginpositie Astra 19 te staan en heb ik zogezegd Astra 19 terug.  Dat kan natuurlijk als je een volledige leek bent.........

Hij gaat dit volgende week uittesten. 

Wordt vervolgd maar zoals steeds, nog altijd alle tips welkom.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Bij het uittrekken van de antenne kabel en weer terug steken gaat de ingebouwde diseqc switch naar de uitgangspositie, waardoor je afhankelijk van de uitgangssituatie plotseling naar een andere satelliet positie kijkt.

Je ontvanger heen en weer schakelen tussen Astra 1 en 3 genereert dan weer een nieuw stuursignaal voor de Duo LNB.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je daar geen andere sat reciever staan om je schotel te richten.

Ik heb een tvv Pace reciever.Voor de schotel te richten is die bijna onmogelijk.Scannen doet dat wel maar moet de schotel juist staan.

In de meeste recievers zit een signaalbalk,bij info,bij menu ergens,enz.Omdat je moet starten met Astra 3 die in de houder zit check je evtl welke fta zijn op internet en die kun je dan als testsignaal invoeren.Diseq moet op 2 of B staan.

En dan aan de schotel gaan uitrichten. 

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Ceesv

"Bij het uittrekken van de antenne kabel en weer terug steken gaat de ingebouwde diseqc switch naar de uitgangspositie, waardoor je afhankelijk van de uitgangssituatie plotseling naar een andere satelliet positie kijkt."

Dit begrijp ik (denk ik).

"Je ontvanger heen en weer schakelen tussen Astra 1 en 3 genereert dan weer een nieuw stuursignaal voor de Duo LNB."

Dit begriip ik ook, maar wat ik niet begrijp is dat ik begin te kijken naar 1 en goed signaal heb, over naar 3, goed signaal, terug naar 1, alles ok, terug naar 3: geen signaal meer!?!
 

@ de mon

nee, ik heb spijtig genoeg geen andere testers.  Het is de testbalk van de receiver die ik gebruik.

Ik denk dat ik nu de verkoper van tv-Vlaanderen laat komen vanuit La Roche.  Die zou tenminste over de gepaste apparatuur moeten beschikken om een en ander te testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet alle diseqc schakelaars werken even goed met bepaalde merken ontvangers v.v.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...