Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

ik ben bezig met het installeren van een dreambox met switch voor me neef. Echter kom ik problemen tegen.

Hij heeft een MAXIMUM DISEQC SWITCH 4/1 . Maar zijn switch reageert alleen op lnb poort 1 en lnb poort 4. lnb poort 2 en 3 reageert het niet op. dit is zo raar.

Wat ik als eerst heb gedaan is rechtstreek kabelverbinding. Uitstekend signaal. Vervolgens switch erop aangesloten. Geen enkel probleem zodra ik het op lnb poort 1 of 4 doe. Pakt het gelijk. Maar zodra ik het op 2 en 3 plaats. dan reageert het niet op. Alle astras zie je niets, hotbird ook niet. Maar zodra je alle astras probeert op de lnb 1 of 4 poort dan zie je wel beeld.

Hoe kan dat? switch probleem?

PER.807312.jpg

Geplaatst:

Maximum schijnt niet iedereen even tevreden over te zijn..

Lees op een ander forum hetzelfde probleem:

Ik heb het probleem bij de dreambox wel kunnen verminderen door DiseqC
1.1 te gebruiken ipv 1.0 en door opties als send sequence twice en
repeat commands op 3 te zetten. Verder heb ik bij de LNB's waar moeilijk
naar geswitched kan worden een vinkje bij increase voltage gezet. Het
probleem is hier nog steeds aanwezig maar het komt minder vaak voor.
Geplaatst:

Ik heb er ook een  Maximum liggen 1/8 en schakelt ook niet goed hier.

Ik heb meerdere gehad en uiteindelijk eindigden ze allemaal met een schakelprobleem. En niet alleen bij een Dreambox, ook bij een Clarke Tech en een Amiko.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik heb zelfs trouwens een maximum switch 4/1 die prima werkt op de dm8000 :D. Schakelt snel en zonder problemen.

Er zit er vast wel eens een tussen die het doet. :lol:

• Like 1

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Bedankt voor al uw reacties. Duidelijk dat ik een ander moet halen. Nog een vraagje. Mijn vader heeft een decoder en daar staat op diseqc 1.2 maar ik heb een switch van 2.0 . Met dat switch pakt hij maar 2 sattelieten in plaatst van 4. moet ik een switch 1.2 halen om te zorgen dat het wel werkt.

Geplaatst:

Bedankt voor al uw reacties. Duidelijk dat ik een ander moet halen. Nog een vraagje. Mijn vader heeft een decoder en daar staat op diseqc 1.2 maar ik heb een switch van 2.0 . Met dat switch pakt hij maar 2 sattelieten in plaatst van 4. moet ik een switch 1.2 halen om te zorgen dat het wel werkt.

Die zou gewoon moeten werken. Beetje hetzelfde verhaal.

Instellingen in de ontvanger op 1.1 (A/B/C/D) en dan zou het moeten werken.

Tenzij er wat loos is met de switch of de bekabeling (f-connectoren).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...