Ga naar inhoud


Griekse regering schaft openbare omroep af


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

 

ERT kondigt de sluiting op de eigen site aan met de kop ‘Overheid sluit vanavond ERT’

 

            

De Griekse overheid sluit met onmiddellijke ingang de openbare omroep.
Vanavond stoppen de uitzendingen. het personeel is ontzet, en wil het
gebouw bezetten.

 

te volgen op 13°E

 


13.0°E 10815, H, 27500  FEC Auto ERT World (RRSat) 4:2:0

 

bron : http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130611_00619137&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

 

 

post-37533-0-79820000-1370977012_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tja, dat is ook goed denk ik... de overheid moet ook bezuinigen, en het goede voorbeeld geven. Als je te weinig geld hebt,  zal je ergens op moeten bezuinigen... zo doe je dat zelf toch ook? Ik zie geen verschil met een staat, die jeeft ook van zijn inkomsten, en als die te weinig zijn om alles te blijven doen, moet je inkrimpen!

In Nederland knijpen ze de bevolking steeds verder uit, en de overheid bezuinigt niet echt... dat is de verkeerde wereld... het omroepbestel op de schop gooien is niet verkeerd...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een publieke omroep gewoon te sluiten is wel degelijk fout. Een publieke omroep moet onafhankelijk zijn van de politieke situatie in een land. Als je die dan als regering "op de schop" gooit, tast je de kern van een demokratische samenleving aan. Dit is het standpunt van de EBU en ik ben het daar volledig mee eens.

 

Het schijnt dat ze nu gaan inkrimpen. En dat is een goede zaak. Ik ben er meerdere keren geweest en was iedere keer weer verbaasd over de hoeveelheid medewerkers bij zo´n relatief kleine omroep.

Ik heb er een beeldmixer in bedrijf genomen voor de Olympische spelen en er was zelfs een afdeling "dragers". Die waren ervoor om zware dingen op het terein te transporteren. Was er iets te zwaar van gewicht, dan hoefde je dat niet zelf te dragen en rond te slepen.

Kennelijk een beslissing van de vakbonden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een publieke omroep gewoon te sluiten is wel degelijk fout. Een publieke omroep moet onafhankelijk zijn van de politieke situatie in een land. Als je die dan als regering "op de schop" gooit, tast je de kern van een demokratische samenleving aan. Dit is het standpunt van de EBU en ik ben het daar volledig mee eens.

 

Het schijnt dat ze nu gaan inkrimpen. En dat is een goede zaak. Ik ben er meerdere keren geweest en was iedere keer weer verbaasd over de hoeveelheid medewerkers bij zo´n relatief kleine omroep.

Ik heb er een beeldmixer in bedrijf genomen voor de Olympische spelen en er was zelfs een afdeling "dragers". Die waren ervoor om zware dingen op het terein te transporteren. Was er iets te zwaar van gewicht, dan hoefde je dat niet zelf te dragen en rond te slepen.

Kennelijk een beslissing van de vakbonden.

Misschien is de aankondiging een beetje een weergave van het zuid-Europese temperament.

En een beetje overkill met bluf kan in Griekenland geen kwaad. Anders blijft het weer bij mooie woorden voor de bühne

 

De vraag is sowieso hoe onafhankelijk zo'n omroep nog is als het alleen gaat om de baantjes. Griekenland moet nog veel leren als het gaat om boekhouding en efficiency.

 

Staken lijkt veel Grieken makkelijker af te gaan dan hard werken.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slaagt iemand erin beeld te krijgen op de EBU-feed die op 7 oost zou moeten zitten? Er zijn berichten dat de ERT naast internetstreams ook nog een satellietsignaal heeft op een feedkanaal van de EBU, met als gegevens

 

EUTELSAT 7A 7 deg EAST TXP B1 CHANNEL 6MHZ SLOT 1N6
Down Link F 11024,5 X
DVBS2 Symbol Rate 49373 Ms/s
FEC 3/4
8QPSK
FEC 3/4

F 10958,5V
DVBS2 Symbol Rate 49373 Ms/s
FEC 3/4
8QPSK
FEC 3/4

 

Ik krijg wel een aantal zenders met die gegevens, maar geen ERT...

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het ogenblik zitten wel enkele feeds on air :

 

 7.0°E 11055, H, 4936 8PSK FEC Auto Tx02 (TandbergTV) 4:2:0
 7.0°E 11105, H, 4936 8PSK FEC Auto EBU ATHENS Serv 1 (www.engs.tv GRC-051) 4:2:0
 7.0°E 11099, H, 4936 8PSK FEC Auto EBU ATHENS Serv 1 (www.engs.tv GRC-051) 4:2:2



 

post-37533-0-10349200-1371034316_thumb.jpg

post-37533-0-30966000-1371034326_thumb.jpg

post-37533-0-28945200-1371034339_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een omroep is in mijn ogen nooit neutraal en onafhankelijk, ondanks dat SVT in Zweden in talloze spots opmerkte dat SVT de enige vrije televisie is in heel de wereld... Er zijn destijds dan na een paar weken gelijk een aantal spots verboden omdat Italie en Frankrijk via hun ambassadeurs druk uitgeoefend hadden...  nu is het wat dat betreft helemaal stil... dus de televisie zal ook niet meer zó vrij zijn als toen wordt er dan maar gedacht...

Onafhankelijkheid bestaat gewoon niet... en het probleem in veel  zgn. democratieen is, dat de schijn gewekt wordt dat tv neutraal is, maar dat helemaal niet is... Er wordt altijd op een bepaalde manier nieuws gebracht, items wat dikker in de verf gezet, andere weggelaten...  Ik heb er helemaal geen probleem mee, maar een onafhankelijke omroep bestaat niet... en geen enkele machthebber, of die nu zgn. demokratisch gekozen is of niet, heeft dit graag... dus zal het er ook nooit zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je je de werkelijk onafhankelijke omroep in Duitsland nog niet leren kennen. Ik heb het over ARD&ZDF.

Ik neem er mijn petje voor af wat die doen..zo hoort journalisme..Sorry maar ik werk al meer dan 35 jaar in deze business.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je je de werkelijk onafhankelijke omroep in Duitsland nog niet leren kennen. Ik heb het over ARD&ZDF.

Ik neem er mijn petje voor af wat die doen..zo hoort journalisme..Sorry maar ik werk al meer dan 35 jaar in deze business.

Als ze iets doen in Duitsland, dan doen ze het meestal ook meteen consequent goed.

Er zijn veel praatprogramma's op de Duitse tv, maar alle standpunten komen voorbij.

Als er een journalistenforum zit, mag er ook een "gewone burger" bij die met het onderwerp van discussie in de dagelijkse praktijk te maken heeft.

Als ontnuchterend tegengas tegen te veel studiekamer-analyses.

 

Inderdaad, journalistiek "Hut ab"  voor "Die Öffentlich-rechtlichen".

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...