Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil eens rommelen met een nieuwe rom op mijn Samsung Galaxy S (eerste versie dus).

Ben druk me aan het inlezen links en rechts, een vraag me af of hier mensen zijn met dezelfde telefoon die dit al eens heeft gedaan.

Graag hoor ik wat gebruikers ervaringen.

ET8000

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Ja, dat heb ik vaker gedaan... Had een T-Mobile branded Galaxy S+ en dat apparaat liep 8 van de 10 keer bij het aanzetten vast (oranje strepen in het display). Eerst via T-Mobile een nieuwe gehad (ander serienummer). Zelfde ellende. Andere batterij. Ook geen oplossing.. Software van het net gehaald en een geroote ROM gedownload met standaard Galaxy S+ firmware. Nooit meer opstart of andere problemen gehad. Gebruik het toestel nog steeds.

Enige waar je heel goed op moet letten:

- Zorg voor een correcte ROM dus voor Europese landen!

- Zorg voor een volle batterij!

- Zorg dat er verder geen SD kaart met data in zit bij het opnieuw starten.

Lees de eventuele handleidingen even door die je bij de ROM firmware download...

Kan eigenlijk niet mis gaan dan....

Geplaatst:

Gelukt !

Het moeilijke is een goed startpunt vinden.

Ik had nul ervaring en mijn telefoon is aardig gedateerd waardoor er veel (oud) nieuws over te lezen valt.

Ik ben begonnen met Tweakers, daar staat voor de I9000 een prima topic om je in te lezen over het rooten en roms in het algemeen.

Vervolgens ben ik op een forum terecht gekomen met recente roms en een recente stappenplan.

Inmiddels draait CyanogenMod 10.1 als een zonnetje op nieuwste Android versie (4.2.2) !

Incl. Play store, mijn oude contactlijsten/berichten/foto's, oude geinstalleerde apps, etc.etc.

Helemaal blij !

ET8000

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Toch zijn die oudjes van Samsung best stevig. CPU is minder snel wordt niet heet.. Merk alleen dat met sommige 'vette' Apps hij soms wel vervelend traag wordt. Maar geen vastlopers of dergelijke.

Geplaatst:

Ben nogsteeds zeer tevreden. Het model is toch al drie jaar oud.

Merkte vertraging bij algemeen gebruik, als ik een tijd niet gereboot had.

Met deze nieuwe rom nog geen vertraging of vastloper gehad.

Welke app heeft die van jou moeite mee?

ET8000

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...