Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

een vriend van mij heeft een sundtek usb kabeltuner gekocht en op zijn vu duo ism pli 3,.0 werkt dat niet goed het is het bekende probleem van eerst naar satelliet zappen dan naar kabel en dan van kabel naar satelliet en weer terug naar kabel en de zenders op de kabel blijven zwart....nu wil ik vti gaan installeren heb in dan een bootloader nodig en hoe installeer ik die sundtek kabeltuner onder vti 5....met vti zouden er namelijk nauwelijks problemen zijn met die sundtek usb,hoe maak ik trouwens wat meer geheugen aan op een usbstick of is dat niet nodig onder vti ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

als die openpli 3.0 erop heeft heb je principieel geen bootloader voor de duo nodig, daar die er al op staat voor versie 3.0

het vuplus.com = VU+ Portal daar vindt je overigens die bootloader voor duo

het zappen van kabel naar sat en terug werkt gewoon met de recente firmware

als er iets zwart blijft, moet je eerder denken aan de softcam en de CAID's (afhankelijk mbt de kabelprovider)

bij een kamaraad die hem een tijd getest heeft met duo en sundtek ging dat gewoon prima.

maar een echte plugintuner voor kabel werkt TOCH beter dan die usb stick (dat mag gezegd worden) Uno-Ultimo-DUO2

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst: (aangepast)

als die openpli 3.0 erop heeft heb je principieel geen bootloader voor de duo nodig, daar die er al op staat voor versie 3.0

het vuplus.com = VU+ Portal daar vindt je overigens die bootloader voor duo

het zappen van kabel naar sat en terug werkt gewoon met de recente firmware

als er iets zwart blijft, moet je eerder denken aan de softcam en de CAID's (afhankelijk mbt de kabelprovider)

bij een kamaraad die hem een tijd getest heeft met duo en sundtek ging dat gewoon prima.

maar een echte plugintuner voor kabel werkt TOCH beter dan die usb stick (dat mag gezegd worden) Uno-Ultimo-DUO2

ciao

je zegt dat dat gewoon werkt met de recente firmware (het zappen tussen kabel en satelliet) ....heb je het dan over pli of over vti dat probleem bestaat namelijk onder pli en onder vti niet zeggen ze ?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Sundtek en Vu+Duo werken prima met VTi als image. Ik had ook grote problemen met OpenPli als image.

Ik raad dus aan om VTi als image te gebruiken. Je kan anders ook zoeken op het OpenPli forum, daar komen veel meer problemen naar voren.

Bij de laatste reinstall van VTi (naar 5.1) gewoon de installatie software van Sundtek gedownload, dan wijst alles zich vanzelf, je hoeft dan alleen maar

het ip adres van de Vu te weten. Kan niet makkelijker.

Geplaatst:

Dank jullie wel ik weet voldoende

Geplaatst:

alles geinstalleerd en het werkt perfect ik heb alle dingen die ik niet gebruik eraf gelaten heb een swapfile van 256mb aangemaakt op de usb en ook de picons staan op de usb,de sundtek werkt perfect ,zijn er nog dingen die ik moet weten die veel geheugen innemen en die ik beter weg kan laten ?

Fijn in jou een gelijkgestemde te vinden (Picon's) @Tonskidutch!

Nooit begrepen dat men daar zo veel werk in steekt!

On topic: weet jij misschien waarom een Sundtek DVB-C USB-stick zo moeilijk samengaat met OpenPli?

Voor zover ik weet staat e.e.a. los van het merk ontvanger, zo hebben ook Dreamboxen van verschillende types moeilijkheden in het gebruik van de combinatie OpenPLi/Sundtek.

Achtergrond van mijn interesse: de Sundtek werkt bij mij feilloos met OE 2.0.

Ik zou echter wel weer eens OpenPLi 3.0 willen flashen om eventuele verschillen in beeldkwaliteit te kunnen waarnemen.

Bedankt!

.

aangepast door hansputters

vti ziet er netjes uit maar toch moet ik zeggen dat het vrij traag is op een vu duo ook het opstarten kost echt tijd dus mijn voorkeur gaat dan ook uit naar pli ik maak geen gebruik van de sundtek dat is een vriend van mij maar helaas werkt de sundtek alles behalve goed met pli,pli en sundtek is vragen om problemen de forums staan er van vol

aangepast door stevie-v

Geplaatst:

Zelf ook sundtek usb stick gehad in combinatie met pli 2.1 en 3.0 met vu duo dat is een dikke NO go veel prolemen en bugs

Ook getest op vti 5.0 met de vu duo het loopt wel wat beter maar ook hier wel wat problemen .

Zeer zeer traag start vti op met na verloop van tijd ook problemen zelfs met zo weinig mogelijk plugins lijkt het er op

Dat het geheugen volloopt zelfs met een swapfile waardoor beeld zo nu en dan stilstaat en gaat blocken.

Weet ook niet hoe ik deze stick 100 % goed kan laten werken ongeacht op pli of vti zonder bovengenoemde problemen

Geplaatst:

Heb hier zelf nu al zo ongeveer 2,5 jaar pli 2.1 (draait goed dus waarom upgraden) met sundtek en een dvb-t stickje probleemloos draaien op de vuduo. Alleen in het begin  zap problemen gehad icm met cccamd maar sinds ik ben overgestapt op oscam is alles stabiel.

grtz

Geplaatst:

Om met enig plezier gebruik te maken van een Sundtek op mijn Duo heb ik dankbaar gebruik gemaakt van de suggestie de Elektraplugin te installeren (die bij VTI gewoon in de feed staat, en ervoor zorgt dat de ontvanger tussen door de gebruiker gekozen tijdstippen in slaapstand gaat). Een vaak genoemd probleem is dat het beeld van de Sundtek na een aantal uur of dagen (er valt geen peil op te trekken) op zwart gaat, wat alleen verholpen kan worden door de ontvanger te herstarten, maar wat het Sundtekprobleem betreft is het effect van slaapstand identiek aan een herstart. Ik laat mijn Duo om twaalf uur 's middags uit slaapstand komen en neem met de Sundtek elke dag het journaal op dat zeven uur later begint, en dat gaat bijna altijd goed.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...