Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik meen te weten dat bij een Cam reset er een signaal van de Cam naar de kaart gestuurd wordt waarop de kaart dan met een ATR moet komen.<BR>Mijn vraag is nu: Onder welke omstandigheden krijg je nu een Cam reset?<BR>Verder lees ik vaak de melding dat mijn Cam geinitialiseerd wordt. Kan iemand mij uitleggen wat dit inhoudt?<BR>Duwgati heeft het in zijn uitleg over "kaart resetten" Is dit misschien hetzelfde als Cam resetten?<BR>Gr van de realist

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Geplaatst:

Zal proberen het begrijpelijk te houden.<BR>Als je je ontvanger aanzet zal deze de pcmcia sloten afscannen om te kijken wat voor Common Interface Module (CIM) erin zit.<BR>door de cim even een reset te geven komt deze met een Answer To Reset (ATR). <BR>Als alles goed gaat "herkent" de software in jouw ontvanger nu de cim, en zal deze anspreken, en in gebruik nemen.<BR>Je kan dit zien als een vga kaart in je pc. Windows gaat op zoek, en als de plug en pray van de installatie goed werkt herkent de software de geinstalleerde hardware.<BR>Met de kaart die je in de cim steekt gaat het al net zo. De cim geeft de kaart een reset, en de kaart komt met een atr. hieraan herkent de cim de kaart.<BR>Als alles elkaar herkend heeft kan het eigenlijke werk beginnen.<BR>Elke keer als je van kanaal schakelt wordt de kaart gereset. dit kan je prima met bv. wallbanger (emulatiestand) zien op je pc. <BR>Als je bv. van ned-1 naar ned-2 schakelt dan zal je zien dat de kaart gereset wordt, en met een atr komt.<BR>succes<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Hallo Peter !<BR>Bedankt voor de uitleg.<BR>Begrijp ik het goed:<BR>Bij een "Cam reset" gaat de reset uit van de software v/d ontvanger naar de Cam en bij een "kaart reset" gaat de reset uit v/d Cam (Cim) naar de kaart<BR>De ATR v/d kaart is mij voldoende bekend, maar jij hebt het dus ook over de ATR v/d Cim.<BR>Is dit ook een soort data string die zichtbaar gemaakt kan worden?<P>In het Cam menu van mijn d-Box met DVB software kan je de Cam resetten en je kunt de Cam initialiseren. Dat verschil is mij helaas nog niet duidelijk.

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Geplaatst:

Oef, je hebt het hier over een oude cam, en niet een ci module.<BR>Nou ja, het principe is hetzelfde.<BR>Bij DVB2000 cam reset, en cam init kan je een beetje hetzelfde zien als een "cold" en een "warm" boot van een computer. cam reset is zeg maar de control-alt-del op je pc, en cam init is de softwarematige benadering. net zoiets als een ATZ (reset modem) commando naar je modem.<BR>Bij cam reset wordt dus de cam min of meer opnieuw gestart, terwijl bij cam init de cam alleen softwarematig gereset wordt.<P>Dit is althans wat ik er zo van begrepen heb. Ik heb deze vraag ook al eens gesteld op een Duits board, en kreeg toen van een expert ongeveer dit antwoord.<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.