Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds de nieuwe firmware schijnt het mogelijk te zijn zonder fax,een fax te versturen met fritzbox heb al verschillende fora's bezocht maar ik kom er niet uit hoe je b.v een text bestand ergens heb en die versturen,naar een andere fax,ja ik heb al een fax nummer aangemaakt via de wizard en binnenkomende fax werkt uitstekend,?

Geplaatst:

Tja, het lijkt op het eerste gezicht ook enigszins verwarrend.

Zodra je onder <fax function>  een (uitgaand) telefoonnummer hebt geselecteerd (het vinkje auto detection fax function volstaat niet!) en je drukt op apply dan opent zich een faxblad waar je in de webinterface een willekeurige tekst kunt zetten.

Één bijlage (uitsluitend jpeg of bmp) is eveneens mogelijk.

Het is een leuke optie maar mijn ervaringen hiermee zijn tamelijk wisselend maar faxen via Voip is sowieso tricky business

Hopelijk heb ik je hiermee op weg geholpen

Geplaatst:

Hou er dan wel rekening mee dat het (uitgaande) nummer wat je hiervoor gebruikt geen telefoongesprekken meer aanneemt.

Je krijgt dan meteen de fax.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Niet helemaal waar @Ronsworld!

Ik heb bij voorbeeld het telefoonnummer van mijn kabelaar als fax switch ingevoerd.

Binnenkomende faxen worden als zodanig herkend en "gewone" binnenkomende telefoongesprekken op datzelfde nummer kunnen worden aangenomen.

Geen vuiltje aan de lucht.

Het wordt pas oppassen als, je zoals ik, uitbelt met meerdere Sip-providers die de nummerweergave van mijn kabelprovider gebruiken.

Geplaatst:

Nou, ik kende deze functie niet en heb hem uitgeprobeerd, toen ik mijzelf ging bellen kreeg ik direct de fax.

Dan staat er dus een vinkje bij: Select the telephone numbers to be used to send and receive faxes. in het Integrated fax function menu.

Het is anders als je de fax gebruikt zonder de verzendfunctie, dan kiest hij automatisch of het telefoon of fax is.

Deze functie staat bij mij altijd aan namelijk.

En heb maar één SIP provider.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Tja, het lijkt op het eerste gezicht ook enigszins verwarrend.

Zodra je onder <fax function>  een (uitgaand) telefoonnummer hebt geselecteerd (het vinkje auto detection fax function volstaat niet!) en je drukt op apply dan opent zich een faxblad waar je in de webinterface een willekeurige tekst kunt zetten.

Één bijlage (uitsluitend jpeg of bmp) is eveneens mogelijk.

Het is een leuke optie maar mijn ervaringen hiermee zijn tamelijk wisselend maar faxen via Voip is sowieso tricky business

Hopelijk heb ik je hiermee op weg geholpen

Heb jij een 7390 of 7360 of zo want hoe selecteer fax function ik zie alleen maar in het overzicht alle telefoon devices staan want als ik bij avm lees het verschil tussen 7390 en 7360 krijg idee dat alleen de 7390 intergated faxen kan versturen
Geplaatst: (aangepast)

@boomer22: ik heb de 7390 en de faxfunctie is recentelijk ingevoerd met firmware 5.51

Ik heb zojuist de eigenschappen van beide boxen vergeleken op de FTP-server van AVM en voor beide types wordt de fax niet genoemd.

Overige functies lijken me trouwens volkomen identiek.

Heb je de "expert-modus"wel ingeschakeld?

Zo ja, wat krijg je te zien als je voor Telephony kiest?

Kun je een sceenshot maken?

Moet er ongeveer zo uitzien:

http--,,--//FB7390fax_zpsca53b750.jpg

aangepast door hansputters
Geplaatst: (aangepast)

bedank,dacht ik al deze fucktie heb dus niet in het menu de 7390 heeft toch wat meer funkties en ook nogal wat meer intern geheugen  

aangepast door boomer22

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen