Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Geen idee, heb hun rommel niet meer zo gevolgd. Telenet zal een serieuze bocht moeten maken willen ze hier ooit nog binnenkomen. Feit blijft dat TN waarschijnlijk liever analoog en MPEG2 zou stoppen om zo meer bandbreedte vrij te hebben (zonder te moeten investeren....).

Kon je die "nieuwe bakjes met smartcard" ook naar Polen sturen? Dacht ergens gelezen te hebben dat die mannen tegen de lamp gelopen zijn....

Er waren HD digiboxen met smartcard vanaf 2010 geloof ik (vooral te koop) en jarenlang HD digicorders (maar enkel te huur).

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Geplaatst:

@bunbun:  Je hebt blijkbaar wel door dat er een verschil is tussen CI en CI+.

Maar verder dan je neus lang is kijk je toch niet.  In Duitsland is er iets zoals HD+  (wat CI+ gerenamed is - want de Duitsers moeten voor alles een eigen naam hebben).

De modules werken natuurlijk niet in een enigma ontvanger.

Maar !!!!

De kaartles doen het wel in een enigma ontvanger.  Op voorwaarde dat je de AES key of box key of hoe dat ding ook mag noemen invult in de desbetreffende velden van CCcam of Oscam.

Het is hiet dat ik naar refereerde.

Dat het kaart inpluggen in een enigma ontvanger en werken heb ik nooit verwacht.  Men zal wel moeite moeten doen om het werkende te krijgen.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst: (aangepast)

In Duitsland is er iets zoals HD+  (wat CI+ gerenamed is - want de Duitsers moeten voor alles een eigen naam hebben).

Wat je daar neerschrijft is dus onzin.

HD+ GmbH is een bedrijf... het is een dochteronderneming van SES en is gevestigd in Unterföhring in de buurt van München...

Je hebt een smartcard en een module nodig om naar de uitzendingen te kijken die HD+ aanbiedt... De officiele module is een CI+ module, die inderdaad ervoor zorgt dat je bepaalde 'dingen' niet kan doen... (zoals reklame doorspoelen, om iets te noemen). Maar, het is niet omdat je het over CI+ hebt, dat er automatisch beperkingen zijn... de kans is echter helaas wel degelijk aanwezig, maar dat is een andere discussie.  Ik wil alleen maar corrigeren dat je statement CI+ = HD+ volledig FOUT is.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

@bunbun:  Je hebt blijkbaar wel door dat er een verschil is tussen CI en CI+.

Maar verder dan je neus lang is kijk je toch niet.  In Duitsland is er iets zoals HD+  (wat CI+ gerenamed is - want de Duitsers moeten voor alles een eigen naam hebben).

De modules werken natuurlijk niet in een enigma ontvanger.

Maar !!!!

De kaartles doen het wel in een enigma ontvanger.  Op voorwaarde dat je de AES key of box key of hoe dat ding ook mag noemen invult in de desbetreffende velden van CCcam of Oscam.

Het is hiet dat ik naar refereerde.

Dat het kaart inpluggen in een enigma ontvanger en werken heb ik nooit verwacht.  Men zal wel moeite moeten doen om het werkende te krijgen.

Willy

Beste Telenet, mag ik aub mijn box-key en de RSA key?
Telenet: natuurlijk beste man, wij hebben enkel het beste met je voor...

Ik ken de complete technische in's en out's van CI+ niet maar heb wel veel ervaring met cryptografie dus kan me het systeem wel voorstellen. CI+ werkt met RSA-keys die enkel beschikbaar gesteld zijn voor gecertifieerde toestellen, dus enkel toestellen die voldoen aan de CI+ specificaties (lees die alle beperkingen mogelijk maken) voldoen.

Wil je dus zoals jij zegt via Oscam of CCcam iets doen dan moet je zowel de boxkey als de RSA-key achterhalen. De boxkey is misschien nog haalbaar zoals indertijd met de "Poolse oplossingen" maar de RSA key zal een pak moeilijker worden. Een leverancier van een gecertifieerd toestel zal zijn key zeker niet zomaar te grabbel gooien...

De laatste keer dat ik op de kaart keek was Duitsland een beetje groter dan Belgie/Vlaanderen en woonden er een paar mensen meer. Dus meer volk dat zal zoeken om die beperkingen te omzeilen. Des te meer daar men bij satelliet gewend is aan vrije keuze van STB terwijl men in Vlaanderen opgevoed is door Telenet dat dat niet zo is...

Het kan zoals indertijd met de BluRay master keys maar opnieuw, die markt is een beetje groter dan de Vlaamse markt.

Maar je kan blijven dromen van vrije keuze op de kabel hoor. Ik wil je dat niet ontnemen...

Geplaatst:

Het kan niet. Telenet zal dat nooit toestaan etc. etc...

Dus zoeken we er niet naar.  Einde verhaal.  En iemand die zich hier niet bij neerlegt wordt voor gek verklaard.

Arm Vlaanderen.

Willy

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Het kan niet. Telenet zal dat nooit toestaan etc. etc...

Dus zoeken we er niet naar.  Einde verhaal.  En iemand die zich hier niet bij neerlegt wordt voor gek verklaard.

Arm Vlaanderen.

Willy

Denk je echt dat Telenet wakker zal liggen van die enkeling die er in slaagt hun systeem te kraken. Hangt hij het aan de grote trom dan krijgt hij een bataljon advocaten op zijn dak. En anders kan hij zijn ding doen maar is nog steeds betalende klant bij Telenet dus nog steeds kassa kassa. En als ze iets wijzigen en het werkt plots niet meer dan staat die toch weer in de kou...

In beide gevallen wint Telenet. Het enige wat ze voelen is als klanten massaal weggaan. Kijk maar wat er met Electrabel aan het gebeuren is.

Dus, amuzeer u, probeer maar, niemand zal je tegenhouden. Ik heb de andere optie gekozen en Telenet de rug toegekeerd. En ik zal hetzelfde doen met TVV indien ze beperkingen beginnen op te leggen; de limiet van 4 SID kan ik nog net mee leven maar verder moeten ze zeker niet gaan  :D

Geplaatst:

ik weet dat er geen beeld zal komen uit een vu ,maar zal toch eens kijken of ik er bepaalde info uit krijg..zowel de ci+ in de sleuf die uiteraard niet werkt als de kaart in de cccam,wat ook niet zal werken.ik ben benieuwd,heb nog een andere nagra module liggen wat die zal doen,niks,maar ik denk niet dat ik de module's en kaart kan opblazen.dit zal ik plaatsen op het vu forum gedeelte.

off toppic,als je bij tn geen extra pakket meer hebt,kan je oude opname's van die zenders bekijken.bij belgacom is dat niet meer mogelijk,ook al staan ze op je schijf.

je kan met een digibox/corder ci+ kaartje op een andere aansluiting kijken met beperkingen,dat de extra pakketten wegvallen behalve ci+ kaartje.probeer dat eens met een belgacom decoder op een ander plaats geen beeld bekijken geen opname's.ik zal zoals ik al zei TN niet prijzen,maar ten opzichte van beperkingen zijn ze toch soepelder dan anderen.

we kunnen 2 kanten uitgaan

1.alles wordt bepaald door operator en we slikken alles

2.alles wordt bepaald door operator en we gaan niet akkoord en zeggen abbo op,

helaas denk ik dat het 1 zal worden,want als TVV een nieuwe decoder zal geven met mogelijkheid van ci+,zullen er altijd zijn die dit zullen aanvaarden en als de meesten dit zullen doen,zal het hen niet kunnen schelen als bvb 20% zou afhaken.

en je kan zeggen,ik neem geen operator die vrije hardware keuze aanbieden,maar er zijn gene,dan moet je fta gaan,maar hier in belgie is er een te groot gemis van VMMa,en zullen ze wel bij de een of andere gebonden provider zitten.wij hobbyisten weten dat er beters is,maar oudere mensen krijgen een decoder in handen en weten gewoonweg niet dat er alternatieven geblokkeerd zijn.ik heb bij een tn verdeler nog nooit horen vragen,heb je andere decoders waar we meer mee kunnen?nee,ze geven de decoder mee,dat ze gevraagd hebben.dus vrees ik de toekomst naar gesloten bakjes,en de fabrikanten gaan dan proberen hun ci+ deocders proberen gekeurd te krijgen of een licentie binnen te halen.

wat denken jullie??

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

VMMa vind ik nu niet echt een gemis. Ok, op 2BE is er af en toe wel eens een goeie film of serie maar niks wat je niet (vroeger) op "Torrent-TV" kan vinden  :) ...

De klassieke operatoren moeten op dat vlak oppassen; ik las ergens dat de huidige generatie (< 20j) al meer Youtube kijkt dan "klassieke" TV. Met de (hopelijk) nakende komst van Netflix zou dit de klassieke markt wel eens kunnen verstoren. We spreken over de generatie die een MP3 super kwaliteit vindt dus dat het geen BluRay kwaliteit is zal hen worst wezen...

Maar je hebt gelijk; voor de wat ouderen moet het gewoon zonder al te veel moeite werken. Vandaar dat ik al lang voorstander ben dat Telenet hun basis-pakket onge-encrypteerd op de kabel zet. Geen extra bakje nodig, geen extra stroom, niet iets extra dat kapot kan gaan... maar ja, dan missen ze inkomsten uit de huur van hun rommel.  :angry:

Ik weet niet of TVV nog echt naar CI+ kan overschakelen; zie jij hen al iedereen die via hen een decoder kocht een nieuwe decoder opsturen? En wat met alle klanten die in een Dreambox of andere receiver ge-investeerd hebben? Gaan ze die klanten gewoon van de ene op de andere dag afsluiten? Dat wordt hun eigen bloedbad...

Een van de grote problemen bij Belgacom en Telenet is dat die gewoon hun zin kunnen doen; ze hebben beiden hun monopolie en hebben gewoon de politici en instanties die hen zouden moeten controleren in hun zak. De maken ze blaasjes wijs die die idioten dan vol overtuiging (en met een dikkere bankrekening) op TV komen verkondigen als de waarheid. Dus op dat vlak verwacht ik inderdaad geen verbetering. We zijn nu eenmaal heiliger dan de paus en in Belgie moeten we van Hollywood dingen doen die zelfs in de VS niet moeten...

Geplaatst:

Ik weet niet of TVV nog echt naar CI+ kan overschakelen; zie jij hen al iedereen die via hen een decoder kocht een nieuwe decoder opsturen? En wat met alle klanten die in een Dreambox of andere receiver ge-investeerd hebben? Gaan ze die klanten gewoon van de ene op de andere dag afsluiten? Dat wordt hun eigen bloedbad...

Maar gebruiken ze bij hun eigen decoders bij TVV wel een CI module ?

Ik dacht dat zij zelf in hun toestellen gewoon een kaartlezer hadden zitten, en dat die CI module diende voor alle toestellen die niet van hen waren ?

Ik denk niet dat zij wakker liggen van Dreamboxen en andere alternatieve ontvangers, ze hebben die SID limitatie ook rücksichtlos doorgevoerd, en ook al hun klanten op kosten gejaagd door eerst naar Astra3 te migreren, dan de Triplesat te promoten, en daarna alles naar MPEG4 over te schakelen, zodat velen zich een nieuwe ontvanger moesten kopen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Geplaatst:

We zijn nu eenmaal heiliger dan de paus en in Belgie moeten we van Hollywood dingen doen die zelfs in de VS niet moeten...

Ik zou er zelfs aan toevoegen, dat ze dingen doen die zelfs in de VS niet mogen.....

Willy

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Maar gebruiken ze bij hun eigen decoders bij TVV wel een CI module ?

Ik dacht dat zij zelf in hun toestellen gewoon een kaartlezer hadden zitten, en dat die CI module diende voor alle toestellen die niet van hen waren ?

Ik denk niet dat zij wakker liggen van Dreamboxen en andere alternatieve ontvangers, ze hebben die SID limitatie ook rücksichtlos doorgevoerd, en ook al hun klanten op kosten gejaagd door eerst naar Astra3 te migreren, dan de Triplesat te promoten, en daarna alles naar MPEG4 over te schakelen, zodat velen zich een nieuwe ontvanger moesten kopen.

Reden te meer dat ze zich niet te veel meer kunnen permiteren. Ze hebben hun klanten nog maar net een nieuwe box opgedrongen; als ze nu nog eens afkomen denk ik dat ze een hoop klanten verliezen.

Wat ik wel zie gebeuren is dat ze andere abo's aanbieden met extra's die enkel beschikbaar zijn indien je een CI+ toestel hebt. 

Geplaatst:

Regels in de VS:

According to FCC regulations, the remaining encrypted channels must be viewable with a receiver equipped with a CableCARD

CableCARD is a special-use PCMCIA (PC) card that allows consumers in the United States to view and record digital cable television channels on digital video recorders, personal computers and television sets without the use of other equipment such as a set top box (STB) provided by a cable television
company. The card may be provided by the local cable provider; usually
for a nominal monthly fee. Another name for a CableCARD is an M-CARD on
some cable boxes.

In technical contexts, "CableCARD" refers more broadly to a set of technologies created by the United States cable television industry in response to requirements by federal government's Telecommunications Act of 1996 that cable companies allow non cable company provided devices to access their networks.

Vermits deze wet van 1996 dateert, is er zeker nog geen sprake van de beperkingen van CI+.

Willy

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

ik dacht dat Telenet DVB-T2 gebruikt; de meeste ontvangers die er vandaag te vinden zijn, al dan niet ingebouwd, voldoen dus niet.

Ik zie al op mijn nieuwe Samsung geen Telenet kanalen meer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...