Ga naar inhoud


Digital Radio Deutschland wil de analoge FM in 2018 afschakelen


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Was Nederland niet het eerste land wat analoge TV uitzendingen afsloot?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch is een beetje druk om dab+ door te zetten niet verkeerd.

Volgens mij is hier bij de laatste veiling afgesproken dat er voor ?eind 2013? zoveel procent van nederland dab+ zou kunnen ontvangen.

Weet de details niet precies exact, gaat erom dat het nu ook daadwerkelijk in de lucht is en nu de dab+ radio verkoop erop kan gaan inspelen.

Over een tijdje zal dan dab+ radio's standaard zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was Nederland niet het eerste land wat analoge TV uitzendingen afsloot?

 

Duitsland was gedeeltelijk eerder. Daar waar DVB-t ge-implementeerd werd, werd de analoge TV onmiddlijk afgeschakeld. Bijvoorbeeld in Berlijn. Later München, Stuttgart, Frankfurt. Een simulcast is er nooit geweest.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk blijft de WDR nog wel een tijdje doorgaan met het analoge FM. Ik kan hier in Nederland behoorlijk goed via de autoradio luisteren naar 1Live van de WDR.

 

 

Aangezien NL Radio 2 ongeveer een kwartier van de uur reclame uitzendt ben ik maar gestopt met het luisteren naar deze zender. Op 1Live wordt heel wat minder gekakeld dan op de Nederlandse radio.

 

 

Het is wel jammer dat Radio 2 voor mij voorbij is. Maar de Reclame is gewoon teveel de overhand aan het nemen.

 

http://www.einslive.de/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1Live wordt heel wat minder gekakeld dan op de Nederlandse radio.

 

Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. :grin:

En inderdaad die reklame is nu zoveel dat je na een paar uur luisteren helemaal rijp voor het gesticht bent.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...