Ga naar inhoud


Probleem met Multytenne


pilotbabo

Aanbevolen berichten

@Bruinsma73: "Multytenne is achterhaald BBC is o.a. niet meer te ontvangen"

 

Totale onzin.  Een kennis heeft er zelfs een in het bos staan en dat ding

moet tussen de takken door kijken en zelf die laat moeiteloos de Astra2 zien.

Gisteren nog geweest.

Nou dat is nogal ongeloofwaardig! Maar ik zal niets ontkennen! Ik weet dat handelaren al lange tijd geen voorraad meer hebben! Of een minimale!  Maar als jou kennis in het bos door de takken heen signaal heeft, moet hij een bedrijf beginnen in het afstellen, want als er iets totale onzin is, is dat het!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb het nog eens nagevraagd aan mijn vader, hij is in 2006 verhuisd en wij als kinderen hebben toen dat ding gekocht, ik had er al een! Jammer dat ze geen 60-65 cm hebben gemaakt nadat de HD kanalen actief werden.

 

Estetisch, gewoonweg geweldig, makkelijk uit te richten! Ga in het voorjaar toch eens proberen om 23,5 iets beter te richten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze een Multytenne zouden maken met een schotel van 60-65cm, krijg je wel een joekel van een kop die 33-44% groter is.

 

Waarop gebaseerd? De kop zou er ietwat anders uitzien en inderdaad iets groter worden maar geen 33-44%. In de tijd dat de eerste Multytenne uitkwam waren de techneuten/constructeurs al bezig om te berekenen hoe die schotel dan wel gemaakt zou moeten worden ( Heb dit ooit gelezen )

 

Enfin, het was in het SD tijdperk al een mooi ding. Dus blijft het in mijn optiek toch een mogelijkheid, maar ik denk dat in deze tijd de meeste mensen daar het geld niet aan zouden willen uitgeven en dat hij daarom niet gemaakt zal worden. Toen ik hem kocht voor mijzelf ( 6-7 maanden voor mijn vader) koste dat schoteltje al iets van 250-270 €

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste PetrosCrete

 

Waarop baseer jij dat die kop niet 33-44% groter zou worden?

Ik dacht dat je zo langzamerhand toch wel zou weten dat ik geen onzin zit op te hangen op dit forum maar goed ik zal het je uitleggen.

 

Lnb’s voor offsetschotels zijn allemaal gemaakt voor een f/D-verhouding van 0,6. Bijna alle schotels hebben dan ook een f/D-verhouding van 0,6. Dit houdt in dat als de schotel groter wordt, de lnb’s verder van de schotel komen te staan en de lnb’s ondering ook verder uit elkaar komen te staan.

Een Multytenne is 45cm hoog en breed. Nu zou jij die graag 65cm hoog en breed willen hebben, dat is 1,444 maal zo groot ofwel 44%. Dan komt de kop 44% verder van de schotel af te staan en komen de lnb’s ook 44% verder van elkaar af te staan. Je komt er dus niet onderuit dan dat de kop ook 44% breder moet worden.

 

Omdat de schotel nu vrij klein is, is de schotel op flink wat plaatsen te gebruiken omdat de afwijkingen van de signaalbundels bij een kleine schotel ook klein zijn. Het is dan ook mogelijk de Multytenne niet alleen in Duitsland maar ook Nederland, België en een stukje van Frankrijk te gebruiken. Ga je de schotel groter maken, dan zullen de afwijkingen van de signaalbundels op de lnb ook 44% meer gaan afwijken en is de schotel dus in een veel kleiner gebied te gebruiken.

Daar zullen ze bij Technisat ook wel over nagedacht hebben en zal de reden wel zijn dat ze niet met een grotere versie zijn gekomen.

Ze zijn zelfs niet eens met een versie gekomen met vier aansluitingen omdat de kop dan ook al groter moest worden wegens het herbergen van 4 diseqc-switches.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste PetrosCrete

 

Waarop baseer jij dat die kop niet 33-44% groter zou worden?

Ik dacht dat je zo langzamerhand toch wel zou weten dat ik geen onzin zit op te hangen op dit forum maar goed ik zal het je uitleggen.

 

Lnb’s voor offsetschotels zijn allemaal gemaakt voor een f/D-verhouding van 0,6. Bijna alle schotels hebben dan ook een f/D-verhouding van 0,6. Dit houdt in dat als de schotel groter wordt, de lnb’s verder van de schotel komen te staan en de lnb’s ondering ook verder uit elkaar komen te staan.

Een Multytenne is 45cm hoog en breed. Nu zou jij die graag 65cm hoog en breed willen hebben, dat is 1,444 maal zo groot ofwel 44%. Dan komt de kop 44% verder van de schotel af te staan en komen de lnb’s ook 44% verder van elkaar af te staan. Je komt er dus niet onderuit dan dat de kop ook 44% breder moet worden.

 

Omdat de schotel nu vrij klein is, is de schotel op flink wat plaatsen te gebruiken omdat de afwijkingen van de signaalbundels bij een kleine schotel ook klein zijn. Het is dan ook mogelijk de Multytenne niet alleen in Duitsland maar ook Nederland, België en een stukje van Frankrijk te gebruiken. Ga je de schotel groter maken, dan zullen de afwijkingen van de signaalbundels op de lnb ook 44% meer gaan afwijken en is de schotel dus in een veel kleiner gebied te gebruiken.

Daar zullen ze bij Technisat ook wel over nagedacht hebben en zal de reden wel zijn dat ze niet met een grotere versie zijn gekomen.

Ze zijn zelfs niet eens met een versie gekomen met vier aansluitingen omdat de kop dan ook al groter moest worden wegens het herbergen van 4 diseqc-switches.

Sprietje,

 

Kijk dat is nu info waar ik iets aan heb en waar ik iets van leer, bedankt! Door het overlijden van mijn nog jong vrouw heeft de Sat-hobby een paar jaar stil gelegen, vandaar. Net zoals bij Tons.... heb ik jullie stukjes altijd gewaardeerd.

 

Grtz,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...