Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Weet iemand raad met het volgende probleem?

Na aanschaf van een VU+ Ultimo ter vervanging van een VU+ Duo, gebeurde het een enkele keer dat ik na het aanzetten van de drie ontvangers die ik heb, er geen contact met de LNB 's tot stand komt op de Ultimo, en de tekst "afstemmen mislukt" in beeld verschijnt.

Op een Xtrend 9000 heb ik dit probleem niet.

In eerste instantie kwam het een enkele keer voor, maar nu steeds vaker, en pas na veel

heen en weer zappen lukt het om signaal te krijgen.

Maar nu moet ik al overgaan om de Xtrend aan te zetten om signaal te krijgen op de Ultimo.

Ik heb op 3 plaatsen de volgende opstelling.

1x VU+ Ultimo met 3 Tuners/ 1x Xtrend9000 met 2 tuners/ en een Maxdigital met 1 Tuner.

Allen met OpenPli 3.0.

Wavefr.55 met 4x Octo LNB 's ( 3 jaar oud) en 4 Spaun switches (net nieuw) met een kabellengte

van ong. 12 meter.

De Octo's zijn van twee verschillende merken, 2x Goldstar en 2x  Inverto, vanwege het formaat LNB.

Inmiddels heb ik alle kabels wel meerdere keren op diverse apparaten uitgeprobeerd, en ben ervan

overtuigd dat het in de Ultimo moet zitten, want voor de aankoop van de Ultimo was er geen probleem.

Hoor graag een reactie.

Geplaatst:

@Duckdalf,

Ik weet niet of je buiten de kabels lang genoeg hebt om er een stukje af te halen, anders controleer eens of de buitenmantel oxidatie sporen vertoont ( groen uitgeslagen ) , gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

heb je gekeken of je de coaxkabels goed aangesloten hebt op de ultimo?

PS. trek de stekker uit het stopcontact voor je dit doet.

Zou niet de eerste keer zijn dat het niet werkt omdat er een slecht contact is tussen f-connector en de tuner.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:
Trek de antenne kabel van de xtrend er uit ,en kijk dan dat de ultimo wel goed werkt

ik heb dit probleem eerder gehoord ,dat was met een duo-lnb ,een nieuwe lnb ,en het

was weer opgelost

.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

De lengte van de kabel kan helaas niet korter.

Ook alle F stekkers vervangen.

Wat ik niet begrijp is, dat de Xtrend met de LNB 's geen problemen zou hebben.

en de Ultimo wel.

Dan de LNB 's maar eens bekijken.

Bedankt voor de info.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen