Ga naar inhoud


VUO+ Solo2 problemen met flasgeheugen


Vivaldi

Aanbevolen berichten

Zo net heb ik de image opnieuw geïnstalleerd, met gebruik van de info van Jürgen. Werkelijk erg eenvoudig en erg snel.

Daarna de tuners geconfigureerd en nu worden de zenders van 4 sats gezocht, dat kan dus nog even duren.

 

Ik heb twee schotels (1 met USALS in gebruik op Topfield, één met 4 quad LNB, alles zeer vakkundig geplaatst.

Het is bizar dat de VUO+ de zenders van een bepaalde transponder niet kon vinden, wél perfect op mijn Panasonic TV als ik die op dezelfde kabel aansluit en ook perfect op de Topfield. Ik ben erg benieuwd of de nieuwe blanco installatie van het image hier invloed op heeft.

 

Wat ik met de sync plugin wou doe? Simpel een verschil tussen wat ik hoorde en zag (geluid kwam iets na beeld) bijstellen, daar dient zoiets toch voor?

 

Vriendelijke groet

2 x VUO+Solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites


de solo2 heeft een gevoelige tuner aan boord.

-maar ook een weet is dat de solo2 voorkeur heeft voor de tuner B ingang, als je maar een coax ter beschikking hebt.

( dan ook de updates van het Image ophalen als bugfix om dat doorlussen mogelijk te maken)

 

doorlussen van Coax via meerdere apparaten (dus niet softwarematig) is sowieso niet aan te raden, gezien die Tuner gevoeligheid

 

indien dan de tuner konfiguratie niet helemaal klopt kan ook de scan van zenders ten dele of geheel misgaan

kun je een tuner configuratie hier geven voor je installatie bovendaks?

 

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal wel te maken hebben gehad met de image problemen, want nu heb ik alle zenders.

Enkel History HD en Eurosport HD tonen een gestoord beeld: wel klank maar veel blokjes. Als ik mijn TV Vlaanderen met CCAM gebruik, werken deze zenders soms normaal. Op mijn andere toestellen: geen enkel probleem.

De 2 tuners van de VUO hebben elk hun kabel en zijn dus niet doorgelust. Gisteren heb ik ook twee gelijktijdige opnames gemaakt op andere sats, de tuners werken dus ook onafhankelijk met een eigen signaal.

 

Ik heb de zenders automatisch geladen, behalve die van één transponder op Astra 1, apart ingeladen eerst op tuner A, daarna op B.

Op die transponder zitten onder meer de Belgische radiozenders (radio via satelliet is erg interessant en belangrijk voor mij!).

 

Ik gebruik SmartWi voor interne  sharing van TV Vlaanderen.

2 x VUO+Solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

er wordt steeds meer duidelijk, ons ook

dat begrijp je hopelijk

dat we daarom ook commentaar blijven geven inzake de instellingen en methodiek is om jou verder te helpen

 

als je zonders zenders zoekt, dus laat inlezen per menu functies

 

hoef je niet bij een twin receiver ook beide tuners te laten inlezen, de ingelezen services staan beide tuners ter beschikking indien ze tuner configuratie en dezelfde LNB aansluiting hebben.

 

bij een enigma2 receiver is een smartwi eigenlijk ongewenst daar de softcam gratis en voor niets te installeren is en door smartwi gestoord wordt.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Topfield 7710 die in een andere kamer staat. Na herinstallatie van het image heb ik CCAM nog niet opnieuw geïnstalleerd. Het zou erg leuk zijn als ik via de SmartWi kaart in softcam de SmartWi verder kan gebruiken. Over enkele maanden hoop ik wel de Topfield door een tweede VUO te vervangen en kan het wellicht enkel met CCAM.

2 x VUO+Solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Briljant! Ik installeerde een vroegere CCAM versie (cfr. topic die je doorgaf) en waarempel: combinatie CCAM en SmartWi werkt én perfect beeld op Eurosport HD! Bedankt voor deze tip!

 

Als ik nog bijkomende vragen/problemen beh, zal ik deze misschien stellen in nieuwe topics.

Vriendelijke groet

2 x VUO+Solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...