Ga naar inhoud


Nieuwe installatie CanalDigitaal Alles-in-1


pcr

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Wij zitten te kijken om over te stappen van UPC (Horizon) naar Canal Digitaal ( Goedkoper en meer zenders). Nu hoop ik wat van jullie ervaring gebruik te kunnen maken:

 

Op de plaats waar ik de schotel in gedachten heb (goed bereikbaar, uit het zicht, richting zuiden) loopt op de vliering de huidige coax naar de slaapkamer. De complete coax "installatie" is uitgevoerd met "zware" kwaliteit coax (75 Ohm, "sataliet" en/of "digitale" kwaliteit (geen bouwmarkt veter) Over de hele installatie werkt het digitale UPC signaal dan ook goed, inclusief retoursignalen. Het UPC signaal komt in de kelder binnen.

 

Nu was mijn plan om de kabel door te knippen op de vliering (op zo'n wijze dat mocht ik ooit weer teruggaan naar UPC, deze weer goed gekoppeld kan worden zonder veel signaal verlies). De ene kabel gaat dan direct naar de slaapkamer, de andere naar de kelder, waar ik de kabel naar de slaapkamer en de kabel naar de woonkamer aan elkaar zal koppelen.

 

Op die wijze hoef ik geen nieuwe kabels te trekken.

 

In de woonkamer heb ik een LG LM760S met ingebouwde sateliet ontvanger, dus volgens mij heb ik daar alleen een CAM met smartcard nodig?

 

Op de slaapkamer kijken we ongeveer 1x per 2 weken TV en  heb ik wel een ontvanger nodig.

 

Graag wil ik BBC kanalen blijven ontvangen, dus dan heb ik een 64 cm schotel nodig met een trisat LNB als ik het goed begrepen heb. Deze hebben 4 uitgangen, zodat ik later nog 2 extra tuners , of bv een dual tuner kan aansluiten ?

 

De TV beneden heeft TV shift mogelijkheden en de mogelijkheid een opname in te plannen. Wat we alleen nu vaak gebruiken, is de mogelijk om een complete serie (fire and forget) op te nemen, zonder de afzonderlijke uitzendingen te programmeren. Dit kan volgens mij niet op de LG. Daarom zit er aan te denken om een Linux gebaseerde ontvanger op de slaapkamer te zetten, zodat we dit soort opnames daar kunnen inplannen en dan via DNLA (op de LG) af te kijken.

 

Werkt dit goed?

 

Als ik dat via Canaal digitaal wil bestellen, kan ik voor de eerste TV alleen een ontvanger selecteren, niet een CAM/Smartkaart combinatie. Wel krijg je daar gratis installatie bij, iets waar ik zelf tegen op kijk.

 

Zijn er ook dealers die gelijksoortige aanbiedingen hebben, waarbij ik mijn eigen apparatuur kan kiezen?

 

bv. VUplus Solo2 ontvanger en CAM kaart en 2 smartcards?

 

Hiernaast heb ik nog nodig: 64 cm schotel, beugel en trisat QUAD LNB? (en klein koppel/aansluitmateriaal?)

 

Kan in de slaapkamer en woonkamer de COAX wandcontactdoos in gebruik blijven?

 

PS

Kun je bij CD HBO ook per maand opzeggen? (wij kijken HBO alleen voor GoT)

aangepast door pcr
Link naar reactie
Delen op andere sites


In de woonkamer heb ik een LG LM760S met ingebouwde sateliet ontvanger, dus volgens mij heb ik daar alleen een CAM met smartcard nodig?

Ja, let wel op dat de tv CD gecertifieerd is.

 

Als ik jou was zou ik geen 64 cm kopen, maar bijv. een Triax 78. Gezien bij 64 cm het beeld bij veel regen wel eens wil wegvallen.

Vu+ Solo - Openpli

Samsung UE32EH6030

Link naar reactie
Delen op andere sites

bv. VUplus Solo2 ontvanger en CAM kaart en 2 smartcards?

 

Dit is een Linux ontvanger, met alternatieve software, zoals VTi of PLi, heb je géén CI-Cam nodig.

Middels download uit menu van CCCam 2.3.0**, heb je direct beeld zonder rompslomp en

nukken van een CAM.

** Dit zit niet in de originele software.

Laatst hoorde ik, dat alternatieve software illegaal zou zijn, quatsch.

Op een Windows PC kan en mag je toch ook de software vervangen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm Johan, niet ik wil niet vervelend zijn, maar lees bovenstaande nog eens:

 

Ik geef aan dat ik volgens mij een CAM (voor de TV) en 2 smartcards nodig heb. Ik wordt erop gewezen dat bij een Linux decoder dit software matig kan. Hierop reageer ik weer dan er dan volgens mij nog steeds 2 smartcard nodig zijn.

 

En dan wijs jij mij erop dat ik niet illegaal mag kijken? Ik zou me bijna beledigd voelen, als dit niet het www was...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Let er vooral op om goede connectoren te kopen. Niet die hele goedkope schroef F-connectoren. Gebruik indien mogelijk connectoren die je moet knijpen. Aardmantel blijft heel (= beter contact). Vooral bij langere kabel scheelt dat al gauw 2 dB( persoonlijk geval).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de gewone F-connecteren al 21 jaar zonder probleem.

 

En inderdaad, een geldige smart card is altijd nodig, als je niet het illegale pad op wilt gaan, maar een CI-module,

spaar je wel uit. Dus ook géén update meer nodig, als ik lees hoe velen er problemen hebben met deze module´s.

 

Verder, en dat is puur mijn mening, liever een Set Top Box, dan de ingebouwde TV tuner.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je,

 

Wat is het nadeel van een ingebouwde TV tuner volgens jou? 

En kun je via martkplaats b.v. simpelweg een losse (oranje) CD kaart kopen en deze dan via telefoon of webpagina koppelen aan je abonnement?

 

(aangezien ik ze in de winkels alleen met CAM gecombineerd zie worden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik niet doen. Dingen zijn aan personen gekoppeld.

Gewoon via CanalDigitaal bestellen. Zou bellen en afdingen (er is vast wel een actie gaande :))

 

gr M

Samsung LED C6800 met S2 tuner en 2 maal MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult nooit de mogelijkheden hebben van een los staande ontvanger, wat niet wil zeggen dat de tuner in je TV slecht is.

Wil je ook opnemen, zit er een HDD in je TV en heeft deze twee tuners?, dan kan je zo beginnen.

Maar ik heb het liever gescheiden.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pas op met het kopen van een smartcard van een particulier.

Het blijkt dat er op zo,n kaart soms een betalingsachterstand zit waarna Canaldigitaal weigert die kaart te activeren.

 

Je hebt dan een dure ijskrabber gekocht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...