satelliet123 Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Discovery World Overige Film1 zenders Vu+ Solo - Openpli Samsung UE32EH6030
Amager95 Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Hej Sverige, Jaren geleden heb ik dit op deze website al eens deze zenders als gewenste zender kenbaar gemaakt. Toen werd ik hier voor gek verklaard. De publieke omroepen in deze 3 landen hebben nog meer te bieden: DR uit Denemarken heeft nog 4 publieke zenders, naast DR1 en DR2, te weten: DR3, DRK, DR Ultra en DR Ramasjang (totaal 6) SVT uit Zweden heeft 3 publieke zenders, waarvan twee in deeltijd: Kunskapskanalen en in deeltijd: Barnkanalen en SVT24 (totaal 5) NRK uit Noorwegen heeft nog twee publieke zenders in deeltijd: NRK 3 en NRK Super (totaal 4) Zweden heeft daarnaast haar internationale zender SVT World. De hoeveel zenders in deze drie landen is opvallend te noemen. In 1995 had Denemarken nog maar één publieke televisiezender: DR. Nu anno 2013 heeft Denemarken er maar liefst 6. Opvallend want Denemarken heeft maar 5.602.628 inwoners en Nederland 16.730.632 inwoners. Dat na te gaan dat in Nederland in een sneltreinvaart terug gaat naar eigenlijk geen publieke televisie, alles wordt wegbezuinigd. Beter gezegd: Nederland heeft meer een publieke omroep met alleen maar reclame en reclame. Het bestemde geld uit de ontvangen belasting worden volgens Jan Slagter van omroep Max onttrokken en voor andere bestemmingen gebruikt. Voor mij mogen deze zenders die jij voorstelt er dus bijkomen. De overigen dus ook. hej då Amager
Gast Mimisiku Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 Ga ook voor het beste antwoord.. Het zou mogelijk moeten zijn om Pan-Europees abonnementen abonnementen af te sluiten voor welke satelliet provider dan ook.. Heb dit ooit aangekaart in mijn analoge SKY UK tijd. Hun reden om het niet te doen was dat de prijzen van de aangeboden films vele malen hoger zou worden en dat het pakket dus mogelijk voor veel Britten (hun doelgroep) veels te duur zou worden wat zich vertaald in veel minder abonnee's. Eigenlijk moet de monopolie positie van de filmaanbieders worden doorbroken om dit voor tv aanbieders mogelijk te maken. Maar dan schuilt er een tweede gevaar. Op premium kanalen willen we redelijk nieuwe films zien (anders abonneer je je niet op zo'n zender). En die blijven dus peperduur.. Lastig verhaal dus.... Maar even On Topic... CI HD RTL Crime HD NostalgieNet 24/7 Hele Discovery pakket...
Sverige Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 Hej Amager... Ja, De Zweedse publieke omroepen ken ik uiteraard goed... Kunskapskanalen vind ik overigens wel erg goed... SVT24 is volgens mij niet echt meer wat het ooit was toen ze deze zender in het leven geroepen hebben (de zender heette ook een tijd lang gewoon "24")... en toen had je er vrijwel de hele dag nieuwsuitzendeningen... afgewisseld met informatieve uitzendingen. Nu is het meer een mengelmoesje van herhalingen, al komt dat wel eens goed uit als je iets gemist hebt Uiteraard bedoel ik dan "al" de publieke zenders die toch verspreid worden via satelliet... Mijn ervaring is wel dat je toch meer daar de "hoofdzenders" kijkt... Laatst was ik in Denemarken, en daar had ik gewoon het gratis pakket via de antenne (Boxer)... je kijkt toch voornamelijk DR1... en als "traditioneel" 2e kanaal TV2, wat dus geen PO is, maar een commercieel station. DR2 is eigenlijk pas later gekomen... Dr3 is volgens mij uit DR HD ontstaan, want tot verleden jaar had je ook nog DR HD via dvb-t wat een volledig zelfstandig programma was... Afgelopen winter had je ook nog DR Update... een nieuwskanaal, maar dat was ook veredwenen zag ik laatst. Volgens wat ik hoorde is dat dan DR Ultra geworden maar dan nu voor kinderen... Ik hoop dat het ooit zover zal komen, dat we dit soort zenders kunnen abonneren... de vraag zal echter zijn of we nog zo lang te leven hebben - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Pieter-Brugge Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 Zoals Canal Digitaal en TV-Vlaanderen beweren dat er zoveel bandbreedte vrij komt door hun nieuwe 8psk-techniek, en dus plaats is voor nieuwe zendershoop ik ook dat er eindelijk eens nieuwe zenders bijkomen. Heb familie en Film1/Sport1pakket en zou dus graag ook Film1 Series erbij hebben. We betalen evenveel als de kabel maar hebben minder zenders. Een tweede die al lang beloofd wordt is Animal Planet in HD. Eventueel als ze Film 1 Series er bij zetten, dan misschien ook FIlm 1 Action in HD en de SD-zenders verwijderen. Dat ze misschien ook eens de dubbele zenders in SD verwijderen, is er meteen plaats zat. Ik denk dat ondertussen iedereen toch wel een MPEG4 decoder heeft, beter in 1 keer de korte pijn, dan alles in stukken. Indien mensen nog geen decoder hebben doen ze een heel mooi bod voor een basic-mpeg 4 decoder. Bij TV-Vlaanderen bv. voor ongeveer 60 euro, en soms zelf gratis als je belt en contract verlengt voor 2 jaar of meer. Groetjes vanuit zonnig Brugge Pieter Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3) Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module) M-7 Telesat officiële box Sony HX-850 (40 inch) Sony W85C (65 inch)
Emekli Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 Niet om de NPO af te kraken, kijk er veel naar en, niet!! naar RTL en consorten, maar in het volgende zit veel waarheid: "Beter gezegd: Nederland heeft meer ´n publieke omroep met alleen maarreclame en reclame. Het bestemde geld uit de ontvangen belasting wordenvolgens Jan Slagter van omroep Max onttrokken en voor anderebestemmingen gebruikt." Dit is niet in het leven gebracht door de NPO, maar door een regering, jaren terug. We moeten terug naar het kijkgeld en dan ook de inkomsten voor 100% naar de NPO. Reclame kan dan op zijn "Duits", tussen 18.00 en 20.00 uur. Maar zover zal het wel niet meer komen, Als het aan Rutte en óók Wilders ligt, weet de jeugd van nu, over 20 jaar, niet eens meer wat een NPO is of was. Zij willen op de VS toer, ik zal het niet meer meemaken, i.v.m mijn leeftijd. Toch is een land zonder PO, een arm land en door de cultuur die ook nog moet verdwijnen, is maar linkse hobby, verschraalt het land nog verder. Zoals anderen ook zeggen, alle PO´s in Europa, zouden open en gratis te ontvangen moeten zijn. Dan kleden ze mensen als die hoge peer van Ziggo maar uit. Om in zijn pluche zetel te moeten zitten, verdient?? hij €15.7 miljoen per jaar. Zulke sujetten hebben niks van de crisis geleerd, of het interesseert ze totaal niet. Van enig schaamtegevoel zijn ze ook niet gespeend. Ik zou graag wat meer wetenschapzenders ontvangen, Discovery HD, NGC HD en History HD hebben we al, maar er moet toch meer zijn. Nadeel ervan is, ze herhalen wel heel veel. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Amager95 Geplaatst: 18 juni 2013 Geplaatst: 18 juni 2013 Niet om de NPO af te kraken, kijk er veel naar en, niet!! naar RTL en consorten, maar in het volgende zit veel waarheid: "Beter gezegd: Nederland heeft meer ´n publieke omroep met alleen maar reclame en reclame. Het bestemde geld uit de ontvangen belasting worden volgens Jan Slagter van omroep Max onttrokken en voor andere bestemmingen gebruikt." Dit is niet in het leven gebracht door de NPO, maar door een regering, jaren terug. We moeten terug naar het kijkgeld en dan ook de inkomsten voor 100% naar de NPO. Reclame kan dan op zijn "Duits", tussen 18.00 en 20.00 uur. Maar zover zal het wel niet meer komen, Als het aan Rutte en óók Wilders ligt, weet de jeugd van nu, over 20 jaar, niet eens meer wat een NPO is of was. Zij willen op de VS toer, ik zal het niet meer meemaken, i.v.m mijn leeftijd. Toch is een land zonder PO, een arm land en door de cultuur die ook nog moet verdwijnen, is maar linkse hobby, verschraalt het land nog verder. Zoals anderen ook zeggen, alle PO´s in Europa, zouden open en gratis te ontvangen moeten zijn. Dan kleden ze mensen als die hoge peer van Ziggo maar uit. Om in zijn pluche zetel te moeten zitten, verdient?? hij €15.7 miljoen per jaar. Zulke sujetten hebben niks van de crisis geleerd, of het interesseert ze totaal niet. Van enig schaamtegevoel zijn ze ook niet gespeend. Ik zou graag wat meer wetenschapzenders ontvangen, Discovery HD, NGC HD en History HD hebben we al, maar er moet toch meer zijn. Nadeel ervan is, ze herhalen wel heel veel. Niet alleen de huidige regering wenst de publieke omroep de das om te draaien. Medy van der Laan was ook al behoorlijk bezig. Weet je nog van de discussie bij de NPS "verd.. laat me even uitpraten". Maar kabinet Balkenende viel. Van der Laan verdween vervolgens naar het beheer over het zenderpark. De omroepen van de publieke kunnen er niet alles aan doen. Maar toch als ik kijk naar Duitsland waar de publieken omroepen als de grote WDR en NDR duidelijke standpunten hebben over wat ze willen uitzenden. Het FTA blijven op de satelliet. De "Privaten" (de commerciele zenders) en de meer CDU/CSU gerichte deelstaten zien graag dat de publieke omroep onderuit wordt geschoffelt. Maar door een harder en heldere visie van de publieke omroepen lukt het ze dat niet. Helaas mis ik dat in Nederland. En dat dus niet recentelijk maar eigenlijk al zo lang ik mij kan herinneren. Maar goed in Duitsland heeft iedereen ook nog de mogelijkheid om in beroep te gaan tegen uitgevaardigde wetten die volgens hem of haar indruist tegen de grondwet, bij de Bundesverfassungsgericht in Karlsruhe. Helaas "ons" democratische (Neder)land laat toetsing van de wet aan de grondwet niet en kennen wij deze rechtbank niet. Vandaar dus ook geen vertaling van de naam van deze rechtbank! In Duitsland zou dus Jan Slagter wel eens een grote kans maken dat het geld dat bestemd is voor de Publieke Omroep, ook daad werkelijk daar heen gaat. En niet voor andere doeleinden wordt gebruikt. Dan worden programma's als de DWDD niet 5 keer per 24 uur uitgezonden (herhaling op zondag nog niet meegenomen), Pauw en Witteman 3 keer per 24 uur. Ik heb niets tegen die programma's, kijk er vaak genoeg na, maar 1 x keer per 24 uur is voldoende en dan is er daarnaast ook nog Uitzending Gemist.
Cerveaux Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Alle maatschappijen dezelfde zenders zonder beperkingen. Een en dezelfde maand tarief van 20 of 25 euro en dan alles zenders doorgeven. Er zit nu teveel verschil in. en ook te veel verschil wat je krijgt voor de prijs. Ik hen al jaren een entertainment pakket op mijn hoofd kaart, ik heb er 3 geregistreerde kaarten daarbij op alle kaarten HD op alle kaarten entertainment. Ik kan niet veranderen want dan vervalt op de bijkaarten de entertainment en worden basis. Belachelijk voor woorden. Dus alle maatschappijen een prijs en alle zenders. Is het geouwehoer afgelopen.
Tonskidutch Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 uhm TCM moet wel op de plank van CanalDigitaal liggen 19,2 of 23,5 Oost willen ze een zender KUNNEN toevoegen aan het pakket. vind die scandinaviers ook wel mooi (tijd lang gezien) maar daar heeft nagenoeg niemand een schotel op gericht (tenminste weinig CDS klanten met CDS abo) alles wat M7 heeft liggen moet worden aangeboden vind ik bijna 80 euro voor die paar luttele zenders. The Crying Cowboys Aaron Rux
Cerveaux Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Ja maar dat geluk heb je met schotel je krijgt al heel veel gratis. Waar het mij om gaat is al die verdeelde zenders zoals film, spot, Nederlandse, ik bedoel de gewone zenders waar een ieder naar kijkt, inclusief alle regionalen en sommigen kunnen wel samen gaan. En dat ding uit Friesland mogen ze wel sluiten, want die weten nog steeds niet dat Nederland een land is waar alle volken door elkaar wonen en al dat stom gelul op teletekst in het fries en al dat gekwek in het fries. Stommelingen er wonen ook mensen die dit niet verstaan of kunnen lezen. Ik wel zowel schrijven als lezen, maar deze kreet hoor ik heel vaak. Ik heb hem maar op radio noord staan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen