Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds gisteren lekt mijn wasmachine. Na wat hulp van een buurman, blijkt dat de pomp gewoon werkt, maar dat de plastic kuip om de trommel een scheur heeft aan de achterkant. Tijdens het spoelen gutst het water daar uit. De scheur ziet er uit als een lijmnaat waar steeds meer ruimte tussenkomt. Ik begrijp niet hoe dat kan gebeuren met een machine van slechts 2 jaar oud (Bosch Classixx 5 - 1200). Weet iemand of dit nog te repareren valt, of moet ik uitkijken naar een vervanger?

Geplaatst: (aangepast)

te vaak of constant te zwaar beladen geweest met was denk ik dat ken de trommel niet altijd verwerken

ik zou contact opnemen met je leverancier

na 2 jaar mag zoiets niet kapot gaan

en heb je nog recht op reparatie

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

Wat je ook kunt proberen is de naad dicht te kitten met een soort autoruitenkit maar dan voor naden ed,ziet er het zelfde uit,maar droogt niet zo snel,en is universeel toepasbaar,is verkrijgbaar in de betere Auto shop.

Geplaatst:

Ook na de garantie periode heeft de gebruiker rechten op herstel van een apparaat.

Het criterium is hierbij de te verwachten normale levensduur van het apparaat. Als iets defect raakt juist na 2 jaar, terwijl de gebruikelijke levensduur 8 jaar bedraagt. Dan heeft de gebruiker zeker recht op een vergoeding of reparatie. Eventueel kan er wel aftrek worden toegepast voor het gebruik.

Groet,

Bram 

Geplaatst:

Ook na de garantie periode heeft de gebruiker rechten op herstel van een apparaat.

Het criterium is hierbij de te verwachten normale levensduur van het apparaat. Als iets defect raakt juist na 2 jaar, terwijl de gebruikelijke levensduur 8 jaar bedraagt. Dan heeft de gebruiker zeker recht op een vergoeding of reparatie. Eventueel kan er wel aftrek worden toegepast voor het gebruik.

Groet,

Bram 

Correct

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Burgelijkwetboek 7, artikel 17, artikel 18 en niets betalen.

Binnen de fabrieksgarantie van de Europese 2 jaar is er niets aan de hand, maar buiten de garantie zijn in Nederland de bovenstaande wetsartikelen van kracht op voorwaarde dat je kan aantonen dat het niet jou fout is, dus een fabrieksfout.

Als je het bij een prijzenstunter hebt gekocht, dan doen ze meestal moeilijk en moet je even dreigen met de betreffende wetsartikelen, wat dat betreft zijn we in Nederland meer beschermd dan in de rest van Europa. Als je het bij een eigenzaak hebt gekocht krijg je meestal betere service, maar daar heb je dan ook voor betaald. In het laatste geval zorgen ze wel dat het onder garantie valt, ze zien je graag terug.

De enige die volgens mij nog met een RVS kuip geleverd wordt zijn peperdure Mieles, maar een RVS kuip roest op een gegeven moment door, want RVS blijft niet eeuwig RVS.

Ik had ooit een Blomberg die toen nog uit Duitsland vandaan kwam met een RVS kuip, maar door overbelading en 14 jaar oud was het einde oefening. Het apparaat heb ik met diverse forumleden nog proberen na te kijken samen met iemand die mij persoonlijk hielp, maar de problemen met 14 jaar oud, dus de economische afschrijfduur was volledig voorbij. Ik heb wel een hoop geleerd, maar een wasmachine verandert in 10 jaar behoorlijk, ik bedoel dan vooral zuiniger.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst, want veel verkopers kennen die wet niet.

Mijn bron is de consumentenbond.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

• 3 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Niets meer vernomen, maar toch wel nieuwsgierig hoe het gegaan is, of hoe het er voor staat.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...