DjFoxy Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Hallo iedereen, ik wil voor mijn zwager die sinds kort in Denemarken woont zijn TV deze zomer gaan regelen. Nu las ik dat CD een duo LNB heeft voor astra 1 & 3. Dit is 1 LNB voor 2 satelieten. Werkt deze ook in Denemarken of kan je beter 2 losse LNB's kopen ? Ik kan me voorstellen dat zo'n duo LNB gemaakt is voor een bepaald aantal landen en dat hoe verder je daar vandaan gaat het moeilijker word om uit te richten. DM 8000 - DM 500 - VU+ Duo - VU+ Solo - Amiko 8900 Alien - Orton/Opticum - Amiko 8240 Cable en nog een berg andere hardware
Sprietje Geplaatst: 17 juni 2013 Geplaatst: 17 juni 2013 Beste DjFoxy De CanalDigitaal duo-lnb is gemaakt voor een 60cm-schotel bijv. de Triax 64.Die combinatie is tot in Noord-Denemarken net zo goed bruikbaar als in Nederland.Je kan ook overwegen een iets grotere schotel te nemen, bijv. een Triax 78, dan heb je wat meer regenreserve. In welke regio komt de schotel te staan?
DjFoxy Geplaatst: 17 juni 2013 Auteur Geplaatst: 17 juni 2013 Ze wonen in de regio noordoost gebied van Sjælland in Holbæk. Een 78 cm schotel kan ook hoor maar daar kan die CD LNB dus niet op begrijp ik uit je bericht DM 8000 - DM 500 - VU+ Duo - VU+ Solo - Amiko 8900 Alien - Orton/Opticum - Amiko 8240 Cable en nog een berg andere hardware
Oplossing Sprietje Geplaatst: 17 juni 2013 Oplossing Geplaatst: 17 juni 2013 Beste DjFoxy InHolbæk past een CanalDigitaal duo-lnb beter op een Triax 78 dan in Nederland, dus prima te gebruiken maar past ook op een Triax 64. Met een Triax 78 heb je minder last van uitval als het eens flink regent. Het kan dus beide.Wel de kop van de Astra 23,5 in de klem zetten en de schotel op de Astra 23,5 uitrichten en geen 11 graden schuin zetten zoals in Nederland moet (zie bijlage 1) maar slechts 5,8 graden, afgerond 6 graden, zie bijlage 2.
DjFoxy Geplaatst: 17 juni 2013 Auteur Geplaatst: 17 juni 2013 Bedankt voor de info. Ik wwet nu waar ik aan toe ben. DM 8000 - DM 500 - VU+ Duo - VU+ Solo - Amiko 8900 Alien - Orton/Opticum - Amiko 8240 Cable en nog een berg andere hardware
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen