Ga naar inhoud


handmatig zenders zoeken


papaver

Aanbevolen berichten

Ik kan, als ik handmatig zenders wil zoeken, met mijn afstandsbediening de symbolrate en frequentie waarden niet veranderen.

De cijfertoetsen van mijn afstandsbediening werken dan niet.

Kent iemand dat verschijnsel? En op welke manier is dat op te lossen?

 

Met dank en vriendelijke groeten,

FRED

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke satelliettuner heb je?

 

Volgens de ingevoerde prefix gaat het hierbij om een SOLO2.

 

Papaver, functioneren de cijfertoetsen wel als je met de AB naar een nadere zender switcht?

Welke image gebruik jij?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je werkt met Pli zou dat best wel kunnen zijn.

 

Je kan altijd het toetsenbord op het scherm toveren ( hoe weet ik niet vanbuiten) en dan kan je via de pijltjes alles kiezen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK ben inderdaad in het bezit van VU+Solo2 als sateliettuner.

Sprietje, de cijfertoetsen functioneren wel als ik naar een andere zender wil switchen. Overigens is dat een methode die ik toevallig vandaag pas ontdekte.

Ik kreeg voordien het idee dat de cijfertoetsen het in zijn geheel niet deden.

Ik gebruik OpenPLi 3.0 als image.

 

FRED

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ik kan, als ik handmatig zenders wil zoeken, met mijn afstandsbediening de symbolrate en frequentie waarden niet veranderen.

De cijfertoetsen van mijn afstandsbediening werken dan niet.

Kent iemand dat verschijnsel? En op welke manier is dat op te lossen"?

 

Precies hetzelfde probleem als dat ik al 3 weken heb en waar op dit moment nog geen oplossing voor is. Hopelijk komt die binnenkort nog wel.

Zie http://www.sat4all.com/forums/topic/329291-ervaring-met-vu-solo-2/page-12 (bericht 175).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alfons, n.a.v. het door jouw aangehaalde bericht adviseerde ik jouw om eens VTI te proberen en dan kijken of het probleem verholpen is.

inmiddels was jij zo ver om het te proberen maar schijnbaar heb jij VTI 5.1.0 nog niet getest of zo ja, is het cijfertoetsenprobleem dan ook in VTI aanwezig.

 

Eveneens zou ik Papaver willen adviseren om eens VTI 5.1.0 te installeren, wellicht is het probleem dan verholpen.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh, heb jij ook die ziekte :D  ook ik heb steeds minder tijd sinds dat ik gepensioneerd ben want je gaat nu van alles en nog wat doen waar je vroeger geen tijd voor had maar is wel leuk.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

wordt je gepensioneerd heb je geluk en doet wat je wilt

tegenwoordig moet je eigenlijk al rekening houden met 77 jaar

off topic

 

ook het oefenen van flashen van andere images levert extra tijd, indien je het steeds eeficienter weet te doen verlopen

nieuwe backup routines komen eraan.

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen bedankt voor jullie tips. Jurgen, ik wacht nog even met de wissel naar VTI 5.1.0 zoals je voorstelde, want dan ben ik ook meteen al mijn instellingen van kanalen en favorieten kwijt. Dat ik niet handmatig zenders kan zoeken vind ik dan minder belangrijk, sorry. Ik wacht liever even op de resultaten van Alfons Verbiest nadat hij wel naar VTI over is gestapt en daarmee, hopelijk het probleem is opgelost.

Ik hoop dat hij dan ook zijn resultaten wil vermelden. Ik blijf het volgen.

 

Groeten,

FRED

Link naar reactie
Delen op andere sites

@papaver (Fred),

 

Ik heb vanmiddag VTI 5.1.0 er op gezet volgens de uitleg van @Jürgen helemaal bovenin deze nieuwsgroep. Dat ging goed. Gelukkig, want ik keek er wel een beetje tegenop.

 

Het probleem met de cijfertoetsen is bij deze VTI opgelost. Bij Open PLI kon ik b.v. ook al vanaf het begin geen favorieten maken onder een boeket met een eigen naam. Bij mij was het 01, 02, 03 etc. Maar ook hier kun je er een normale naam aan geven.

 

En ja, ik heb mijn instellingen weer moeten terugzetten en ga dus de favorieten weer aanmaken en "de vakken vullen". Maar ik heb er de tijd voor als gepensioneerde.   ;)  Het houd me van de straat zal ik maar zeggen.

aangepast door Alfons Verbiest
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alfons

 

Favorietenlijsten maak je best aan via dreamboxedit.

 

Indien je daar dan na elke wijziging een kopij van maakt dan kan je na het flashen van een nieuw image deze er direkt weer inzetten.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

VTI 5.1.x en straks ook VTI 6.0 heeft mooie back-up opties,

waarmee je die zenderlijst, de settings, meteen kunt restore -> dat vraagt de installwizard ook direkt na de nieuwe image te hebben geflashed.

 

als je sowieso met dreamboxedit werkt, is een kopie op PC altijd handig, naast de backup en restore routines die in het image ingebouwd zijn.

ciao ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...