Ga naar inhoud


handmatig zenders zoeken


papaver

Aanbevolen berichten

Dat VTI mooie back-up faciliteiten beschikbaar heeft is een vaststaand feit maar toch zou ik niet willen adviseren om na het opnieuw flashen van een Image de voorheen ge-back-upde (leuk woord ;) ) terug te zetten.

Ik heb toch al regelmatig gelezen / ervaren dat dan met de Restore van de oude instellingen ook weer oude fouten meegenomen worden die vaak reden zijn geweest om te flashen.

Het heeft mijn voorkeur om de laatste goed werkende zenderlijst via DreamBoxEdit op de PC / laptop te bewaren en die naar het flashen weer terug te zetten.

Met het terugzetten van de instellingen zou ik wat behouden mee omgaan want die kun je beter opnieuw invoeren a.h.v. een eerder gemaakt lijstje zoals ook Tonski schijnbaar doet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik doe het op de manier van Jurgen, gewoon alles nieuw, ben je ff van de straat, in mijn geval van het strand.

 

Ik kan het zo snel niet terug vinden, maar had hier ergens een tip geplaatst.

Dus hier even in het kort:

 

Zet shoot your screen op je Vu+, zit in feed bij VTi, en je kunt van alle menu pagina´s een foto nemen.

Daarna, middels Dreambox Edit in een nieuw mapje zetten van "mijn foto´s en in no time ben je na de flash klaar

om weer te kijken.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat jullie heel goed bezig zijn en lekker veilig

heb ik zelf jaren zo gedaan en voorgedragen in sat4all VU+ subforum betreffende manueel inrichten na vernieuwing

 

en toch

ik heb zelf nu de nieuwste backup-suite onder VTI kunnen testen en dat is iedumdietoo heel heel prettig in het gebruik alsmede snel

bedenk ook, vooral als je/jullie toch al een geoefende gebruiker geworden bent, weet je eigenlijk al dat er geen oude lijken in het backup zitten.

 

maar zo meteen komt VTI 6.0

dus met een nieuwe kernel 3.3.8 in het image DUS kun je niet zo maar allerlei backups uit 5.1.x terugzetten (vooral geen Plugins en skins die niet in de feed staan en getest zijn voor compatibiliteit met 6.0)

 

dus al met al is dat de juiste methodiek, die Jürgen en Emikli verwoorden (zoals ik dat zelf al jaren voor VU en VTI schrijf)

blijf je binnen de parameters en modaliteiten van het image, DAN is de backupsuite ook heel fijn voor snel herstel

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat het met die nieuwe kernel goed blijft gaan.

Het heeft maanden geduurd voor ik voor 99% van de klotsende en stilstaande beelden af was.

Of dit ook met een kernel te maken heeft weet ik niet, maar met V5.1.0 en de bijbehorende updates, is het nu weer fijn kijken naar een opname en ook videoclips van laptop naar Vu+ over gezet, gaat nu weer goed.

 

Verder hoop ik ook dat vanaf de nieuwe versie, de EIT EPG afgezet kan worden en dat na jaren er een echte ondertiteling bij zit

en niet zoiets waar we het nu mee moeten doen.

 

Ik roep tegen een ieder die het weten wil dat VTi de beste is en dan is die ondertiteling toch een misser van je welste.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alfons, Tonskidutch en alle anderen.

Wat fantastisch toch zo'n forum. Ik heb sinds 2 weken een VU+solo2 en was voordien (via internet) redelijk op de hoogte wat me te wachten stond met de aanschaf van dit geweldige produkt. Inmiddels weet ik zo ongeveer hetgeen ik met deze ontvanger kan doen, mede doordat ik een paar maal een vraag in dit forum heb gesteld en met de hulp van jullie allemaal, waarvoor mijn dank.

Favorietenlijsten heb ik inmiddels gemaakt met Dreamboxedit en daar ook een kopie van gemaakt. Ook op jullie advies.

Na moeilijkheden met handmatig instellen van kanalen bleek dat de frequentie niet veranderd konden worden en daaruit vloeide voort dat Tonskidutch mij het advies gaf om over te stappen op VTI 5.1. Gebruik momenteel Pli 3.0

Nu lees ik dat binnenkort versie 6.0 gaat uitkomen en dat Tonskidutch daar erg enthousiast over is. Ik wacht dus nog even en dan stap ik over naar 6.0

Is het ook al bekend wanneer deze nieuwe versie gaat uitkomen?

 

FRED

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) ja wanneer de DUO2 op de markt verschijnt hetgeen eind deze maand door iedereen verwacht wordt op het marktsegment

(dan moet er het VTI antwoord voor klaar liggen)

en

2) dus ook wanneer de intensieve tests van het 6.0 met 3.3.8 kernel voor SOLO2 zijn afgerond door de beta testers.

(dat zou gelijktijdig kunnen zijn met 1.)

 

maar laat je vooral niet weerhouden om het huidige image te testen dat brengt namelijk niet enkel oefening en praktijk ervaring maar ook meerdere doordachte plugins en skins

na een upgrade, doen we ook een update > vti knoppen : blauw groen groen.

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"1) ja wanneer de DUO2 op de markt verschijnt hetgeen eind deze maand door iedereen verwacht wordt op het marktsegment


(dan moet er het VTI antwoord voor klaar liggen)".

 

Houdt dit in dat v6.0.0 alleen voor de Duo2 is gedacht, of toch voor alle modellen.

 

Dit was weer een vraag, van een soms niet zo snuggere vragensteller.

 

"2)....., Helemaal mee eens, oefening baart kunst en misschien kom je zo een plug-in tegen die voor jou wel nuttig is, of een "skin" die je mooier vind.

 

Dit is trouwens een van mijn wensen, die sombere ingebakken grafkleurige skin, is wel aan een kleurtje toe,

zeker nu ze beginnen te roepen dat NL langzaam uit het dal krabbelt??.

Heb enkele die er erg op lijken, al eens bekeken, was toch ook niet mijn ding.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski,

 

Je maakt me wel heel benieuwd, hopelijk komt het snel.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...