Ga naar inhoud


internetten tijdens de werkuren betaald door de baas


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Ach, internet tijdens de baas z'n tijd "moet kunnen", zolang het werk maar voor gaat... 

Wat ik thuis zie in de supermarkt gaat mij een beetje te ver. Er zijn zat kassieres die gewoon zitten te sms'en/whatsappen etc tijdens het werk. En met tijdens bedoel ik dus ook wanneer ze de artikelen aan het scannen zijn!!!  Maar ja, de bescherming van de werknemer is wel veel te goed... Dus er is geen baas die ze meer "onder controle" heeft... Een voorbeeld; Elke werknemer die ontslag neemt of krijgt, krijgt per jaar werken 1 maandsalaris mee... Dus werknemers die zeg 30 jaar bij een baas hebben gewerkt, en met pensioen gaan krijgen een 30 maansalarissen mee als ze met pensioen gaan.... Dus de baas zal een werknemer die al een jaar of 5 ergens werkt niet zomaar ontslaan.. Dat kost gewoon veel te veel geld...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ook voor mij is de grens tussen werk en prive al lang vervaagd. Ik ben over de hele week gezien met mijn werk gemiddeld tussen 10 en 14 uur per dag met mijn werk bezig. Er vallen echter ook wel eens gaatjes dat ff op sat4all kijk, online wat koop etc etc. Zoals al eerder gemeld hier, ook ik moet mijn werk af krijgen binnen een bepaalde tijd. Hoe en waar ik dat doe vind mijn baas niet belangrijk, en zo ga ik ook om met mijn medewerkers.

 

Het belangrijkste als baas is het om de optimaalste omstandigheden te creeren voor jouw medewerkers, waardoor je maximale prestaties van je team krijgt.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

is toch een interessante discussie met al die standpunten en meningen.

wat te denken satdorus van verworvenheden; arbeidsomstandigheden retour anno 1804, dat bedoel je toch niet?

wat te denken van de infrastructuur en veiligheid (alsook opladers) is het NL bedrijfsleven daarom duurder in de concurrentie?

wat te denken van een fijne werk atmospheer...

 

overal zal toch een productie en dus een quotum afgehandeld moeten worden, dus niet enkel de lopende band medewerker

 

ik zie echter wel een hoop tijdverlies als meerdere bedrijven en firma's, ja zelfs overheden die internettijd mee inplannen in het afwerken van opdrachten. (ouderwets time=money)

 

de studies aangaande het aantal effectieve werkuren en de productie van europeanen en dus nederlanders laten toch zien dat er effectief maar 6 uur gewerkt wordt en dat de Nederlander het meest aantal uren vrije tijd te besteden heeft.

 

een reden voor ontslag zie ik niet als je ook je verplichtingen uit het arbeidskontrakt nakomt.

een andere kwestie is of het gebruik van internet de medewerker leergieriger maakt en daarmee ook beter uitgerust voor zń taak is

maar de grenzen zijn vaag.

 

als die tijd ervoor bestaat, zouden meer mensen aan de slag kunnen om de totale productie op peil te houden.

 

@druide,

vind je reactie heel motiverend.

"het team" is dus misschien niet enkel binnen de grenzen van één firma dan zou er een bepaling moeten zijn die internet gebruik beschrijft.

 

wetgeving is ouderwets, niet de vraag.

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals hier al is aangekaart :

 

Er zijn mensen die er altijd de kantjes gaan aflopen eb bij die personen die geen enkele minuut overtime doen kan je toch moeilijk van de baas verwachten dat hij dit accepteert.

 

Iemand die 60 uren per week doet daar is het maar meer dan normaal dat je eens toestaat dat er iets niet voor het bedrijf gedaan wordt.

 

Spijtig genoeg verwachten de minutenjagers dat ze hetzelfde privilege mogen hebben als de urenkloppers.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eerste: met pensioen gaan geeft geen recht op 30 jaar ontslagcompensatie, na 30 jaar werken.

Ten tweede: Ook in Rusland zijn er aparte rookkamers, waar sommigen een belangrijk deel

van de dag doorbrengen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan meestal wel allerlei internet activiteiten ertussen door te doen. Heb je echter een computer in gebruik van de zaak, dan liggen al je actie´s op internet vrijwel vast.

Als het met het bedrijf en je werk goed gaat is dit geen probleem. Is dit niet (meer) het geval dan zoekt men een stok om de hond te (ont-)slaan.

Derhalve zaken gewoon strikt scheiden en als je tussendoor wilt internetten, dan gewoon op je eigen spullen en niet op die van de zaak.

En met alle mobiele mogelijkheden is dit geen enkel probleem. 

 

Je privacy is bovendien ook in het geding. Gewoon niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom bij heel wat bedrijven over de vloer en constateer toch dat er bij heel wat bedrijven steeds vaker een mobiel verbod geldt.

Ga je werken dan gaat de mobiel in je locker en alleen in de pauzes mag die er uit.

Is er ziekte oid. dan kun je dat vooraf melden en mag de mobiel wel mee maar wordt je anders betrapt dan kost je dat gewoon een aantekening net als tijdens het werk even gaan roken oid. en met 3 aantekeningen op zak kan men het personeel gewoon op straat zetten zonder vergoeding oid.

 

Verder moet ik wel zeggen dat met de komst van de mobiel de gezelligheid uit de kantines is verdwenen, werd er vroeger geouwehoerd, grappen uitgehaald en ook over iets anders dan het werk gepraat nu duikt iedereen massaal achter hun mobiel en is het op wat piepgeluidjes ed. soms met 20 man in een kantine doodstil.

Verder hebben veel bedrijven wel ergens wat software meelopen om te kijken wat hun personeel aan het doen is dus denk niet dat je ongezien van alles in de baas zijn tijd kunt doen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom bij heel wat bedrijven over de vloer en constateer toch dat er bij heel wat bedrijven steeds vaker een mobiel verbod geldt.

Ga je werken dan gaat de mobiel in je locker en alleen in de pauzes mag die er uit.

Is er ziekte oid. dan kun je dat vooraf melden en mag de mobiel wel mee maar wordt je anders betrapt dan kost je dat gewoon een aantekening net als tijdens het werk even gaan roken oid. en met 3 aantekeningen op zak kan men het personeel gewoon op straat zetten zonder vergoeding oid.

 

Verder moet ik wel zeggen dat met de komst van de mobiel de gezelligheid uit de kantines is verdwenen, werd er vroeger geouwehoerd, grappen uitgehaald en ook over iets anders dan het werk gepraat nu duikt iedereen massaal achter hun mobiel en is het op wat piepgeluidjes ed. soms met 20 man in een kantine doodstil.

Verder hebben veel bedrijven wel ergens wat software meelopen om te kijken wat hun personeel aan het doen is dus denk niet dat je ongezien van alles in de baas zijn tijd kunt doen.

 

suc6

 

Gerrit

Personeel spioneren is gewoon verboden (video,e-mail,internet)

Op het werk geld de wet op privacy ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

is toch een interessante discussie met al die standpunten en meningen.

wat te denken satdorus van verworvenheden; arbeidsomstandigheden retour anno 1804, dat bedoel je toch niet?

 

 

We moeten kijken naar de arbeidsomstandigheden van die in de concurrerende mogendheden.

En die zijn niet best, wil je daarvan winnen zul je hier een aderlating moeten doen.

Of iedereen daar een riant salaris moeten geven met een villa en een Mercedes om de zaak enigszins in balans te brengen.

Doe je dat niet dan gaan we hier terug naar anno "vergelijkbaar met waar hun nu zijn" (is dat anno 1804?? zou best kunnen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eerste: met pensioen gaan geeft geen recht op 30 jaar ontslagcompensatie, na 30 jaar werken.

Leg dat eens uit? Woon jij in hetzelfde land als ik woon, en ken je de regels hier?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

trek maar een boekdeel open,

maar pension is niet hetzelfde als ontslag of gelijk aan ontslag nemen

ontslagvergoeding geven is de werkgever niet in alle gevallen verplicht (zoals ontslag wegens bedrijfseconomische redenen)

Ontslagvergoedingsregeling is overigens drastisch / dramatisch gewijzigd t.o.v. 5 jaar geleden in nederland.

 

Idem de duur van de UWV uitkering in geval van ontslag en geen nieuw werk kunnen vinden (heel stimulerend :cry: nadat je er 30 jaar aan bijgedragen hebt)

 

aderlaten zou ik het niet willen noemen, satdorus.

 

maar internetten tijdens de werkuren op kosten van de baas en/of het beperken ervan moet je los zien van argumenten zo als; die medewerkers die altijd en overal de kantjes ervan aflopen.

 

in sommige disciplines en beroepstakken is het afleidende karakter van internet uiterst risico vol en belemmerend ***voetnoot

in anderen hoort het bij de werkmethodiek erbij dus onderdeel van de arbeitsomstandigheden

juist om daar een inzicht in te geven behoort er een correcte regeling te worden gehanteerd

 

(***voetnoot: bijvoorbeeld zoals de regeling inzake handsfree bellen in auto of op fiets welke de veiligheid van ons allen ten goede komt)

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...