Ga naar inhoud


internetten tijdens de werkuren betaald door de baas


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Zoals hier al is aangekaart :

 

Er zijn mensen die er altijd de kantjes gaan aflopen eb bij die personen die geen enkele minuut overtime doen kan je toch moeilijk van de baas verwachten dat hij dit accepteert.

 

Iemand die 60 uren per week doet daar is het maar meer dan normaal dat je eens toestaat dat er iets niet voor het bedrijf gedaan wordt.

 

Spijtig genoeg verwachten de minutenjagers dat ze hetzelfde privilege mogen hebben als de urenkloppers.

Inderdaad zijn er mensen die de kantjes eraf lopen. En overwerken is NIET verplicht. Een arbeidsovereenkomst is eigenlijk heel simpel. In zo'n overeenkomst staat dat jij een prestatie levert en daarvoor beloont wordt. Je haalt nog een zielig voorbeeld aan van iemand die 60 uur per week werkt. Ik ben daar zo klaar mee. Als je 60 uur nodig hebt om je werk te doen dan doe je iets helemaal fout of heb je gewoon te veel taken uit te voeren.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Er werken twee werknemers in een fabriek.

De ene werkt 40 uur en staat bij de "klok" klaar om naar huis te gaan en de andere staat altijd klaar als het nodig is en maakt daardoor 60 uur per week.

Het bedrijf moet inkrimpen en de baas heeft de keuze wie het pand moet verlaten.

Zegt u het maar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je nou zeggen? Dat ik 60 uur moet werken?

Bovendien is het nog maar de vraag of de baas die keuze heeft. Bij ons gebeurt dat op basis van last in first out.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zijn er mensen die de kantjes eraf lopen. En overwerken is NIET verplicht. Een arbeidsovereenkomst is eigenlijk heel simpel. In zo'n overeenkomst staat dat jij een prestatie levert en daarvoor beloont wordt. Je haalt nog een zielig voorbeeld aan van iemand die 60 uur per week werkt. Ik ben daar zo klaar mee. Als je 60 uur nodig hebt om je werk te doen dan doe je iets helemaal fout of heb je gewoon te veel taken uit te voeren.

 

zielig? stel dat ik het nou leuk vind om zoveel je te werken? En nee, het is niet verplicht, maar ik haal er voldoening uit werk van mijn baas aan te nemen en af te krijgen, ook als ik eigenlijk al genoeg te doen heb. Ik heb een contract voor 37,5 uur, werk echt bijna 80% meer. Daarover klaag ik niet (behalve bij salaris onderhandelingen :)), verwacht echter wel dat als ik mijn rijbewijs moet ophalen, dat ik daarvoor geen snipperdag opnemen moet. Of van thuis kan werken als de nieuwe bank geleverd wordt, ipv ook hier weer vrije dagen optegebruiken.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Personeel spioneren is gewoon verboden (video,e-mail,internet)

Op het werk geld de wet op privacy ook

Klopt, exact bijhouden (en zonder dat het personeel het weet) wat je doet mag niet (ook al zijn er werkgevers die zich daar niet aan storen)

Maar is het vooraf aangegeven en is er goedkeuring van de OR dan kan het globaal bijhouden van het bezoek van niet werkgerelateerde sites wel is video observatie, onder het mom van veiligheid, gewoon toegestaan en kan dat ook tegen je gebruikt worden.

 

Ik heb zelf ook bij een grote installateur gewerkt waar ik van te voren gewoon een verklaring kon ondertekenen over het internet gebruik. Deze ging daar zelfs zo ver in dat ik dat niet getekend heb aangezien ik bij het zoeken naar informatie soms ook (al dan niet onbedoeld) op sites kwam welke volgens hun regelement verboden waren.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn 2 soorten medewerkers, soort 1 vind je op kantoor, dik betaald en heeft de beschikking over internet,  surft en regelt dus zijn bankzaken en vakanties in de baas zijn tijd.

2de soort loopt in de fabriek op de werkvloer en heeft geen toegang tot internet, wordt minder betaald en wordt met minachting bekeken door soort 1 welke de dienst uit maakt.

soort 1 verkoopt veel praatjes en werken met de ellebogen

soort 2 maakt of zorgt voor het eind product waar soort 1 dan weer mooie zier mee wilt maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ken ik er nog één:

 

Soort 1 heeft hard z'n best gedaan op school

Soort 2 zat op z'n 14e met een biertje en een zwaar sjekkie op de hangplek

 

Om maar eens wat vooroordelen te noemen :grin:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er werken twee werknemers in een fabriek.

De ene werkt 40 uur en staat bij de "klok" klaar om naar huis te gaan en de andere staat altijd klaar als het nodig is en maakt daardoor 60 uur per week.

Het bedrijf moet inkrimpen en de baas heeft de keuze wie het pand moet verlaten.

Zegt u het maar!

Als dat de insteek is van een werkgever dan moet je er direct weg gaan. Dat is gewoon een slavendrijver.

Bovendien zal je dan zien dat hij de persoon die er 60uur over doet weg stuurt want die persoon die bij de klok staat heeft zijn werk wel op tijd af.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je nou zeggen? Dat ik 60 uur moet werken?

Bovendien is het nog maar de vraag of de baas die keuze heeft. Bij ons gebeurt dat op basis van last in first out.

 

Je moet niks natuurlijk :)

Maar ik verwacht dat de economische malaise dermate wordt dat je blij moet zijn met een job.

Waar je zelfs minder voor betaald gaat worden.

Het gebeurt nu al dat mensen voor minder salaris hetzelfde werk moeten doen.

Zelfs in de zorg (een van de zekerste jobs) zie je dat.

En wederom geldt: voor jou 100 anderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs in de zorg (een van de zekerste jobs) zie je dat.

pff weet je wat daar loos is? Alkmaar / Beverwijk in de zorg / ziekenhuizen?

 

maar dat terzijde... want dat was off topic

 

als die verpleger even kijkt via zijn iPhone of het medicijn klopt met de te verwachten resultaten / toediening / hoeveelheid dat hij juist de patient wilde toedienen en dat vergelijkt met zijn Patient dosier

is die correct bezig door te internetten

aangepast door Tonskidutch

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Offtopic opmerkingen lokken nog meer offtopic reacties uit.

Maar als je die plaatst in de baas z'n tijd (nou ja, inmiddels zit ik boven de 40 uur), via een pc van de baas met zijn toestemming vallen die offtopic posten van mij wel mee :grin:

aangepast door Satdorus
Link naar reactie
Delen op andere sites

niet als je ON TOPIC ook je primaire focus richt en dus relevante antwoorden geeft.

daarmee die off topic passages geen extra tijd en onnodige reacties behoeven.

 

want relevant is je stelling helemaal niet; dat men blij moet zijn met een job, als je erdoor in de ziektewet raakt.

en ook dat is precies het juiste woord MOJO, die slavendrijvers.

 

mag ik nu internetten of niet?

aangepast door Tonskidutch

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...