Ga naar inhoud


internetten tijdens de werkuren betaald door de baas


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Inderdaad zijn er mensen die de kantjes eraf lopen. En overwerken is NIET verplicht. Een arbeidsovereenkomst is eigenlijk heel simpel. In zo'n overeenkomst staat dat jij een prestatie levert en daarvoor beloont wordt. Je haalt nog een zielig voorbeeld aan van iemand die 60 uur per week werkt. Ik ben daar zo klaar mee. Als je 60 uur nodig hebt om je werk te doen dan doe je iets helemaal fout of heb je gewoon te veel taken uit te voeren.

off topic :ik ga niet zeggen dat je dit moet doen (ik doe het ook niet).

 

Maar als jij niet 1 minuut teveel wil spenderen aan je bedrijf waarom zou je bedrijf dan moeten toestaan dat jij tijdens hun tijd op internet zit te surfen of zaken regelt die niet voor het werk zijn?

 

Ik noem dit het geven en nemen spel : indien je zelf als baas toegeeflijk bent gaat de meerderheid van de werknemers ook toegeeflijk zijn en s avonds toch maar die extra tien minuten doen om nog iets af te ronden dat anders een dag vertraging oploopt.

 

Maar toch zijn er mensen die blijkbaar vinden dat de baas alles moet toelaten en al blij mag zijn dat jij tijdens je internet tijdsverdrijf eens tijd vind om te werken.

 

Stel jezelf voor als een zelfstandige in België die 1 werknemer in dienst neemt om bvb papieren te doen en facturen etc, als die een 8 to 5 job heeft en er wordt tijdens de dag "gefacebooked" en internet bekeken en ondertussen ook nog eens naar de vrouw/man/kind/ma gebeld etc..... Om 16u55 kom je bij die werknemer en je zegt kan je nog snel deze factuur eens doen want die zou eigenlijk vandaag nog weg moeten en je werknemer zegt sorry maar zal niet lukken ik word maar tot 17u betaald, geef je me overuren dan doe ik dit gerust....

 

ik weet wat mijn reactie zou zijn en denk dat er veel mensen dan werkloos zouden zijn.

 

Omgekeerde situatie is natuurlijk ook mogelijk (niets mag van de baas en je zou dan een extratje moeten doen....)

 

Ik blijf erbij dat het geven en nemen is zoals in een huwelijk, elke partij is toegeeflijk tot op bepaalde hoogte....

 

off topic

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

mag ik nu internetten of niet?

 

on topic :

 

indien je voor je werk internet nodig hebt dan zou ik het eigenlijk niet normaal vinden dat je het niet voor privé kunt gebruiken ook met de nuance die ik in mijn andere posts heb gezet.

 

geven en nemen is het credo zowel voor baas als werknemer (en daar wordt er aan beide kanten dikwijls tegen gezondigd)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet als je ON TOPIC ook je primaire focus richt en dus relevante antwoorden geeft.

daarmee die off topic passages geen extra tijd en onnodige reacties behoeven.

 

want relevant is je stelling helemaal niet; dat men blij moet zijn met een job, als je erdoor in de ziektewet raakt.

en ook dat is precies het juiste woord MOJO, die slavendrijvers.

 

mag ik nu internetten of niet?

 

Nee.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leg dat eens uit? Woon jij in hetzelfde land als ik woon, en ken je de regels hier?

In arbeidsovereenkomsten en CAO's wordt -in het algemeen- het bereiken van de AOW-leeftijd (Niet 65 jaar) ontslag met wederzijds goedvinden toegepast.

Er zijn wel mogelijkheden om met goedvinden van de werkgever een nieuw arbeidscontract aan te gaan.

aangepast door alx

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie schrijft er nu dat als je met pensioen gaat onstlagen wordt? Ik schrijf dat mensen die met pensioen gaan hetzelfde krijgen als mensen die ontslagen worden hier in Argentinie. Ik schrijf helemaal niets over de Nederlandse of Belgischie, of welk ander land dan ook, wetgeving....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spijt me echt, maar nergens heb ik gezien dat het over Argentinië ging.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrijf toch echt:

Wat ik thuis zie in de supermarkt gaat mij een beetje te ver. 

En als je bij mijn profiel had gekeken had je gezien dat mijn "thuis" Argentinie is...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...