Ga naar inhoud


VTI5.1, bij start EPG download draaiend VTI logo, kan niets doen


Rayman

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Als de download van EPG data start (Rytec Benelux), dan gaat het VTI logo linksboven draaien (tot ongeveer 30 seconden). In die tijd kan ik helemaal niets doen, bv van kanaal veranderen werkt niet. Het beeld blijft wel gewoon staan.

 

Als ik handmatig de EPG data ophaal, dan draait het logo tot vlak voor ik 'events' zie downloaden.

 

Bij automatisch zie ik uiteraard alleen het VTI logo draaien. Lijkt evenlang te duren als bij handmatig, dus kan niets doen met de box totdat de daadwerkelijke download begint.

 

Is geen groot probleem, wel vervelend. Iemand enig idee over hoe dit is op te lossen?

 

Voorheen zat ik op OpenPLI. Daar was dit niet zo. Ik ben naar VTI overgegaan door de problemen met de drivers....

 

 

 

Bedankt alvast!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom gebruik jij overigens de EPG data van Rytec?

Naar mijn mening voegt deze optie nauwelijks of niets toe aan de huidige standaard geïmplementeerde EPG.

Ik heb aan het begin ook Rytec gebruikt en ook problemen ondervonden.

Ik gebruik nu al jaren probleemloos de standaard EPG.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ook EPG import, doet volgens mij het zelfde en daar heb je ook even de "spinner", dit is denk ik normaal,

verder doet het geen kwaad aan de werking van de ontvanger.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op welke VU+ Rayman?

het hoeft maar eenmaal dagelijks te gebeuren en dan zet ik die actie > download timer op 11:00

niemand kijkt niemand merkt iets van de spinner tijdens download

 

als ik het wel manueel doe, op de achtergrond, dan draait het VTI logo als spinner

als de VU+ op niets meer reageert tijdens dat downloaden, ben je misschien aan de grens van het geheugen.

(telnet VU+ en tik: df -h)

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jurgen: Ik weet eigenlijk niet waarom... Altijd gedaan. Net even de epg.dat verwijderd en gekeken. De epg data lijkt behoorlijk compleet. Ik mis op sommige zenders wel epg (bv. Nickelodeon Nederland).

 

@Emekli: Ik gebruikte de EPG import...

 

@Tonskidutch: Ik heb nu sinds kort een Solo2. Ik kan eens kijken of ik een geschikte tijd kan vinden dat niemand er last van heeft. De grens van het geheugen lijkt het niet te zijn:

ubi0:rootfs 51% used

devtmpfs 5% used

tmpfs 0% used

udev 5% used

tmpfs 0% used

/dev/sda1 14% used

 

Thanks,

Ray

Link naar reactie
Delen op andere sites

solo2 mag geen geheugen probleem krijgen, oké duidelijk

dat een epg import afhankelijk is van derden die de data op het internet hebben gezet is evident

(een of twee zenders leveren ook sowieso geen juiste EPG data, dus daaraan kan die het JOU ter beschikking stelt niets aan veranderen)

 

als ik manueel laad in de plugin kan ik met exit uit dat menu en gewoon de solo2 gebruiken.

 

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...