pirrewit Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 (aangepast) Als ik met telnet een cifs mount doe krijg ik volgende foutmelding. 107 is IP van de laptop Film is de gedeelde map op de laptop pcfilm is de map gemaakt in de root van de dreambox root@dm8000:~# mount -t cifs -o username=willy,password=****** //192.168.1.107 /Film /pcfilm Als ik nu entertoets druk komt het volgende BusyBox v1.19.4 (2013-05-09 06:44:54 CEST) multi-call binary. Usage: mount [OPTIONS] [-o OPTS] DEVICE NODE Mount a filesystem. Filesystem autodetection requires /proc. -a Mount all filesystems in fstab -i Don't run mount helper -r Read-only mount -w Read-write mount (default) -t FSTYPE Filesystem type -O OPT Mount only filesystems with option OPT (-a only)-o OPT: loop Ignored (loop devices are autodetected) [a]sync Writes are [a]synchronous [no]atime Disable/enable updates to inode access times [no]diratime Disable/enable atime updates to directories [no]relatime Disable/enable atime updates relative to modification time [no]dev (Dis)allow use of special device files [no]exec (Dis)allow use of executable files [no]suid (Dis)allow set-user-id-root programs [r]shared Convert [recursively] to a shared subtree [r]slave Convert [recursively] to a slave subtree [r]private Convert [recursively] to a private subtree [un]bindable Make mount point [un]able to be bind mounted [r]bind Bind a file or directory [recursively] to another location move Relocate an existing mount point remount Remount a mounted filesystem, changing flags ro/rw Same as -r/-w There are filesystem-specific -o flags. root@dm8000:~# Met start CMD komt volgende melding telnet 192.168.1.107dm8000 login: rootroot@dm8000:~# dreambox-sh: dreambox: not found Sorry voor de titel moest natuurlijk zijn volgend ipv volgens 19 juni 2013 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
jerpsx Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Het eerste deel volg ik niet helemaal, gebruik je daar een andere cliënt dan de Windows telnet cliënt? Wat betreft cd "start cmd" foutmelding: Weet ook niet waarom, maar als je via telnet de Dreambox benadert hoef je alleen de login op te geven (root), daarna zit je er al in. Jij typt daarna "dreambox" (ik vermoed dat je het wachtwoord op wilt geven) en dat wordt dus niet herkend als commando. Typ maar eens "cd /" gevolgd door "ls" en je zult zien dat het bestandsysteem op de Dreambox alweer tevoorschijn komt.
pirrewit Geplaatst: 19 juni 2013 Auteur Geplaatst: 19 juni 2013 ik wou inderdaad dreambox als wachtwoord ingeven. Het eerste deel is een telnet commando op DCC E2 1.50 cd / ls geeft dezelfde foutmelding grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
jerpsx Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Niet echt een oplossing, maar een omweg...Waarom niet gewoon via het menu van de Dreambox mounten?
pirrewit Geplaatst: 19 juni 2013 Auteur Geplaatst: 19 juni 2013 Langs instellingen systeem netwerk lan verbindingen zou het moeten gaan maar werkt hier niet. Waarom niet is mij ook een raadsel. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Loui (K) Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Ik doe maar een gok, maar heeft het niet te maken met het bestands systeem dan nu ubifs is?
pirrewit Geplaatst: 20 juni 2013 Auteur Geplaatst: 20 juni 2013 (aangepast) Wat is ubifs. Ik neem aan dat jij dat ergens kan uit afleiden? Moet dat dan veranderen en zo ja hoe? Nog wat bijkomende info Verbinding van pc met DB met DCC E2 werkt goed.Zowel naar als vanuit de DB. Verbinding met Dreamboxedit 5.2.0.0 werkt goed. Zowel naar als uit de DB. Webif werkt foutloos op PC . Ik kan alle zenders bekijken van de DB. Dus verbindingen tussen PC en DB die in hetzelfde netwerk staan zijn er al meerdere. Vlc of cifs of nfs verbindingen krijg ik niet meer voor mekaar. VLCstreamFree op de ipad maakt in hetzelfde netwerk wel verbinding met de DB. Ook hier kan ik de harde schijf van de DB uitlezen. Voorheen met openpli 2.1 was er geen probleem. Sinds 3.0 wel probleem of is dit toeval. Dit gebeurd ook alles draadloos. grts 20 juni 2013 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Tonskidutch Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 (aangepast) pirrewit, als dat echt de schrijfwijze is 1:1 die je in telnet hebt ingegeven kan het goed zijn root@dm8000:~# mount -t cifs -o username=willy,password=****** //192.168.1.107 / Film /pcfilm staan immers veel teveel spaties in dit venster code moet je letterlijk 1:1 plakken wat je ook in telnet hebt getypt en andersom dan is de schrijfwijze linux conform en casesensative indien een spatie teveel of verkeerd reageert busybox met een algemene helpinfo overigens als je de spatie die teveel zijn weggehaald hebt, ontbrak de optie ,nolock meer kan ik nu nog niet zeggen wegens te weinig info, de share is namelijk ook belangrijk EN of samba op je dream werkt (telnet ps zoek dan > smb + nmbd) 20 juni 2013 aangepast door Tonskidutch Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
pirrewit Geplaatst: 20 juni 2013 Auteur Geplaatst: 20 juni 2013 (aangepast) Dit is mijn mountregel dus 1 spatie na mijn laatste sterretje mount -t cifs -o username=willy,password=****** //192.168.1.107/Film/pcfilm samba werkt . ik krijg root toegang na telnet invoer smbd en nmbd Ik dacht dat nolock enkel voorkwam in een nfs share of zie ik dat verkeerd? Op de pc in de netwerkomgeving zie ik de laptop en de DB staan en ik kan zo de inhoud van de HDD van de dream uitlezen op de pc. Dit nog ter info grts ps moet er ook geen spatie zijn na Film? 20 juni 2013 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Tonskidutch Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 (aangepast) ja als je een directory die je shared <Film> op server met een symbolick link <pcfilm> wilt laten werken wel ja antwoord daar is die spatie op zijn plaats maar ik zou externe links eerst op media/net leggen (mits die niet al door andere gebruikt is) of u had al een en ander per symlink aangemaakt voordat u het mount bevel gaf in telnet ciao 20 juni 2013 aangepast door Tonskidutch Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
pirrewit Geplaatst: 20 juni 2013 Auteur Geplaatst: 20 juni 2013 Dit gaat mijn petje ver te boven Tonskidutch grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Tonskidutch Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 (aangepast) Simpel spatie ja! had je dat mapje pcfilm ook aangemaakt op de Dreambox? 20 juni 2013 aangepast door Tonskidutch Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
Tonskidutch Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 maar dan komen we ook terug op de idee om per telnet te gaan mounten op een LAPTOP LAPTOP, die is draagbaar dus ook wel eens niet in je netwerk en dus ook wel eens niet aangeschakeld dan haal je jezelf wel problemen op je nek om een fixed mount in te geven (zonder te weten dat je dan ook dient te >umount< unmounten. verrek het onwedert <> stop Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
pirrewit Geplaatst: 20 juni 2013 Auteur Geplaatst: 20 juni 2013 map pcfilm is aangemaakt in de root van de dreambox met attribute 777 grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen