Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Bovenaan de vorige pagina staat de oplossing: Permission denied. Dus user of wachtwoord niet goed, onvoldoende rechten op de pc (voor die user), of op de dreambox (al zal het dat laatste niet zijn, daar je daar met root werkt).

aangepast door bigtwin

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

• Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Wat zou dan de oplossing kunnen zijn.
Ik ben de enige user start iedere morgend met een login en paswoord en heb als administrator alle rechten.
Waar zou ik dan nog toestemming moeten geven?
grts

Zou een test met rechtstreekse utp verbinding van dream naar laptop met overslaan van de router enig uitsluitsel kunnen geven?

Of als ik nu eens tijdelijk het wachtwoord van de laptop verwijder ? Dan zou er toch niets in de weg mogen staan. Of toch?

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Heb je ook met userid pirrewit root/administrator rechten?

Rechtstreekse verbinding maakt volgens mij niets uit. De router zal geen rechten verlenen of ontkennen.

Bestaat /pcfilm ook op je dreambox?

aangepast door bigtwin

ET10000
DM7020HD

Pirrewit is de naam van de computor en heeft ook alle rechten.

De map pcfilm is aangemaakt in de root van de dream met alle rechten 777

De map film is de gedeelde map op de laptop.

grts

aangepast door pirrewit

Geplaatst:

Het probleem is half opgelost. :) 
Als ik in netwerkcentrum geavanceerd "met wachtwoord beveiligd delen uitschakel" en in mijn cifs verbinding gebruikersnaam en wachtwoord delete dan krijg ik een foutloze verbinding naar mijn map Film op de laptop en speelt de Dream foutloos HD films met 5.1 dolby af.
Met wachtwoord beveiligd delen inschakelen en de cifs ook met gebruikersnaam en wachtwoord dan werkt het weer niet meer.
Ik ben de enige gebruiker met win7 en één account dat ik s'morgens altijd start met wachtwoord.
Mijn avatar met login "willy" staat er telkens dus ik hoef enkel het wachtwoord in te geven.
De computornaam is "pirrewit" Die heb ik ook al ingevuld als gebruikersnaam met grote en kleine letters maar ook zonder succes.
Nog iemand met de ultieme oplossing?
grts

Volgens mij heb je hiermee inderdaad aangetoond dat het dus een autorisatie/rechten probleem is. De gebruiker die je gebruikt, heeft niet voldoende rechten. Kijk nog eens naar de user die je gebruikt, en de rechten die dat userid heeft.

aangepast door bigtwin

ET10000
DM7020HD

Wil je even in de word bijlage kijken of daar iets uit op te maken valt.

Er is maar één user denk ik en dat ben ikzelf dus willy en tegelijk ook administrator met alle rechten.

De 4 users die er staan hebben alle dezelfde en dus alle rechten maar niemand heeft speciale machtigingen aangevinkt.

Dus ik kijk op de c schijf /gebruikers / userid willy en deze heeft alle rechten.

Of bekijk ik dat helemaal verkeerd en moet ik ergens anders kijken?

grts

ps ik geef dus in de cifs wel enkel willy in als gebruiker met mijn wachtwoord.

willy.doc

aangepast door pirrewit

Geplaatst:

Het is een rechten en/of wachtwoord probleem. Daar de rechten in orde lijken, zou je naar het wachtwoord kunnen kijken.

Probeer het wachtwoord eens te resetten en datzelfde wachtwoord ook vanaf je dm te gebruiken...

Verder weet ik  van windows niet zo heel veel (linux gebruiker), dus aan die kant van het probleem kan ik je niet helpen.

ET10000
DM7020HD

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...