Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb 2 weken geleden een Trojaans paard gehad, wilde die verwijderen door  spybot te installeren, maar door het virus weigerde dat. Uiteindelijk 4 dagen terug gegaan, daarna wel geinstalleerd. Maar vond eigenlijk niets. Windows defender vond wel wat, en ook Nod 32, dus alles is schoon "hoop ik" Maar nu kon ik weer niet Spybot verwijderen want er waren een aantal mapjes weg, de gemiste mapjes terug geplaatst via een andere PC.

Maar staat nog steeds in windows program files (x86), en die kan ik niet verwijderen. Krijg de mededeling dat het programma in gebruik is. In het onderhoudscentrum staat ook nog steeds spybot, maar dan uitgeschakeld. Windows defender staat ook uitgeschakeld, maar die kan ik niet meer aanzetten. Het een en ander zal wel met elkaar te maken hebben. Net nog een scan gedaan met Nod32, maar vind verder niets. Dus hoe krijg ik definitief spybot verwijderd van mijn PC ?

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

@ Snoopy;

Ik ben altijd heel voorzichtig met dit soort dingen, en weet eigenlijk ook niet wat ik dan verder moet doen. weet wel wat van PC's maar dat is minimaal.

Salu2, D.Quijote

Geplaatst: (aangepast)

indien nod32 de naam weergegeven heeft, kun je even googlen op die spybot

dat verhelderd de zaak meestal, waar dat botje zich nestelt.

in veel gevallen nestelt het zich in het aanmeld profiel > dus we melden aan via een andere gebruiker met beheersrechten

of

in enkele gevallen nestelt het zich in de system volume information

of

in enkele gevallen nestelt het zich in de restorepoints

dat blijkt uit de informatie uit google

indien je dan wilt verwijderen moet je super-user zijn OOK op beveiligde systeem bestanden.

een linux distro erop zetten, live dvd van opensuse 12.3 bijvoorbeeld

en je kunt echt elk geinfecteerd onderdeel van de lokal disc verwijderen zonder gevaar van verdere verspreiding in andere aanmeld profielen.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Spybot opnieuw installeren en dan verwijderen?

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Het was een Win64/sirefef W paard, maar die is intussen verdwenen. Hij stond bij C:\windows\assembly, maar daar zie ik hem niet meer.

Salu2, D.Quijote

Geplaatst:

Dacht dat het om het programma spybot ging die je niet kon verwijderen..??

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst: (aangepast)

@ Ronsworld,

Inderdaad het ging om spybot, volgens mij is het virus incl. paard de hort op. Als ik scan vind ik niets meer, en de PC heeft ook z'n normale snelheid, en via taakbeheer vind ik ook geen uitschieters. Dus nu nog alleen spybot proberen kwijt te raken. Als ik kijk bij start: programma's en bestanden zoeken vind hij niets, toch staat hij nog steeds bij program files (x86). In b.v. c.cleaner te verwijderen programma's komt hij ook niet meer voor.

Salu2, D.Quijote

aangepast door D.Quijote

Geplaatst:

En daarom zei ik, installeer spybot opnieuw en uninstall hem dan.

Misschien heb je op deze manier de juiste bestanden op de juiste plek om hem te verwijderen.

Geplaatst:

Gisteren uiteindelijk wel spybot kunnen verwijderen uit program files ( X86 ) en wordt nu ook niet meer weergegeven in windows onderhoud centrum. Nod 32 staat aan, maar windows defender staat nog steeds uit. Volgens mij liepen die 2 naast elkaar, maar als ik klik op windows defender inschakelen werkt dat niet.

Salu2, D.Quijote

• Moderator
Geplaatst:

Heb je Microsoft security essentials op je computer geïnstalleerd?

In dat geval werkt defender niet meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Microsoft security essentials heb ik niet geïnstalleerd op mijn PC

Sau2, D.Quijote

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...