Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik werk veel met eenmalige incassi. Deze verwerk ik in een excel bestand met een controle mogelijkheid voor elf proef van het banknummer. Nu gaan we binnenkort over naar Iban nummers. Wie kan me helpen aan een omreken tool in excel dat het banknummer omzet in een ibannummer.

Technisat Multytenne 45, Inverto Scena 5550 S CI

Mini USB DVB-T Stick

Geplaatst:

isabel heeft zo'n convertor.

tekstversie van het bestand opladen, en je krijgt een tekstversie terug.

https://www.isabel.eu/nl/forbusiness/support6/isabel6/installation/download.html  en dan de "Tegenpartijen omzettingstool"

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Geplaatst:

Volgens mij gaat dat zo niet werken omdat je dan de bank van je debiteur moet kennen.

Ik heb ook een incassobestand met 600 debiteuren erin. Ik gebruik daarvoor het pakket PC-Leden.

Ik heb begrepen dat je er dan nog niet bent. Je moet namelijk ook nog een registratie gaan bijhouden met goedkeuringen. Lees de Sepa site en informeer bij je bank.

Mijn bank organiseert volgende week een informatieavond voor verenigingen. Daar ga ik heen. Als ik meer weet dan zal ik dat hier posten.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

ik zou geen enkel tooltje gebruiken uit het internet en gewoon je eigen bank diensten en services daarvoor aanspreken.

daar zijn ze voor

en dat is veilig

bovendien een tegenpartij kent zijn eigen iban toch wel, dat staat bovenaan zijn internationale overschrijvingen er altijd bij

ook bij jou.

ciao

Busy Line

Rose Murphy

Geplaatst:

Bij eenmalige incasso's dien je inderdaad het IBAN nummer te vragen. Maar als je al een bestand hebt zul je moeten converteren. Voor zover ik me kan herinneren is daar op de Sepa site een service voor.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst: (aangepast)

Dit misschien?

link was commercieel...en dat mag niet

even gogelen op iban converter api

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Geplaatst:

ik zou geen enkel tooltje gebruiken uit het internet en gewoon je eigen bank diensten en services daarvoor aanspreken.

daar zijn ze voor

en dat is veilig

bovendien een tegenpartij kent zijn eigen iban toch wel, dat staat bovenaan zijn internationale overschrijvingen er altijd bij

ook bij jou.

ciao

isabel tegenpartijen convertor is niet zo maar een tooltje uit het internet...

Isabel. Beyond banking

Isabel NV is de belangrijkste aanbieder van internetbankieren voor professionele gebruikers in België.

Grote bedrijven, KMO’s en overheidsinstellingen kiezen zo de beste producten en diensten van meer dan 20 banken aan de beste voorwaarden.

Dankzij de uitgebreide multi-usermogelijkheden en doorgedreven integratie met boekhoudpakketten verhogen klanten hun efficiëntie en verlagen zij hun administratieve werkingskosten. Met Isabel 6 worden jaarlijks 300 miljoen beveiligde transacties verwerkt voor een waarde van 1.750 miljard euro.

Isabel is ook de drijvende kracht achter Zoomit, de gratis dienst in Internet Banking waarmee facturen met één muisklik snel en gemakkelijk beheerd en betaald worden. Consumenten houden zo hun geldzaken onder controle en helpen het milieu een handje. Iedere maand kiezen 30.000 nieuwe consumenten ervoor om facturen of loonbrieven via Zoomit te verwerken. Jaarlijks worden nu al meer dan 8,5 miljoen documenten via Zoomit beheerd.

Isabel in cijfers
  • Oprichting in 1995
  • 4 aandeelhouders: Belfius, BNP Paribas Fortis, ING en KBC
  • 25 aangesloten banken
  • 110.000 Isabel 6 bedrijfsklanten in België
  • 170 medewerkers
  • 53,80 miljoen euro omzet in 2012

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Geplaatst:

voor belgische nummers is de conversie vrij eenvoudig :

rekening 123-1234567-12 heeft als IBAN BE99 1231 2345 6712 met 99 de modulo-97 van 123123456712

geen idee of er voor NL ook zo'n formule bestaat 

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst: (aangepast)

Mag ik er op wijzen dat een foutieve omzetting tot grote problemen kan leiden.

Indien er betalingen worden gedaan naar een foutief omgezet nummer kan in veel gevallen het geld op de buik geschreven worden.

Betalingen die ontvangen dienen te worden is ter verantwoording van de verzender.

aangepast door Satdorus
Geplaatst:

Volgens mij werkt dit ook niet omdat er teveel vaste variabelen zijn.

Je hebt dus eigenlijk hele lijsten met wat er voor en achter een rekening nummer komt te staan, en dit is vast, per bank (en ik geloof zelfs per filiaal?) en dan moet je dus per rekening nummer aangeven om welke bank het gaat.

Maar waarom gebruik je niet gewoon die internet link? Zal je een jaartje nodig hebben, daarna spreekt men alleen nog maar over IBAN en is converteren niet meer nodig.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Maar het is wel van de gekke dat je voor gewoon binnenlandse betalingen die ontzettend lange cijfer en letterreeksen nodig hebt...

Ik ken mijn Zweedse, duitse en nederlandse bankrekeningnummer uit mijn hoofd...  maar die internationale nummers zijn veel te kang om te kunnen onthouden.

Voor internetaionale overboekingen kan ik het wel begrijpen... maar als je gewoon binnenlandse betalingen of overboekingen doet moet het toch niet zo ingewikkeld zijn... In Zweden gebruiken we eigenlijk net als in Duitsland een Clearingnummer (vergelijk dat met het BLZ) en het rekeningnummer...  maar goed, waarom makkelijk als het ook moeilijk kan ;)

En dan vergeet je nog het Swift/bic nummer... dat scheelt vaak ook nog per filiaal...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen