Dizzylizzy Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Hallo, ik kocht onlangs een triple Lnb (vier uitgangen) met de bedoeling zowel 19.2 23.2 en 28.5 te kunnen ontvangen. Met decoder Tv VLaanderen ontvang ik alles prima. Zowel 19.2 zenders, de vrije nederlandse zenders op 23.2 als de britse zenders op 28.5. Een tweede decoder Strong 6415 is aangesloten met aparte kabel. Bij deze kan ik de zenders van 23.2 niet installeren. Er is ontvangst, kwaliteit 87 ° ; maar als ik inladen van zenders start krijg ik de britse zenders, die van 28.5 Kent iemand dit toestel Strong 6415 ? Ik woon in Frankrijk, en op 19.2 heb ik alle franse zenders. De britse zenders heb ik kunnen installeren op 28.5 behalve Channel 5 Kan iemand me helpen aub ? met dank, Dizzy
satencom Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 In het menu van de ontvanger moet je de Diseqc nog instellen je moet de ingangen even aan passen op deze manierAstra 19,2 op AAstra 23,5 op BAstra 28,2 op C Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Dizzylizzy Geplaatst: 21 juni 2013 Auteur Geplaatst: 21 juni 2013 Thanks, zal het nog eens proberen ; decoder Strong 6415 is iets ingewikkelder dan welke ik voor tv Vlaanderen heb. alvast bedankt,
Sprietje Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Channel 5 zit al op de spotbeam van de nieuwe Astra 2F.Daarom kun je die hoogstwaarschijnlijk niet ontvangen. Na de zomer gaan alle BBC, ITV en Channel 4-zenders over op de Astra 2E. Dan kun je die ook niet meer ontvangen.
Dizzylizzy Geplaatst: 21 juni 2013 Auteur Geplaatst: 21 juni 2013 Hallo again, dank voor jullie reacties, Channel 5 en 5+1 kan ik wel ontvangen met decoder van Tv Vlaanderen, maar niet met de Strong 6415 Er moet ergens iets in de instellingen van sat en ingangen zijn. Iets voor morgen ..... zal zoeken tot ik het vind. Schotel is goed afgesteld vermits met de decoder TVVl alles perfect ontvangen wordt. Misschien heeft het te maken omdat met die Strong de franse zenders op 19.2 op de eerste plaats komen ? Nog wat zoekwerk, alle hulp is welkom fijne avond, Dizzylizzy
Adriano Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 De Strong 6415 is een DVB-S/SD ontvanger daar kun je niet veel meer mee op 23E. Tijd voor een nieuwe DVB-S2/HD/MPEG4 ontvanger! Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm
Dizzylizzy Geplaatst: 22 juni 2013 Auteur Geplaatst: 22 juni 2013 Hallo, dank voor reactie. Ik heb dat toestel gekocht 99 euro zo'n vijf maanden geleden. Met kaart Tnt Sat (Frankrijk) Als ik het goed begrijp heb ik een verouderd toestel gekocht. Het dient als tweede decoder, dus eigenlijk niet zo'n groot probleem maar toch.... voel me bedrogen. De Britse zenders ontvang ik prima. Behalve Channel 5. Dat is raar want met decoder BVN (toch al zes jaar oud) ontvang ik Channel 5 wel. Heb je daar een oplossing voor ? altijd welkom. m.vr.gr. Dizzylizzy
Sprietje Geplaatst: 22 juni 2013 Geplaatst: 22 juni 2013 Heb je de transponder voor Channel 5 wel juist ingesteld? Het moet zijn: 10964H, DVB-S, 22.000, FEC 5/6. Zie hier: http://www.lyngsat.com/Astra-2F.html Als je hem wel goed hebt ingesteld, kan ik alleen maar bedenken dat het signaal van Channel 5 een stuk zwakker is dan van de BBC-zenders en dat de Strong er te weinig aan heeft om er iets van te maken. Misschien is die andere tuner gevoeliger.Maar ik maak uit je verhaal op dat je niet al te zuidelijk in Frankrijk woont anders zou je Channel 5 helemaal niet met een Triax 64 met Triple-lnb kunnen ontvangen.In welke regio zit je ongeveer?
Dizzylizzy Geplaatst: 22 juni 2013 Auteur Geplaatst: 22 juni 2013 Hallo, wel tof van zoveel reacties en hulp te krijgen !! Ik woon op zo'n 40km van de belgische grens, ten zuiden van Ardennen. Wat de afstelling betreft, ga ik een test doen met decoder Tv Vlaanderen. Op 23.2 de maximum ontvangst instellen. Misschien lukt het dan wel met die Strong 6415. Het zal morgen moeten, want het regent momenteel. thanks, groetjes, Dizzylizzy,
Sprietje Geplaatst: 22 juni 2013 Geplaatst: 22 juni 2013 Volgens de footprint van de Astra 2F moet je deze met een 60cm kunnen ontvangen. Het feit dat je de Astra 23,5 en de zenders van de Astra 2F niet kunt ontvangen en de Astra 19,2 en Astra 1N wel, geeft volgens mij aan dat het signaal voor de Strong 6415 te zwak is. De schotel beter uitrichten lijkt me een goede optie maar je kunt ook nog eens proberen een andere aansluiting te nemen. Je gebruikt ze niet alle vier heb ik begrepen. Gebruik je toch wel een goede coaxkabel voor de Strong of is dat een afdankertje?
Dizzylizzy Geplaatst: 22 juni 2013 Auteur Geplaatst: 22 juni 2013 Hallo again, dank voor je hulp !! met veeeeel geduld heb ik het eindelijk gevonden. Kabel is nieuw, Probleem lag dus wel degelijk aan transponder. Ik heb de nederlandse (vrije zenders) op 23.2 ; alles op 19.2 en op 28.5 de britse zenders zoals het moet. BEDANKT ..... fijn w.e. m.vr.gr. Lieve,
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen