Ga naar inhoud


Badr 4 26E zwakker geworden?


Aanbevolen berichten

De uiteindelijke levensduur wordt bepaald door de brandstof. Als die op is kan de satelliet zijn positie niet meer houden en is dan onbruik geworden. Maar vaak zijn er dan al transponders uitgevallen.

Daarom heeft een satelliet reserve-transponders en reserve TWT´s aan boord. Maar ook daaraan komt een eind.

Van de 5 transponders op de TDF-1 satelliet op 19° west waren als kort na ingebruikname 2 van de 5 TWT´s kompleet uitgevallen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eduard ja dat klopt ik heb een dm800 en wanneer ik draai handmatig naar west en haal ik signaal sterkte van max 34% en deze positie opsla op 1 en vervolgens weer terug ga naar de zender Zie ik geen beeld dreambox geeft ook bij het halen van de 34% er is geen signaal om te unlocken.

Dat betekent in ieder geval dat je schotel (wellicht door de temperaturen van de afgelopen weken) een tikje naar oost of west is verschoten en mogelijk ook naar beneden (inclinatie) waardoor je nu op de zwakkere satellieten gaat merken dat het nulpunt van de usals niet meer zuiver staat.

 

Je kunt dit op 2 manieren oplossen:

1) schotel buiten opnieuw instellen op nulpunt en inclinatie (aanbevolen ;) )

2) usals uitschakelen op Badr en handmatig via diseqc 1.2 Badr op de beste positie instellen in Pli en die positie opslaan.

 

De tweede oplossing is de snelste, maar je zegt dat die niet genoeg signaalwinst oplevert. Hoeveel procent had je altijd?

 

Je zult dus op een zonnige dag oplossing 1) moeten toepassen. Die kost wat meer tijd, maar dan kom je vast wel weer op het signaalniveau dat je had, boven het blockingsniveau van de ontvanger.

 

Is verder je bekabeling oké? Kwaliteit coax f-connectoren?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uiteindelijke levensduur wordt bepaald door de brandstof. Als die op is kan de satelliet zijn positie niet meer houden en is dan onbruik geworden. Maar vaak zijn er dan al transponders uitgevallen.

Daarom heeft een satelliet reserve-transponders en reserve TWT´s aan boord. Maar ook daaraan komt een eind.

Van de 5 transponders op de TDF-1 satelliet op 19° west waren als kort na ingebruikname 2 van de 5 TWT´s kompleet uitgevallen.

Maar drijven we nu niet af? Badr4 is immers nog maar 6,5 jaar. Of er moeten al onverwachtse problemen zijn ontstaan, maar die moet iedereen dan merken. Ik heb daar nog  geen meldingen over gelezen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard ja dat klopt ik heb een dm800 en wanneer ik draai handmatig naar west en haal ik signaal sterkte van max 34% en deze positie opsla op 1 en vervolgens weer terug ga naar de zender Zie ik geen beeld dreambox geeft ook bij het halen van de 34% er is geen signaal om te unlocken.

Ik weet niet hoe groot je schotel is, maar hou je wel rekening met het feit, dat de ontvangst van deze exotische satelliet van allerlei condities afhankelijk is?

Ontvangst rond de klok  op alle transponders  heb je niet zomaar.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betekent in ieder geval dat je schotel (wellicht door de temperaturen van de afgelopen weken) een tikje naar oost of west is verschoten en mogelijk ook naar beneden (inclinatie) waardoor je nu op de zwakkere satellieten gaat merken dat het nulpunt van de usals niet meer zuiver staat.

 

Je kunt dit op 2 manieren oplossen:

1) schotel buiten opnieuw instellen op nulpunt en inclinatie (aanbevolen ;) )

2) usals uitschakelen op Badr en handmatig via diseqc 1.2 Badr op de beste positie instellen in Pli en die positie opslaan.

 

De tweede oplossing is de snelste, maar je zegt dat die niet genoeg signaalwinst oplevert. Hoeveel procent had je altijd?

 

Je zult dus op een zonnige dag oplossing 1) moeten toepassen. Die kost wat meer tijd, maar dan kom je vast wel weer op het signaalniveau dat je had, boven het blockingsniveau van de ontvanger.

 

Is verder je bekabeling oké? Kwaliteit coax f-connectoren?

 

Normaal gesproken had ik altijd op freq 11919 54% maar de schotel draaide langzaam en het leek ook of hij goed vast zat. Maar na aanschaf van de dm800 moest ik een usals motor kopen omdat de dm die oude diseqc 1.2 niet herkende.

 

Is er voor de eerste mogelijkheid een tutorial beschikbaar hoe ik dat het beste kan doen niet dan ik alle andere posities kwijtraak. Ik heb tot op heden alles altijd laten afstellen door een monteur. En dat is een dure grap kan ik je garanderen het wordt tijd dat ik het zelf eens probeer wat voor materiaal heb ik nodig? en hoe doe ik het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gesproken had ik altijd op freq 11919 54% maar de schotel draaide langzaam en het leek ook of hij goed vast zat. Maar na aanschaf van de dm800 moest ik een usals motor kopen omdat de dm die oude diseqc 1.2 niet herkende.

 

Is er voor de eerste mogelijkheid een tutorial beschikbaar hoe ik dat het beste kan doen niet dan ik alle andere posities kwijtraak. Ik heb tot op heden alles altijd laten afstellen door een monteur. En dat is een dure grap kan ik je garanderen het wordt tijd dat ik het zelf eens probeer wat voor materiaal heb ik nodig? en hoe doe ik het?

Welk merk motor heb je nu?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een moteck usals met disecq 1.2

Er zijn meerdere types Moteck.

Als je die intypt in Google, zou je  een installatie manual kunnen vinden.

 

En anders kun je misschien uit de voeten met :

 

http://www.thuiswater.nl/sat/

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn meerdere types Moteck.

Als je die intypt in Google, zou je  een installatie manual kunnen vinden.

 

En anders kun je misschien uit de voeten met :

 

http://www.thuiswater.nl/sat/

 

Ik denk dat ik deze heb

Moteck SG 2100 H-H Mount Diseqc 1.2

 

http://www.moteck.com/imgs/Products/ImageGallery/293/SG2100-DM.jpg

aangepast door anelka
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik deze heb

Moteck SG 2100 H-H Mount Diseqc 1.2

 

http://www.moteck.com/imgs/Products/ImageGallery/293/SG2100-DM.jpg

Dan zou de link van mij hierboven behulpzaam moeten zijn om hem goed te installeren.

Maar je zou in dit forum ook kunnen zoeken naar stappenplannen die anderen hebben gebruikt en die misschien nog duidelijker zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou de link van mij hierboven behulpzaam moeten zijn om hem goed te installeren.

Maar je zou in dit forum ook kunnen zoeken naar stappenplannen die anderen hebben gebruikt en die misschien nog duidelijker zijn.

 

Oké ik ga het bij goed weer en als me werk af is het proberen! bedankt voor de info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bard4 ontvang ik goed met trai 110cm,

ik zie op kingofsat dat MBCHD sinds gisteren in de lucht maar ik kan het niet ontvangen zelf met blindscan via DM8000 krijg ik niks binnen iemand een idee ????

 

 

 

Nieuwe frequentie: Badr 4 (26E), 12265.00MHz pol.H, DVB-S QPSK, SR:27500, FEC:5/6 (2013-06-25)
    

aangepast door hayman

65HU8500 4K 3D/DM8000/PS4/SOLO 4K/Technisat Multytenne twin(4in1)en arabsat 26E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...