Ga naar inhoud


Canon EOS 60D foto camera


Checkin

Aanbevolen berichten

Ben me momenteel aan het orienteren voor een spiegelrefelexcamera, echter bij type kom ik het volgende tegen.

Iso gevoeligheid Automatisch (100-3200), 100-6400 (in 1/3- of hele stopwaarden) ISO kan worden uitgebreid tot H: 12.800 , echter wordt er nergens beschreven hoe dat eventueel uitbreidbaar is, weet iemand hoe dit kan ?

 

Thx

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu wil ik niet moeilijk doen hoor... maar een iso van 3200 en al helemaal 6400 is ontzettend veel, en geeft erg veel beeldruis! Ik begrijp dat je soms een hogere iso moet kiezen als het gewoon te donker is... maar die supersonische waarden zijn in mijn ogen niet echt bruikbaar... 

Aan de andere kant begrijp ik dat je de grenzen van je apparaat wil testen...   In de handleiding staat hoe het moet... op p 252 van de Zweedstalige handleiding , staat het bij de instellingen voor eigen programmering.

 

D60_zpsb448c406.jpg

 

Als je het liever in een andere taal leest, moet je even de handleiding erbij pakken ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een Canon of Nikon digitale spiegelreflex kun je probleemloos fotograferen tot zo'n ISO 1600. Daarboven wordt het inderdaad er niet mooier op. Er komt ruis. Nou zul je die ruis nog niet direct op je scherm of afdruk zien, dat valt nog wel mee, maar zou je de kleuren kunnen vergelijken zie je als eerste de kleuren vlakker worden. Het contrast wordt minder etc. al naar gelang je hoger gaat. Zorg liever voor een goede lichtsterke lens en maak binnen gebruik van een goede (indirecte) flitser (dus niet de ingebouwde). De stabilisatie in de lens zorgt er ook al voor dat je 4 stops groter kunt met het diafragma, dat helpt ook al flink.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste kan je denk ik eerst even in de bibliotheek kijken, daar hebben ze veel boeken over fotografie.

Het boek, Bewuster en beter fotograferen met een digitale spiegelreflexcamera, kan ik je aanraden en in die reeks zijn er meer.

Je hoeft niet naar het Lex Werkheim instituut voor lessen maar op deze wijze kan je ook veel inzicht vergaren.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

........................................echter wordt er nergens beschreven hoe dat eventueel uitbreidbaar is, weet iemand hoe dit kan ?

 

Dat kan gewoon ingesteld worden in het menu van de camera.

Je hoeft niets extra's voor te kopen.............

Lees maar op blz. 88 van de handleiding http://fvds.home.xs4all.nl/canon/EOS60D_HG_NLD.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...