Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Het is niet mijn bedoeling naar illegale keys te vragen, die kan men voldoende vinden op het internet.

Ik ben meer benieuwd naar de algemene werking van Ccam en/of keys.

Wat mij wel verbaast is dat bijna geen enkele key lijkt te werken.

Ik gebruik CCcam in een Dreambox (clone) Dm800se met OpelPli OE2.0; daarvoor had ik een DB 600PVR met hetzelfde verhaal.

Plus schotel met rotor, alle sats FTA ontvang ik normaal, dus  dat is goed.

In USR (VAR) / keys staan volgende bestanden:

Autoroll.key

constant.cw

Softcam.key.

meer heb ik volgens mij niet nodig voor CCcam.

De softcam.key download ik regelmatig op de laatste stand en soms edit ook handmatig de laatste sleutels. Dat lukt ook bij bepaalde zenders.

Maar er staan honderden zenders in, die ik bijna allemaal wel geprobeerd heb, maar die blijven altijd op zwart.

Alleen de ORF (19.2) en AUSTRIASAT (19.2) gaan open, dus het werkt op zich wel. 

Vreemd dat al die andere zenders op zwart blijven.

Wat doe ik fout?

Ook heb ik al in Ccam.cfg de verwijzingen naar /var/keys/ autoroll, constantCW en Softcam aangepast.

Zijn de filenames nog hoofdlettergevoelig of zo, het # heb ik natuurlijk weggehaald aan het begin van de regel.

Nogmaals voor de duidelijkheid, ik hoef geen complete illegale gebruiksaanwijzing.

ik ben alleen benieuwd waarom het maar met een enkele zender lukt.

Geplaatst:

Ik weet niet wat je open denkt te krijgen met keys, maar er is simpelweg bijna niks meer te openen met keys.

Met dit onderwerp en je clone 800 zal je hier verder wel hoge ogen gooien.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst: (aangepast)

enigma2-plugin-extensions deze installeren hoe je niet meer te zoeken voor keys

aangepast door M_Z
ipk voor installeren keys verwijderd - in strijd met onze regels
Geplaatst:

@ henksat

Ik kan er best mee leven dat er bijna niets meer open gaat, maar waarom dan nog al die zendercodes in softcam?

De rest van de opmerking vind ik flauw, als ik elders in dit forum  lees dat er expliciet wordt gevraagd om NBA (10.0 E) open te krijgen.

Daar wordt voldoende op gereageerd.

Voorts kan men natuurlijk, als men een dikke portemonnee heeft, het altijd breed laten hangen en kwaliteitsproducten kopen.
Als men echter, net als ik, al geruime tijd in een minium uitkeringssituatie zit, moet men roeien met de riemen die men heeft en een clone DB tientje voor tientje bij elkaar sparen.

"een rijk man zal nooit de vreugde proeven van het aflossen van de laatste termijn van een afbetaling..."

@ steentje.

Dank voor de reactie.

Ik had de plugin al eens geinstalleerd maar toen liep de OpenPli 3.0  Oe2.0 vast en moest ik opnieuw flashen.

Ik wacht dus nog even op een stabile versie.

ik vind het overigens helemaal geen probleem om even te zoeken, dat handmatig werk geeft wel meer inzicht in de materie.

En daar is het mij voornamelijk om begonnen.

Geplaatst:

@ henksat

Voorts kan men natuurlijk, als men een dikke portemonnee heeft, het altijd breed laten hangen en kwaliteitsproducten kopen.

Als men echter, net als ik, al geruime tijd in een minium uitkeringssituatie zit, moet men roeien met de riemen die men heeft en een clone DB tientje voor tientje bij elkaar sparen.

"een rijk man zal nooit de vreugde proeven van het aflossen van de laatste termijn van een afbetaling..."

Met wat jij voor die clone (en een achterhaalde box) hebt betaald koop je een heel wat actuelere ontvanger welke beter wordt ondersteund, met garantie, maar dit terzijde.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.