el canario Geplaatst: 23 juni 2013 Geplaatst: 23 juni 2013 Bij het afspelen van opnames lopen de ondertitels steevast voor op het beeld. Bij de live uitzendingen lopen ze prima synchroon. Ik gebruik de EMC plugin in Vti5.1.0, maar ook als ik EMC niet gebruik lopen de ondertitels voor... Heeft iemand een idee of de synchronisatie van de ondertitels is in te stellen bij het weergeven van opnames? VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo
el canario Geplaatst: 26 juni 2013 Auteur Geplaatst: 26 juni 2013 Niemand? VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo
Tonskidutch Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 je hebt videotext bij live uitzendingen je hebt dvb text bij live uitzendingen en je hebt eventueel een srt bestand als ondertitels bij een "buitenlandse Film" die je opgenomen hebt met welke heb je een probleem? ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
el canario Geplaatst: 26 juni 2013 Auteur Geplaatst: 26 juni 2013 je hebt videotext bij live uitzendingen je hebt dvb text bij live uitzendingen en je hebt eventueel een srt bestand als ondertitels bij een "buitenlandse Film" die je opgenomen hebt met welke heb je een probleem? ciao Live uitzendingen, bijvoorbeeld BBC One: geen probleem, ondertitels (aangezet via audio menu/subtitles) lopen synchroon met beeld Uitzending opnemen op zelfde zender en weer afspelen: de ondertitels (aangezet via audio menu/subtitles) lopen enkele seconden voor op het beeld, dwz ze komen in beeld voordat iemand gesproken heeft. Ik heb het probleem niet op de Dreambox met Pli, alleen met VTI5.1 op de Ultimo. Ik zag op een ander forum dat het probleem wel eens eerder gesignaleerd is, in oudere VTI versies, maar zonder oplossing... Als je een suggestie hebt om dit op te lossen, graag. VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo
Tonskidutch Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 laat ik vooropstellen dat de ondertitels een/het stiefkindje zijn bij alle providers en hun zenders. maar juist de laaste paar dagen heb in voorbereiding van een verhuizing, menig opname getest, met ondertitels ik kan je videotext probleem niet bevestigen. dan wel het is een specifieke zender, die zelf het probleem is / genereert. op alle Duitse en Nederlandse zenders werkt het zo als het moet (waar videotext voorhanden is) misschien is er iets raars bij BBC qua timing/synchronisatie? ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
el canario Geplaatst: 26 juni 2013 Auteur Geplaatst: 26 juni 2013 laat ik vooropstellen dat de ondertitels een/het stiefkindje zijn bij alle providers en hun zenders. maar juist de laaste paar dagen heb in voorbereiding van een verhuizing, menig opname getest, met ondertitels ik kan je videotext probleem niet bevestigen. dan wel het is een specifieke zender, die zelf het probleem is / genereert. op alle Duitse en Nederlandse zenders werkt het zo als het moet (waar videotext voorhanden is) misschien is er iets raars bij BBC qua timing/synchronisatie? ciao Net ook even getest met een opname van een duitse zender, ZDF, en de ondertitels lopen inderdaad synchroon met de audio... Ook nog even getest op een paar andere zenders: het probleem doet zich voor bij de zenders van provider BSkyB (BBC, Sky Atlantic, etc). Nu nog een oplossing vinden VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo
Littlesat Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 In openpli zitten mogelijkheden ze te vertragen. Misschien vti vragen dit ook te implementeren? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen