Gast Deadbody Geplaatst: 23 juni 2013 Geplaatst: 23 juni 2013 Sinds enkele weten heb ik geen enkel signaal meer en kan ik geen enkele zender nog bekijken. Het is begonnen toen de kids aan het kijken waren naar Ketnet. In het begin viel het beeld af en toe eens weg, maar na een minuut konden ze terug doorkijken. Op een dag waren ze Ketnet aan het bekijken en na een uur viel het beeld weg en konden ze niet meer kijken. De andere zenders waren toen geen probleem. Na enkele dagen vielen daarna alles zenders weg. Heb intussen al de schotel helemaal opnieuw uitgelijnd maar dit levert geen resultaat op. Als ik kijk op de M7 SAT801 ontvanger dan zie ik dat ik maar max. 14% signaalsterkte krijg. Daarna maar de recreatieset erbij gehaald (die deed het ook nog in april). Maar ook met deze set lukt het me niet om ontvangst te krijgen. Ook op mijn tweede decoder zie ik maar een ontvangst van 14%. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen, want in het verleden had ik geen problemen met TVV en dit zowel met de schotel thuis als op vakantie. Ik hoop dat dit vlug opgelost wordt want anders vliegt de hele boel de deur uit.
Moderator ceesv Geplaatst: 23 juni 2013 Moderator Geplaatst: 23 juni 2013 Wanneer je op 2 ontvangers maar 14 % signaal krijgt is het aan te nemen dat je schotel of bekabeling een probleem hebben. Of het opgelost wordt zal aan jou liggen, Wanneer je het zelf geïnstalleerd hebt, zal je toch zelf aan de bak moeten. Heeft een handelaar je schotel opgehangen zal je daar je probleem moeten melden, zodat die het kan komen oplossen. Verder kan je misschien de hulp van een tuinman in moeten roepen. Gezien het geleidelijke karakter van de uitval kan het zijn dat er een boom of struik in de weg staat, waar ondertussen blaadjes aan gegroeid zijn. Voor verder advies zal je wat meer informatie moeten geven, zoals wat voor schotel en lnb je hebt en welke zenders je wel en niet ontvangt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Deadbody Geplaatst: 23 juni 2013 Geplaatst: 23 juni 2013 Kan mijn bekabeling eens bekijken maar het is dan wel raar dat ik ook hetzelfde probleem heb mijn recreatieset in de Ardennen (nieuwe bekabeling en andere decoder dan thuis).
Moderator ceesv Geplaatst: 23 juni 2013 Moderator Geplaatst: 23 juni 2013 Sinds enkele weten heb ik geen enkel signaal meer en kan ik geen enkele zender nog bekijken. Als ik kijk op de M7 SAT801 ontvanger dan zie ik dat ik maar max. 14% signaalsterkte krijg. Daarna maar de recreatieset erbij gehaald (die deed het ook nog in april). Maar ook met deze set lukt het me niet om ontvangst te krijgen. Ook op mijn tweede decoder zie ik maar een ontvangst van 14%. Ik lees toch echt dat je de recreatie set niet werkt op de locatie van de Philips ontvanger. Het kan ook zijn dat je methode van schotels uitrichten consequent verkeerd is. Welke zenders kan je wel ontvangen? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 23 juni 2013 Geplaatst: 23 juni 2013 Kan mijn bekabeling eens bekijken maar het is dan wel raar dat ik ook hetzelfde probleem heb mijn recreatieset in de Ardennen (nieuwe bekabeling en andere decoder dan thuis). Dan is mijn vraag of je de f-connectoren wel op de juiste wijze hebt bevestigd. Knip eens een cm af aan beide kanten en bevestig de connectoren opnieuw. Zorg ervoor dat de mantel draden de kern niet raken en schroef door tot je niet verder kunt. Natuurlijk niet heraansluiten terwijl de ontvanger AAN staat! Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen