Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Graag zou ik ook een advies willen hebben.

Ik heb ontvangstproblemen, met name Eurosport HD blijft zwart, het signaal is te zwak. Andere transponders op de Astra 3 geven ook problemen bij overgangen.

Mijn installatie is als volgt:

Coördinaten : Spanje 38.130   -0.684 Dat is San Fulgencio 03177, Urb La Marina Oasis.

Schotel is een Triax 78

LNB is de duo quad Lnb Tv vlaanderen voor Astra 19.2 en 23.5

Afstelling is op 23.5 - Sommige transponders geven een waarde van meer dan 70 % andere onder de 70 en doen aan jojo. (op en neer). Deze geeft dan vooral storingen tijdens beeldwisselingen. De astra 1 geeft helemaal geen problemen, ontvangst waarden van meer dan 90%.

Ik vermoed dat de lnb tvvlaanderen eigenlijk niet ideaal is, en het beter is naar 2 lnb over te gaan, en via een rail deze afzonderlijk uit te richten.

Volgens Big Bisat zou de elevatie dan 39.11° moeten zijn  en de Azimut 143.97°.

Astra 3 zou dan moeten in de focus staan en Astra 1 op -4.79° ten opzichte van Astra 3.

Kan iemand bij deze cijfers bevestigen? En ook of mijn idee klopt?

Is de schotel de ideale of is het beter een grotere? Welke lnb's neem ik best?

Ik moet drie kabels naar beneden krijgen, 2 voor Rebox 9000 en 1 voor Sab Titan Combo. Dus zal ik 3 maal een  kabel van elke  lnb moeten omzetten naar 1 kabel die naar beneden gaat. Via een disecq of wordt dat een switch genoemd?

Graag advies....

Met dank, Frans

aangepast door Erudiet

Geplaatst:

O ja, Ik moet er ook bij zeggen dat mijn Rebox 9000 heel traag oplaadt en start.

Ik krijg het bericht op de tv dat hij op de post EEn HD (bv) staat en vooraleer hij dan beeld geeft, duurt het toch zo'n 4-5 seconden.

Is er iets aan de hand met mijn lnb?

Met dank, Frans

Geplaatst:

Sorry heer moderator, ik deed het onwetend en zeker niet opzettelijk.

Zal mij nooit meer overkomen, start voortaan elke vraag met eigen topic.

Geplaatst:

Voor zij die mij willen helpen, ,nog meer info.

Startte deze morgen Rebox uit deepsleep, duurde eventjes maar kreeg beeld op EEN HD, goed beeld.(75%)

Zapte naar Eurosport HD en kreeg daar ook beeld met een waarde van 72%.

Ik snap er niets meer van.

Groeten, Frans

Geplaatst:

Beste Erudiet

Ik herken je problemen onmiddellijk. Je schotel is te klein voor de Astra 23,5.
Daardoor ontvang je de moeilijke zenders zoals History HD en Eurosport HD soms wel soms niet.
Je moet een schotel hebben van minimaal 90cm breed en 100cm hoog. Dit noemen ze meestal een 100cm-schotel maar is in feite een 90cm-schotel.

In Benijnófar, 11km van je vandaan zitten satellietshops waar je o.a Triax-schotels kunt kopen. Ik

adviseer je een Triax 110 want met een Triax 88 zul je ook af en toe beelduitval hebben op History HD en Eurosport HD.

Ik adviseer je twee Inverto Black Ultra Quad-lnb’s te nemen met 2 stuks 2/1 diseqc-switches.

Alleen de prijzen zijn verschrikkelijk in Benijnófar. Voor een Inverto Black Ultra Quad vragen ze €74,-

terwijl je die in Nederland voor €39,99 koopt. Ook een Triax 110 kost een vermogen, €115,- terwijl je die in Nederland voor €49,99 koopt. Je wordt daar als Nederlander of Belg uitgeknepen.

Misschien dat je de schotel niet zo gemakkelijk uit Nederland kunt laten komen, maar de overige onderdelen zou ik ze zeker vanuit Nederland op laten sturen tenzij geld geen rol speelt.

Als lnb-houder adviseer ik je de Wentronic-2-fach-Multifeedhalter-fuer-23-40-LNB, zie bijlage.
Als diseqc-switch zou ik de problemloze Spaun SAR 212 WSG adviseren die je in Nederland voor €29,95 koopt.

Als je hier wat in ziet, zal ik de schotelafstellingen voor je uitrekenen.

post-60869-0-01451800-1372076273_thumb.jpg

post-60869-0-97700000-1372076340_thumb.jpg

Geplaatst:

Beste Sprietje,

hartelijk bedankt voor het antwoord.

Inderdaad , die mensen in Benijofar zijn peperduur, ik heb indertijd voor de huidige installatie 2 x 300 € betaald.

Met name voor een eerste plaatsing op een huurhuis hier en later in het huis dat wij gekocht hebben.

Ik ga googlen en spaanse satboeren contacteren of die mij kunnen helpen met het materiaal. Gelukkiglijk is er ook een satboer in Torrevieja en een spanjaard in La Marina Pueblo hier 5km vandaan.

Ik hercontacteer je later wel. Nogmaals nedankt,

Frans

Geplaatst:

@sprietje,

Ik heb gisterenavond wat zitten googlen, en inderdaad een 110cm schotel laten verzenden is onbegonnen werk.

Ik zou ze in Spanje kunnen bestellen maar dan kost ze me, met verzendingskosten, zo'n 95 tot 100€. (Triax 110)

Prijs in de buurt van onze vrienden in Benijofar.

Voor de andere zaken heb ik niet verder gezocht, dat ga ik deze avond doen.

Ik heb alleen deze vraag: Je raadt de beste merken aan, wat ik zeer apprecieer, hier in Spanje kun je deze ternauwernood vinden of overprijsd.

Hier wordt aan normalere prijzen bv schotels Teveles verkocht. Zijn deze dan minderwaardig? Of merklozen?

Zo ook in de lnb's en disecq en verdere materialen.

Verder zit ik met het probleem dat ik dat wel allemaal in mekaar ga krijgen, maar eens dat ik het moet gaan uitrichten, dan moet ik passen.

Ik dacht dus iemand te zoeken en hem vragen om jouw samenstelling uit te voeren, eens ik alle gegevens ken, zou ik dan graag met jou overleggen wat de man mij aanbiedt en jouw idee hierover te vragen. Als jij hiermee akkoord gaat.

Ik verneem wel jouw antwoord.

mvg,

Frans ofte Erudiet

Geplaatst:

Beste Erudiet

Zoals ik al eerder schreef moet je een schotel hebben van minimaal 90cm breed en 100cm hoog. Daar kunnen natuurlijk ook lnb’s op van de lokale satellietboer.
Verder moet er een hulpstuk bij om de tweede lnb naast de eerste te kunnen monteren. Deze moet er rechts naast hangen maar wel 20 graden schuin omlaag.
Je moet er dus op letten dat die stelmogelijkheid er is want vaak gebruiken ze beugeltjes waarbij dat niet kan.
Bij deze maat schotel moeten de lnb’s ongeveer 65mm hart op hart van elkaar staan.

Verder moet je er rekening mee houden dat als je een lnb met 4 uitgangen wilt hebben, dat die achter

elkaar geplaatst moeten zijn als je die op een 90x100cm schotel plaatst. Neem je de schotel een maatje groter, een 100x112cm schotel, dan mogen ze wel naast elkaar zitten want dan komen ze iets verder uit elkaar te staan.

Als je een schotel van 90x100cm neemt, kun je i.p.v. losse lnb’s ook een monoblock Astra 1 - Hotbird

plaatsen waarvan de twee koppen 65mm hart op hart uit elkaar staan en los van elkaar staan. Daarmee kun je dan ook de Astra 19,2 en 23,5 ontvangen.

Dat monoblock moet dan vier uitgangen hebben want je hebt er drie nodig schreef je, zie de foto als bijlage hoe zo'n monoblock er uit moet zien.

Met een monoblock heb je geen losse diseqc-switches nodig. Hier in de Costa Calida wordt zo’n monoblock veel gebruikt maar zenders als Eurosport HD en History HD kunnen soms (1x per maand)
nog wel eens even uitvallen maar dat komt omdat dat weer wat zuidelijker is waar iets minder signaal is van de Astra 23,5.

Als je het helemaal op safe wilt spelen, ga dan eerst eens even kijken wat er te koop is en geef dat even door. Dan kan ik je wel verder adviseren wat je het beste kunt gebruiken.
Als je diverse schotels gezien hebt, die wat kunnen zijn, meet dan even de maat op van het midden van

de lnb-klem tot de schotel op 40% van de hoogte gemeten vanaf de onderzijde, dan kan ik uitrekenen of duo-lnb’s / monoblocken goed op die schotel passen.

post-60869-0-60674700-1372147804_thumb.png

Geplaatst:

Gisterenavond is er een installateur geweest en die heeft de hele zaak afgeregeld.

Met de Vlaanderen Lnb Duo dus.

Hij is erin geslaagd van tot -5 te gaan op zijn meettoestel.( gaf beter beeld, dus ok voor mij)

Schotel wat gedraaid, lnb wat beter gezet....Resultaat : volgens de Rebox is de kwaliteit op de 19.2 zowat 5 punten gezakt, maar zijn deze 5 punten erbij gekomen op de 23.5 (van 94 naar 89 en van 75 naar 81)

Beter beeld, geen problemen op Eurosport HD. Heb dan ook ineens op mijn Rebox de loader 1054 en de software 1.11.30 geupdated.

Om nu te veranderen vond ik het nogal veel geld: hij vroeg 200€ om een 100 cm schotel te plaatsen.

Nu betaalde ik voor verplaatsing en werktijd 35€. Kreeg er een heel verstandige uitleg bij en demonstratie van zijn afregeltoestel, met wijzigingen van posities en beeldwijzigingen erbij. Nog een leerrijk moment. En dat geeft mij heel veel vertrouwen in hem. Als ik iets doe, is het met hem.

Bedankt vooral aan Sprietje, voor je zeer vele uitleg, die ik gebruikt heb tegenover de man, en die hij ook bevestigde. Kom er waarschijnlijk later op terug, wil zien wat de regen in september doet....en dan misschien toch naar 100 cm gaan.

Ook de anderen bedankt.

Erudiet, Frans.

Geplaatst:

Beste Erudiet

Mooi dat die monteur je schotel nu optimaal op de Astra 23,5 heeft uitgericht i.p.v. de Astra 19,2. Hieruit blijkt al wel dat die TvVlaanderen-lnb niet echt goed past op je schotel anders was de Astra 19,2 niet slechter geworden.

Je hoef echt niet te wachten tot er regen komt want de meeste ontvangstproblemen heb je juist als het heel erg mooi weer is met hoge temperaturen van ruim boven de 30 graden. Het vervelende is dan dat het dan niet om een onderbreking gaan van enkele minuten maar van uren.

Graag hoor ik te zijner tijd nog wat van je als deze situatie zich voordoet op Eurosport HD en History HD.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen