Ga naar inhoud


verfroller enz goed schoon krijgen


1pm

Aanbevolen berichten


Gast Pedro Newbie

Wat ik doe:

Muurverf = goed schoonmaken en droog draaien

Alkydverf = roller even voorzien van wat verf en plastic zakje er omheen, daarna in de vriezer. Volgende verfronde een half uurtje van te voren uit de vriezer en voor het schilderen even rollen op een wat velletjes A4

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rol van de houder afhalen, er een draadstang doorheen en deze met moeren vastzetten.

Dan het uiteinde in de boormachine, in een hoge emmer even goed laten draaien om de meeste verf er uit te slingeren.

Daarna nog een paar keer in water dompellen en dit herhalen en je roller is weer netjes schoon.

 

Vergis je echter niet in de kosten van een goede verfroller, een goede verfroller kost toch ook al snel ruim 10 euro en dan loont schoonmaken toch best wel.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gasten die niet weten hoe ze een verfroller moeten schoonmaken kopen geen rollers van €10,=, die kopen 10 stuks voor €10,=..

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe maak je dan die emmer weer schoon?

je kunt dit natuurlijk ook gewoon doen in de ruimte waar je toch de wanden wilt schilderen, dan blijft die emmer tenminste schoon.

 

Gasten die niet weten hoe ze een verfroller moeten schoonmaken kopen geen rollers van €10,=, die kopen 10 stuks voor €10,=..

 

Voor een lakrolletje misschien en dan is schoonmaken inderdaad duurder dan weggooien, maar voor muurverf gaat je dat niet lukken en loont het met een goede vachtroller wel om deze goed schoon te maken.

Maar om hem de volgende dag weer te gebruiken zou ik niet beginnen aan schoonmaken, gewoon in een plastic zak, alle lucht er uit zuigen/er uit drukken en afsluiten dan kun je hem de volgende dag zo weer gebruiken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik als schilder laat alles gewoon in de emmer staan onder de verf, vuilniszak over de emmer heen en ga de volgende dag weer vrolijk verder. 

 

Dat doe ik ook (als niet schilder), maar dan zit het gedeelte waar de stang van de roller ingaat en het plastic in de roller zelf ook altijd vol met verf, en dat geeft zo een rommel in het begin.

 

Hoe los je dat op?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bewaar mijn rollers, zowel bij watergedragen verf als bij alkydverf gewoon in de verf. Na het schilderen de roller van de beugel duwen en in de verf laten vallen.

Bij muurverf gaat dit weken tot maanden goed en bij alkydverf  kan het veel langer aan. Zo kun je heel lang doe met een roller. Je moet wel een goede kwaliteit roller gebruiken.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...