Ga naar inhoud


Vodafone koopt Kabel Deutschland voor 7,7 miljard €uro


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Vodafone Groep heeft een principeakkoord bereikt met Kabel Deutschland voor de overname van het laatstgenoemde bedrijf.  Vodafone biedt 7,7 miljard euro, ofwel 87 euro per aandeel in KD. Vodafone wil 84,5 euro per aandeel in contanten betalen. Het resterend bedrag bestaat uit een dividend van 2,50 euro per aandeel dat KD in februari aankondigde. Het bestuur en de Raad van Commissarissen van het Duitse kabelbedrijf steunen het bod.

 

Vodafone bood oorspronkelijk 80 euro per aandeel, maar verhoogde dit bedrag vorige week tot 85 euro nadat Liberty Global International (LGI) ook liet weten belangstelling voor KD te hebben. LGI is in Duitsland al eigenaar van de nummer twee kabelaanbieder, Unitymedia Kabel BW. Vodafone was al sinds begin van dit jaar in gesprek met Kabel Deutschland.


Vodafone krijgt een groot vast netwerk in handen met KD. Kabel Deutschland heeft 15,3 miljoen homes passed, waarvan 11,1 miljoen geschikt voor twee-weg communicatie. Het heeft circa 7,2 miljoen klanten. Het aantal diensten (RGU's) per klant staat op 1,66 en de ARPU bedraagt 16,05 euro.Vodafone is vooral actief als mobiele operator in Duitsland. De gecombineerde omzet na overname van KD komt uit op circa 11,5 miljard euro.

 

Bron: http://www.telecompaper.com/nieuws/vodafone-koopt-kabel-deutschland-voor-77-miljard-euro--951228


 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 miljoen aansluitingen 7 miljoen klanten het gaat dus slecht met de kabel

 

Heeft me altijd verbaast dat in duitsland overal(van electro grutter tot warenhuis) schotel

installaties te koop zijn terwijl in nederland alleen een paar kleine sat speciaal zaken zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, mensen zijn niet gek om te gaan betalen voor kabeltv terwijl satelliet tv gewoon gratis is...

Sat receivers en schotels zijn in Duitsland ook altijd goedkoper dan in Nederland...  dus als je dit nodig hebt, koop je dat uiteraard ook daar...

 

Vodafone zal er uiteraard wel brood in zien denk ik... Voornamelijk in grote steden waar veel mensen op een kleine ruimte wonen zal kabel tv een rol spelen denk ik... ook bij mensen met (te) veel geld ;)

Ik lees inderdaad al een paar keer dat sat tv een groter aandeel heeft dan kabel tv (Bron: Sat + Kabel en Infosat)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij ook alleen maar satelliet.

 

Wat mij wel opvalt, sommige bedrijven blijven maar overnemen, na goedkeuring van Europa en/of VS,

toch loopt dit een keer fout.

 

Dat hebben we in NL al eens gehad met Verolme en , de overname van de ABN.

 

Het is toch belachelijk dat een bedrijf als Liberty Global, UPC en straks Ziggo en Telenet allemaal in handen heeft.

Zie ook: http://www.libertyglobal.com/about-us.html

Ze zijn nu al de grootste kabel- agrariër van de wereld en ze willen meer, meer en nog eens meer.

 

Hetzelfde geldt voor Vodafon, véél te groot.

 

Het geen dan ook nog eens opvalt, groter, groter, groter en klantenservice, kleiner, kleiner, geen service meer,

zoek het maar uit. Wij leven alleen voor de aandeelhouders en de top.

Belachelijk gewoon dat Ziggo baas € 15.7 miljoen binnenrijft.

Verdienen kun je dit niet noemen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch belachelijk dat een bedrijf als Liberty Global, UPC en straks Ziggo en Telenet allemaal in handen heeft.

Zie ook: http://www.libertygl...m/about-us.html

Ze zijn nu al de grootste kabel- agrariër van de wereld en ze willen meer, meer en nog eens meer.

 

 

geloof me maar dat het Duitse Kartel-Amt daar wel een oogje in het zeil houdt en er een stokje voor zal steken als de verhoudingen helemaal scheef zouden gaan lopen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 miljoen aansluitingen 7 miljoen klanten het gaat dus slecht met de kabel

 

Heeft me altijd verbaast dat in duitsland overal(van electro grutter tot warenhuis) schotel

installaties te koop zijn terwijl in nederland alleen een paar kleine sat speciaal zaken zijn.

 

in duitsland ligt dat allemaal een beetje anders. Vroeger heeft de post alleen het verdeelnetwerk gebouwd (de zogenaamde netzabschnitten 1 tm 3) en de lokale elektroboer de mogelijkheid gegeven het laatste stukje tussen de post en de echte klant te verkabelen en daarvoor geld te vangen. Dat heeft tot gevolg dat de home passed indicator in duitsland niet echt duidelijkheid geeft of kabel succesvol is. Het kan goed zijn dat een groot deel van de aansluitingen die niet als individuelle klant gezien worden, toch hun signaal van KD krijgen, doordat die lokale NE4 kabel boer een contract heeft met KD.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch belachelijk dat een bedrijf als Liberty Global, UPC en straks Ziggo en Telenet allemaal in handen heeft.

Zie ook: http://www.libertygl...m/about-us.html

Ze zijn nu al de grootste kabel- agrariër van de wereld en ze willen meer, meer en nog eens meer.

 

 

geloof me maar dat het Duitse Kartel-Amt daar wel een oogje in het zeil houdt en er een stokje voor zal steken als de verhoudingen helemaal scheef zouden gaan lopen.

 

als ze dat mogen... mocht lgi wat proberen, zal hun strategie zijn dat het in brussel beslist moet worden, en niet in duitsland... of dat lukt is een tweede.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...